Elektrische start werkt niet

havok12

Well-Known Member
Ik dacht eerst niet dat het mijn remlicht was maar nu heb ik het volgende ontdenkt:

Mijn olie was bijna op dus het lichtje ging branden.
Dit doet het als mijn motor niet aantstaat , en het gaat knipperen/uitgaan als ik mijn rem (de twee) inknijp.

De rest van de elektronica doet het niet :s
Mijn knipperlichten en remilichten doen het dus niet als mijn motor niet aanstaat. Echter werken ze wel als hij wel aan staat.
Als ik rem knippert mijn achterlicht wel en gaat mijn lichtje van mijn olie minder hard branden.

Nu heb ik al mijn zekering gecheckt maar dit was het niet.
Nu dat mijn lichtje van mijn olie werkt denk ik ook niet dat het mijn accu is , want het brandt als ik mijn motor niet aanzet..
Toeter werkt wel niet als ik de motor niet aanzet (kickstart werkt wel)

Zou het dan die remlichtschakelaars zijn?
Of de spanningsregelaar?

Hoe kijk ik dit na en weet ik waar ze gelegen zijn??
Ik heb al heel wat opgezocht maar ik ken hier echt niet veel van ^^

Ik heb een cpi oliver
Thx..

Advertisement - register to remove this

Hey,

Ten eerste wat voor scooter heb je? en bedoel je met als je motor aan staat niet mee dat je contact aan staat? want in principe zouden je remlichten het gewoon moeten doen zodra je contact aan staat...

(Als je een aerox hebt zijn het waarschijnlijk je remlichtschakelaars, standaard het geval bij aeroxen..)

Ik heb een CPI , oliver city

En ja remlicht werkt niet als mijn contact gewoon opstaat. zonder dat de motor draait.

Dus dacht ik dat het die schakelaartjes waren , maar ik weet niet waar ze zijn :s

Schakelaartjes zitten achter je rem, stuurkap eraf dus, dan zie je ze wel zitten. Kun je er in de meeste gevallen zo uit schroeven ;)

Back