Dank voor de snelle reactie Me voor en achterlicht gaan meteen aan als de motor loopt maar me ledlichten voor doen al een tijdje wat slecht maar dat lijkt me sterk dat dat hier iets mee te maken heeft toch of ben ik nu heel dom bezig?Klinkt als een lege of kapotte accu . Wordt deze wel geladen als de motor loopt ? Met een multimeter over de accupolen meten bij versneld stationair draaien , moet dan tussen 14 en 15 v zitten. Als de motor loopt krijg je via de stator en spannings regelaar weer overal spanning op , vandaar dat alles het met een lopende motor weer doet , alleen zal de claxon waarschijnlijk wat meer stroom pakken , en doet daarom vreemd.
Gaan de lampen ook gelijk aan als de motor loopt?
Dankje zal morgen even kijken heb op dit moment geen multimeter bij meMet lopende motor zal hij wel een spanning geven van 14 a 15 Volt.
kijk met een multimeter even naar het voltage als je start als hij dan erg in elkaar duikt naar bv 9 volt is je accu stuk.
Een accu die stuk is zal gewoon 14 a 15 volt ontvangen.
Een accu die kapot is kan gewoon 12,7 Volt laten zien met een mulimeter maar als hij belast wordt (bv starten)
kan hij helemaal terug gaan in voltage en dit duid op een kapotte accu.
Uiteraard zal het Voltage met het starten altijd wel iets inelkaar zakken maar lager als 11.5 mag het zeker niet worden.
Dus ff meten met een multimeter en dan starten.
Kijk hier komt de electra man weer om de hoek kijkenKijk ook je zekering even na.
Want ik krijg het idee dat die defect is.
Knipperlichten en remlicht zullen het ook wel niet doen als de motor niet loopt.
Als de motor gestart is neemt de spanningsregelaar het als het ware over van de accu.
Maar als de verbinding naar de accu onderbroken is door een kapotte zekering is deze spanning is erg pulserend afhankelijk van het toerental van de motor.
Kijk hier komt de electra man weer om de hoek kijken
Had ik nog niet aan gedacht.
Idd knipperlichten en remlicht doen het niet als motor uit is, sorry dat ik dat er niet bij heb vermeld. Maar als een zekering kapot is zie je dat wel toch neem ik aan? En zo ja aan wat?Kijk ook je zekering even na.
Want ik krijg het idee dat die defect is.
Knipperlichten en remlicht zullen het ook wel niet doen als de motor niet loopt.
Als de motor gestart is neemt de spanningsregelaar het als het ware over van de accu.
Maar als de verbinding naar de accu onderbroken is door een kapotte zekering is deze spanning is erg pulserend afhankelijk van het toerental van de motor.
yes, gewoon kijken of dat boogje tussen de twee pootjes nog heel is. indien doorgebrand kan het rode plastic ook een zwarte of grijze vlek hebben.View attachment 74171
Volgens mij zit deze zekering er in er zit tenminste een rode in maar daar kan ik gewoon aan zien dat die kapot is toch?
Daar ligt het hem dan zeker niet aan deze is nog helemaal topyes, gewoon kijken of dat boogje tussen de twee pootjes nog heel is. indien doorgebrand kan het rode plastic ook een zwarte of grijze vlek hebben.
Dit soort zekeringen kun je de kapotte snel herkennen
Ja heb wel een andere deze die er in zit zat er al in toen ik hem heb gekocht, maar het ligt niet aan de zekering want deze is nog heel ik ga morgen even me accu checken met multimeter hopen op meer antwoord van me scooter danVindt het wel een vreemde reclame , 10 amp speciaal voor scooters , knap aan de prijs ook , voor deze speciale , denk dat ik er daar 6 voor heb , kosten ze nog 30ct p/st , maar zijn dan wel weer gewone , voor gewone stroom , geloof ik.kunnen niet in een scooter .
GAMMA | Carpoint Steekzekering 10A 6 Stuks kopen? | steekzekeringen-kabelschoentjes
Carpoint Steekzekering 10A 6 Stuks in de beste prijs-/kwaliteitsverhouding, uitgebreid assortiment bij GAMMAwww.gamma.nl