Electrische Start Yamaha Neos

NEOS1993

Well-Known Member
Hallo!:W

Ik heb een Yamaha Neos 1998 en mijn elec. start doet 't niet.:?

  • Accu doet 't (is opgeladen + getest).:#
  • Relais (heb ik vandaag gekocht, maar hoor 'm niet klikken).:#
  • Startmotor doet 't.:#
  • Alle draadjes doen 't, heb ze allemaal doorgemeten.:#
  • Schakelaar doet 't, heb 'm doorgemeten.:#
  • Aarde is goed (heb doormiddel van accu direct op startmotor en aarde gekeken of het goed was en de startmotor ging draaien, hij sloeg alleen niet aan, maar dat kan komen door een te zwakke accu, want deze accu is al heel oud).:#
Nu snap ik dus echt niet meer waarom mijn elec. start 't niet doet.:?
Als ik op mijn schakelaar druk, allebei m'n remmen stevig induw, gas geef en zelfs mijn shoke indruk, hoor ik alsnog helemaal niks en gebeurt er ook helemaal niks.:?

Iemand een idee waarom mijn elec. start 't niet doet???:?

CIAO:W
 
Advertisement - register to remove this

nee, mijn knopje doet 't goed en alle kabeltjes zitten waar ze horen te zitten, maar klinkt wel logisch dat er een kabeltje los zou zitten ja want er gebeurt echt niks...
 
Gaat je remlicht wel branden als je de remmen in knijpt? Anders maken de stuurschakelaartjes geen contact en zal het elektrisch starten ook niet willen :W
 
Gaat je remlicht wel branden als je de remmen in knijpt? Anders maken de stuurschakelaartjes geen contact en zal het elektrisch starten ook niet willen :W

ehmmm, mijn remlicht brand alleen als ik de remmen indruk en DE MOTOR WEL DRAAIT. weet niet of dat goed is???

of moet het remlicht ook aangaan als ik alleen de sleutel omdraai?
waar zitten de stuurschakelaartjes???

dank voor je reactie8)

groeten stijn:W
 
ja zodra je contactslot aanstaat dan horen je remlichten te branden als je ze inknijpt

deze zitten bij je rempotje, er loopt een zwart draadje heen en er valt dan een rubbertje overheen, deze kun je er zo afschuiven.

dan zie je twee draadjes gesplitst op je remlichtschakelaar.
haal deze eraf en hou ze tegen elkaar gedrukt als je contact aan staat.

als je remlicht brand, is je remlichtschakelaar misschien stuk.
zo niet, dan ligt het probleem ergens anders
 
Swiebertje

Perfect, rubbertje eraf ........ en ja ... lag een draaitje los. Effe solderen en roem-roem-kraakkrkr ............ het werkt. Van alles wat we hadden gecheckt was ik dit draaitje vergeten te controleren. Maar ja leuk dat we het met jouw hulp hebben kunnen oplossen.
:z:z:z:z
Vader van Stijn
 
nog steeds niet:S

beste mensen,

bedankt voor reacties, door mijn remschakelaar te vervangen doet mijn elec. start het nu wel, tenminste ik hoor m draaien maar hij slaat niet aan!!:S

ik heb al geprobeerd om hem aan te krijgen met een andere (nieuwe, volle) accu, maar daar gebeurt hetzelfde mee;(

is mijn startmotor misschien gewoon te slecht of ligt het ergens anders aan??

mijn accu is laatst opgeladen, maaaar, na een uurtje rijden ging me startmotor wel al harder draaien, mis omdat me accu nog meer was opgeladen tijdens het rijden? moet ik nu heel veel gaan rijden zodat me elec. start t doet?


grtz stino
 
Last edited:
Gaat je krukas etc. nog wel gewoon rond? Zo ja dan heb je kans dat je accu idd stuk is (te zwak).


ehm nou geloof t wel, want als je je vinger achter de uitlaat houd, voel je wel lucht en rook eruit komen dus dat is dan toch dat dat allemaal ronddraait?

dan is hij dus misschien te zwak, maar dat zou raar zijn want heb het geprobeerd met een nieuwe accu van iemand, en toen sloeg hij ook niet aan;(
vaaaag,

hoor t wel, ciao
 
Mja of de bedrading naar je startmotor toe is gewoon kut... zelfs de startmotor zelf kan al versleten zijn, dan worden de koolborstels die erin zitten slecht en verlies je vermogen..
 
Back
Top