This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Enkele noob vraagjes :p

herptile

Mr. Noob
Ik heb me net een tweedehandse Gilera Stalker gekocht.
Nu ben ik enkele dingen vergeten te vragen aan die man waarvan ik hem heb gekocht dus ga ik hier even de vraagjes stellen.
5aan de mods van dit forum, moest dit hier niet juist staan dan laat je het maar weten ofzo he )

De belangrijkste vraag gaat over de olie, ik weet dat ik super98 benzine moet tanken, maar ik weet niet welke olie ik in de oliebak moet kappen.
Iemand een ideetje?

De tweede vraag, degene die ik heb gekocht is officieel een A-klasse maar gaat met gemak over de 60km/u
Nu (en ik weet gewoon dat er vele gaan zijn die eens goed gaan lachen, alee dat denk ik dan toch) zou ik deze graag terug in oorspronkelijke staat hebben zodat hij terug maar 25km/u kan rijden, maar hoe zou ik dat moeten doen?

Zoals al gezegd ben ik een dikke noob wat zulke zaken betreft, dus please dont kill me

Grtz

je kunt ook euro95 tanken hoor.

olie is 2takt olie , bij de betere dealer verkrijgbaar , beter een goed merk nemen..

om de snelheid terug te dringen kun je denken al een prop in de uitlaat maken en een varioring , en eventueel de inlaat begrenzen.

thx,

De olie heb ik gevonden (denk ik)
is dit goede? Castrol 2-Takt TTS olie

Wat het opnieuw afstellen van de snelheid betreft denk ik dat ik dat aan een garage ga overllaten (ik ken daar immers niets van en een varioring is voor mij nogal redelijk chinees )

Volgende vraagje ineens, de pikkel (dat ding waarmee je hem recht laat staan) is stuk, waar kan ik best een nieuwe kopen (liefst in België of een internetshop die aan huis levert) en wat zou dan ongeveer kunnen kosten?

Wat die olie betreft: dat is olie die je goed kunt gebruiken ja.

Wat betreft de pikkel, waarmee je volgensmij standaard bedoelt, een complete standaard is 31,57 bij Easyparts.nl. Ze leveren ook in België.

heb vandaag een zijstandaard gekocht en gemonteerd (dat was dan ook mijn eerste kennismaking met het sleutelen aan een scooter )
Wat hangt dat ding te blinken zeg onder die scooter, hoog tijd om de rest eens op te kuisen lijkt me

de olie heb ik ook gevonden hier in een lokale winkel (wel niet de castrol olie zoals hier ergens boven vermeld)

Iedereen geilt op die castrol shit
Maarrr.. Ik ben bij de oliebron geweest(hoofd leverancier in nl) En daar heb ik alles op een rijtje zien staan; Castrol, shell huismerk, avia, total, etc.

En raad eens.. Ze zijn allemaal hetzelfde
Maar omdat iedereen denkt dat castrol beter is kopen ze dat(omdat het ook duurder is etc.)

En ja ik heb alle verpakkingen vergeleken en de specs van alle olieen en ze zijn allemaal hetzelfde(ligt natuurlijk ook aan het type olie, maar alle merken hebben hetzelfde alleen de namen zijn anders)

jawh idd, net iets ander verhoudingen, net ff dat ene dingetje toegevoegd... kan allemaal hoor want hoe kan het dan dat de ene olie bv. meer rookt dan de andere? of meer stinkt of...