Elke week een nieuwe bougie???

sjaaktrekhaak

Well-Known Member
Het probleem met mijn runner is dat ik ongeveer elke week afhankelijk van hoeveel ik rijd een nieuwe bougie moet kopen.
De oude gaat elke keer stuk. Hij vonkt dan nog wel maar zodra ik m monteer start ie niet als ie kapot gaat begint ie met haperen en als je stilsaat trekt ie niet meer weg na een paar seconden valt ie dan uit.
Ik heb al verschillende merken geprobeerd, maar alles gaat stuk!
Iemand misschien een idee???
 
Advertisement - register to remove this

Waarom betere setup? T lijkt me dat mijn setup minder slijtage en defecte onderdelen opleverd. Hij gaat vast harder, maar de betrouwbaarheid zou met mijn setup toch beter moeten zijn lijkt me. Ik moet elke dag 25 km heen en 25 km terug naar school rijden en t is zwaar lastig als die bougie elke keer kapot gaat.
JPS Zegt dat het ook aan de ontsteking kan liggen vliegwiel kapot, maar kan t dan ook zo incidenteel zijn??? T lijkt me dat ie t dan altijd moet begeven....
Ik hoorde wel dat bij piaggio het vliegwiel vaak stuk gaat. En ik weet ook dat er bij mijn vliegwiel van de binnenkant een rand is uitgesleten.
Maar om nou een vliegwiel te kopen voor bijna 70€ als t daar misschien niet aan ligt is ook een beetje jammer....

Is there anyone who can help me......????
 
haal eerst dan eens gewoon je vliegwiel eraf en kijk dan hoever die heen is.

Als dat het niet is, dan heb gedaan kan je dat ook uitsluiten.
 
Ja er is een rand uitgesleten alsof er iets tussen de binnenkant van t vliegwiel en de uiteinde van een spoel heeft geschuurd ofzo...Ongeveer 1cm breed en 2 mm diep denk ik. Maar of dat de oorzaak is weet ik niet. Wanneer is zoiets kapot en wanneer niet..?
 
Die sproeier is goed maar dat van squish snap ik niet helemaal!
Ik heb er weleens over gehoord maar wat t precies is en wat t precies zou moeten zijn weet ik niet. Ik d8 dat t iets te maken had met de afstand van je zuiger tot je kop ik heb met mn mhr rep gewoon 1 voetpakking gemonteerd die bij de cil zat.

Greetz jeroen
 
bij orginele onsteking is het nodig om een stuk van het carter te frezen want als je hoge toeren draait komt het vliegwiel hier tegen aan en brokkeld het dus af. Mijn oude vliegwiel wil je niet zien echt helemaal gaar, dit zorgt ook voor onbalans en dit vinden je krukaslagers ook niet fijn
 
Originally posted by gilera85
bij orginele onsteking is het nodig om een stuk van het carter te frezen want als je hoge toeren draait komt het vliegwiel hier tegen aan en brokkeld het dus af. Mijn oude vliegwiel wil je niet zien echt helemaal gaar, dit zorgt ook voor onbalans en dit vinden je krukaslagers ook niet fijn

stuk van je carter affrezen???? dat heb ik nou nog nooit gehoord,magneet in het vliegwiel is gewoon van een slechte kwaliteit denk ik eerder,koop anders een 2de hands vliegwieltje bij een sloop .dealer of weet ik het en die kosten maybe 20 euro,en zoals tim zegt bougietje ff beetje tikken tot 0,5 mm zou het ook wel eens kunnen zijn
 
Back
Top