kickstart vast en electrische start kapot

Ludixlover

Well-Known Member
Ik reed net op me scooter, alles goed. Opeens leek de motor 'vast te lopen' maar het was geen warm of vastloper, dat geluid heb ik vaak genoeg gehoord.
Ik kan de achterband nog wel draaien, alleen de kickstart zit muur en muurvast, dus ik dacht dan geef ik hem electrische start. Nou als ik de electrische start indruk dan geeft ie een belgeluid maar er gebeurd niets, dus ik kijken bij de startmoter ( dat ding tegenover de vario aan de rechterkant ), lijkt niet te draaien, maar weet het niet zeker.

Ik heb gelezen dat het aan de massa kan liggen?

Weet iemand wat ik kan controleren, bij voorbaat dank

Ps. Hij krijgt olie en benzine, en ik rij nu al 2 maanden zonder iets te hebben veranderd

Ps2. Soms als ik hem starte gaf hij na 5 seconde een 'belgeluidje' vanuit de startmotor terwijl hij aan was, alsof hij nog een keer probeerde te starten via de electrische start terwijl hij aan is.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Gewoon een vastloper, trek je cilinder er maar even af! Kickstart zit aan de vario kant, en de vario zit aan de krukas die je zuiger aanstuurt. Als de kickstart vast zit betekend dit dat de krukas niet meer wil draaien of dat de kickstart kapot is! Maar aangezien de elektrische start het ook niet doet is het heel waarschijnlijk dat het een vastloper is!
 
ik weet dat ik om hulp heb gevraagd, maar ik weet 100% dat het geen vastloper is.

1. Het was geen geluid van een vastloper.
2. Bij een vastloper kan ik mijn achterband ook niet meer draaien.
3. Hij heeft de hele nacht in de kou gestaan, en kreeg het probleem na 30 seconde rijden, dus niet eens genoeg tijd voor de cilinder en krukas om zo warm genoeg te worden

Iemand andere suggesties? Heb graag met spoed hulp nodig
 
ik weet dat ik om hulp heb gevraagd, maar ik weet 100% dat het geen vastloper is.

1. Het was geen geluid van een vastloper.
2. Bij een vastloper kan ik mijn achterband ook niet meer draaien.
3. Hij heeft de hele nacht in de kou gestaan, en kreeg het probleem na 30 seconde rijden, dus niet eens genoeg tijd voor de cilinder en krukas om zo warm genoeg te worden

Iemand andere suggesties? Heb graag met spoed hulp nodig
1 Het geluid is niet altijd hetzelfde.
2 Natuurlijk kan het achterwiel wel draaien, je koppeling zit immers niet aangegrepen.
3 Een vuiltje in de cilinder kan met 10 seconden al een vastloper geven.
Ook zonder olie gaat het vrij snel.

Trek je carterkap eraf en voel of je met de hand de vario kan bewegen. Als die vast zit heb je toch echt een vastloper.
Trek ook de cilinder maar eens los.
 
Back
Top