Electrische start aerox

Status
Not open for further replies.

Vincent-Aerox

Scooterloos
hee,
als ik electrisch wil starten draait het kleine tandwieltje wel rond(in de carter) en de grote ook wel, maar dan gebeurt er niks, normaal paktie dan direct aan en start de scooter ....

hoe kan ik dit fixen?

Many Thanks:winner:
 
Advertisement - register to remove this

De grote schijf die achter je vario zit is waarschijnlijk stuk.
Daar zitten 3 kleine rolletjes in met veertjes, het grote starttandwiel draait normaal gesproken tijdens het starten tegen de richting van die veertjes in, waardoor er grip op komt en je krukas meedraait. Ik vermoed dat deze bij jou te ver afgesleten zijn ofzo. Kijk dus idd die schijf ff na =).
 
ik heb het zelfde probleem en bij mij is er zo n veertje en stifje uit
kijk wel uit als je hem uit elkaar haalt want bij mij vloog alles er uit die veertjes en stifjes als het goed is moeten er drie in zitten en moeten ze niet te licht heen en weer gaan
zou dat effe na kijken inderdaad
 
De grote schijf die achter je vario zit is waarschijnlijk stuk.
Daar zitten 3 kleine rolletjes in met veertjes, het grote starttandwiel draait normaal gesproken tijdens het starten tegen de richting van die veertjes in, waardoor er grip op komt en je krukas meedraait. Ik vermoed dat deze bij jou te ver afgesleten zijn ofzo. Kijk dus idd die schijf ff na =).

de schijf die om het grote tandwiel zit dus, ik begrijp iig wat je bedoelt, aan de binnen kant daarvan zitten 3 veertjes in zon klein plastic busje, en die zitten weer in een kleine uitsparing aan de binnen kant van die schijf...,,, ... tijdje geleden heb ik die nog wel in mn handen gehad, die veertjes gingen wel heel licht vond ik toen(wist toen niet waar het voor diende maarja)
kan je gwoon 3 van die nieuwe veertjes kopen of moet ik er iets anders aan doen?
 
het gaat dus om deze veertjes:

die zijn imo veel te slap...en te makkelijk in te drukken...(ik had ook veel moeite om de startplaat(zo heet dat ding) er goed in te krijgen zonder dat de veertjes er weer uit vielen...
026startplaat.jpg
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top