Eigenbouw onsteking met programeerbare curve.

Originally posted by o0SMòôKE0o


Zou je dan niet wat ideeën / schema's / ontwerpen kunnen posten ? :P
Nee.
Ten eerste is mijn scanner kapot.
Ten tweede, wil ik ze eerst verder uitwerken.
Ten derde, het merendeel dat hier op het forum zit snapt er toch geen fuck van.
 
Originally posted by RUBEN R
Toch snap ik niet waarom jullie de curve van een ontsteking zo belangrijk vinden voor een scooter. Enige dat je in de praktijk doet is stationair draaien en zodra je het gas open draait zit je (met een binnendraaier tenminste) nagenoeg direct op toerental van je topvermogen en met het juiste variogebeuren (en afstelling :) ) blijf je dit toerental constant draaien...Naar top toe stijgt dit misschien een keer 1000 rpm.

Eigenlijk is toch alleen het ontstekingstijdstip op topvermogen van belang (en misschien nog 1000rpm daarboven) ??
Met een variabele ontsteking wordt je powerband breder. Bij sprints zal je verschil misschien minder merken dan bij circuitgebruik.
 
Originally posted by sprinter


Die EPROM van malossi met toch te herprogrammeren zijn, weet iemand de juiste specificaties van die chip?
De specificaties van de eprom (de chip dus) zijn zo te krijgen. Als iemand het nummer heeft wat op de eprom staat, dan kan ik ze zo opzoeken. Het gaat er om hoe de software in de eprom eruit ziet. Als je dat weet, dan kun je de curve gaan veranderen. Maar het lukt je waarschijnlijk niet om achter de structuur van de software te komen.
 
Originally posted by mhr#27

Met een variabele ontsteking wordt je powerband breder. Bij sprints zal je verschil misschien minder merken dan bij circuitgebruik.

Ja da's wel logisch, maar het gaat dus eigenlijk maar om een gebied van +-1500 rpm ?
 
Originally posted by RUBEN R


Ja da's wel logisch, maar het gaat dus eigenlijk maar om een gebied van +-1500 rpm ?
Ik denk toch dat het toerengebied wat van belang is toch wel iets groter is dan 1500 toeren.
Als ik zo ver ben, dan ga ik het verschil wel testen tussen vast en variabel tijdstip bij een binnenrotor.
 
Even een knurft reply van Joor...

HPI en PVL leveren ontstekingen vaar je zelf je curve in kunt (laten)programeren. Verder heb je de Daelemans ontstekingen. Als je nou een gever-systeem hebt, waarom zou je dan moeilijk doen in plaats van een CDI van Malossi, PVL of HPI te nemen en zelf te programmaren.

Klungelen kost geld denk ik... Gewoon iets goeds kopen en zelf programmeren.
 
Kun je beter die Typhoon eens opvoeren... ;)

Als wals Nijmegen natuurlijk best ok.

Ontopic.

Ik begrijp het ook wel, maar hobby-en is voor mij meer het eindeloos testen met nieuwe curves. Ontstekingen zijn domme dingen. En het wiel wordt mij al te vaak opnieuw uitgevonden!
 
Back
Top