elektrisch schema

geert.plovie

New Member
hIMG-20240117-WA0000.jpgallo beste scooter leden,

mijn naam is Geert en mijn kleinzoon heeft een scooter gekocht met wat verhitte elektrische draden en met veel gefoefel. zou iemand mij een elektrische schema met draadkleur code kunnen geven van een paoletti motori minarellie bouwjaar 2015.

Met vriendelijke groeten,
Geert Plovie
 
Advertisement - register to remove this

Ben bang dat dit een moeilijke wordt, zelfs Google heeft er moeite mee om bij deze naam een plaatje van een scooter tevoorschijn te toveren.

Motori Minarelli is wel bekend, meerdere scooters zijn met minarelli blokjes of immitaties ervan op de markt gebracht.
 
Ben bang dat dit een moeilijke wordt, zelfs Google heeft er moeite mee om bij deze naam een plaatje van een scooter tevoorschijn te toveren.

Motori Minarelli is wel bekend, meerdere scooters zijn met minarelli blokjes of immitaties ervan op de markt gebracht.
bedankt voor het berichtje Sparky
 
Geert,

even het volgende.
Gesmolten isolatie duidt meestal op het feit dat de stroom door deze draad/draden te hoog is geweest voor de diameter van deze draad/draden.
Verder kan een draad en daarmee de isolatie te heet worden wanneer draden niet goed met elkaar verbonden zijn en daarmee een overgangsweerstand vertonen. (losse contacten)

Dit is zeer gevaarlijk en kan de scooter in rook doen opgaan, het zou niet de eerste zijn.

Dus kijk ook eens goed naar de zekering(en) die deze scooter heeft, of misschien zelfs niet meer heeft.
Misschien was de vorige eigenaar het beu deze steeds weer opnieuw te moeten vervangen en heeft deze simpelweg weggelaten of iets in de zekeringhouder gebeund dat niet meer doorsmelt bij een kortsluiting of overbelasting.
 
Bedankt Sparky. Ik denk eerder gefoefel, draden doorgesneden aan relay en waarschijnlijk draden tegen uitlaat aan cylinder want alles loopt daar nu rond. daarom had ik graag het elektrisch schema en draadkleur code gehad.

Met vriendelijke groeten,
Geert
 

Attachments

  • 20240127_124150.jpg
    20240127_124150.jpg
    173 KB · Views: 6
Back
Top