This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Elektrische start & Verlichting

Zhane

Well-Known Member
Ik heb laatst een Aerox van iemand overgenomen, maar de elektrische start en verlichting werkt niet.
Nou zegt de verkoper dat die dingen gaan werken als ik een kabeltje die onder een kap naast de buddy zit aansluit.

Kan dit kloppen?

Ik heb zelf technisch niet zo heel veel ervaring.
De Claxon werkt overigens wel. Pinkers werken ook niet.

mischien zelf even zoeken ? 8P

@ vincent-aerox , de cdi unit zit zelfs AAN de buddy vast , maar die heeft er niks mee te maken..

de electrische start moet het doen als de claxon het ook doet , mja , kijk eerst eens onder de kappen of er geen stekkers los zitten oid..

@ melf #50 , dat weet ik

@ Zhane, vlak boven het waterpompdeksel zitten de kabels van de ontsteking aan het vreem vast, zit een stekkertje en de andere 2 draden zitten verbonden met weer andere kabeltjes:0 , en er zit een soort plastic hoesje overeen, kan niet missen.

Ik zou iig eerst maar een kijken of alle stekkers goed vastzitten, daarna evt de kabelboom met een multimeter doormeten!

Ik weet niet precies waar het waterpompdeksel zit, dus ik moet wel even zoeken helaas.

Ik heb gehoord dat het signaaldraad van het CDI niet goedzit en daardoor mijn verlichting en elektrische start het niet doet. klopt dit?
Ik ga 'm dit weekend uit elkaar halen en kijken of ik het kan oplossen.

Zhane;3040552 Ik heb gehoord dat het signaaldraad van het CDI niet goedzit en daardoor mijn verlichting en elektrische start het niet doet. klopt dit? [/quote said:
Dat kunnen wij vanaf hier niet zien/controleren.

Waterpompdeksel zit aan de rechterkant van de scooter, aan de uitlaatkant, er lopen 2 kvs leidingen heen.

Dit is wat je zoekt: Link

die zijn van de knipperlichten die 2 losse stekkers..die horen naar achter te lopen.. maar voor je electrische start moet je even na kijken of je remlicht het doet.. en of de stekker goed op de start motor zit.. anders even erop en eraf doen..

Signaal draad van je cdi heeft NIETS te maken met je verlichting e.d.
Het enige wat een cdi doet is op het juiste moment een signaaltje naar je bobine geven dat deze een vonk moet opwekken.

Waar ligt het dan aan volgens jou?
Ik achter geen knipperlichten, dus dat kan best kloppen.
Kga morgen nog eens kijken.

Nou blijkt dat ik aan alle 2 de stuurschakelaars er eentje heb voor de verlichting. Dus waarschijnlijk ligt het daaraan. Nu wil ik dus nieuwe gaan kopen.
Bouwjaar van mijn Aerox is 2005, welke schakelaars heb ik nodig?

zelfde probleem,
of de claxon het doet weet ik niet, zit niet aangesloten en heb sportstuurtje en nergens een knopje daarvoor ^^ knipperlichten heb ik ook niet...
maar elec. start doet het niet, verlichting wel...
ik heb ook een aerox 2004/2005