Elektrische start speedfight 2

wd999_

New Member
Goedenavond,

Ik heb vanmiddag mijn eerste scooter gekocht.
Een tweedehands speedfight 2 (50cc watergekoeld).
Alles doet het behalve de elektrische start.
Kickstart werkt wel gewoon in een keer maar als ik de knop van de elektrische start in druk dan gebeurt er helemaal niks, niet eens een geluid ofzo gewoon echt niks.
Als die loopt doet de verlichting enzo het wel gewoon.
Nu is mijn vraag waar dit aan kan liggen.
Een lege of kapotte accu klinkt voor de hand liggend maar de verlichting doet het wel gewoon dus ik zou graag advies krijgen.

Advertisement - register to remove this

gaat er een lampje of iets aan Wann je m met de motor uit op contact hebt? Zo niet is je accu gewoon kapot of leeg, je scooter heeft een spoel en die zorgt ervoor dat de lampen etc het doen als ie eenmaal loopt.

gaat er een lampje of iets aan Wann je m met de motor uit op contact hebt? Zo niet is je accu gewoon kapot of leeg, je scooter heeft een spoel en die zorgt ervoor dat de lampen etc het doen als ie eenmaal loopt.
accu recent vervangen, alle elektra werkte daarna gewoon op contact dus de accu was idd gewoon kapot, maar de elektrische start veroorzaakt nogsteeds kortsluiting, nadat ik de elektrische start probeerde met de nieuwe accu was die nieuwe accu ook gelijk kapot, spanningsregelaar en startrelais vervangen en weer een nieuwe accu maar nogsteeds veroorzaakt de elektrische start kortsluiting. geen idee meer wat ik moet doen om hem te maken

Waarschijnlijk de kortsluiting , in de hoofdstroom naar de startmotor , of de startmotor zelf .hier zit geen zekering tussen , dus de accu krijgt de volle kortsluiting te verwerken . Rode accu kabel bij de startmotor aansluiting losmaken , en meten of de plus draad van de accu kortsluiting maakt met massa . Is deze goed , startmotor proberen op een grotere , liefst auto accu , of deze draait , of sluiting maakt .
Maakt de kabel sluiting , deze isoleren , of vervangen ( laatste heeft mijn voorkeur) , is het de startmotor , deze vervangen .
En waarschijnlijk moet ook het startrelais vervangen worden , dat zou ik sowieso ook doen , omdat de contacten van het relais de kortsluiting te verwerken hebben gekregen .

Back