Elektrische start werkt niet meer vivacity 2005

Sven2005

Member
Ik heb vandaag mijn variorolletjes vervangen. Ik heb samen met een vriend de carterkap een paar keer los gehad om verschillende mogelijkheden te testen. Nadat ik de carterkap voor de derde keer vast heb gezet werkte mijn elektrische start niet meer. Daarvoor deed hij het netjes en zonder haperen. Die vriend van mij zei dat de bendix misschien vast is komen te zitten maar na de kap nog een keer los gehad te hebben en naar mijn mening goed terug te plaatsen werkte de elektrische start nog steeds niet.

Hij maakt ook geen geluid, het blijft helemaal stil.
Op een van de Carterkap schroefjes zaten twee kabels met een stalen ringetje aan het einde. Deze heb ik netjes terug gezet en vast gedraaid tussen de schroef en carterkap.

Het lijkt mij niet dat de accu van het een op het andere moment kapt met werken als hij daarvoor vlekkeloos werkte.

Iemand ideeën?

Advertisement - register to remove this

De kabel die tussen de ringen zaten is misschien de massa van de startmotor , dit even controleren op goed contact met massa , desnoods even een provisorische draad van de min ertegen aan houden.

De kabel die tussen de ringen zaten is misschien de massa van de startmotor , dit even controleren op goed contact met massa , desnoods even een provisorische draad van de min ertegen aan houden.
Hoe kan ik dit het beste controleren?
Post automatically merged:

Is het mogelijk de massa ergens anders aan te sluiten en zo ja waar?

Last edited:
Ik heb onderhand de elektrische start weer werkend gekregen. Vorige eigenaar had de - kant van de accu niet goed vast gezet dus de twee kabels die daar op zaten waren los geraakt. Verder heb ik mijn massa vastgemaakt aan het frame ipv de carterkap zodat hij niet elke keer los hoeft. Bedankt voor alle hulp!

Back