Goedkoop is duurkoop met scooters, tenzij je er zelf aan kan sleutelen zou ik niet aan 2e hands beginnen tenzij hij van een dealer komt met lage km en onderhoudsgeschiedenis, 1000 is een laag budget. Onderdelen en reparatiekosten lopen snel op bij een dealer, 70 per uur arbeidsloon en dure prijs voor onderdelen. Dan wens je al snel dat je gewoon voor nieuw was gegaan met garantie. Kosten kunnen heel erg snel oplopen bij reparaties, en je moet niet vergeten dat een scooter vrij complex is en uit een hoop onderdelen bestaat.
Ik zit zelf inmiddels op mijn 3e scooter, eerste 2e hands. en als er 1 ding is dat ik ondervonden heb is dat je niet zozeer moet baseren op alleen de kmstand maar ook op de leeftijd van een scooter en of ze binnen/buiten staan. Als ze 5 jaar buitenstaan gaan er gewoon vaak dingen stuk omdat scooters over het algemeen slecht kunnen tegen langdurige exposure aan vocht. het kruipt overal naar binnen. Uitlaat en alles gaat roesten, remschakelaren gaan stuk. Dashboard kan kuren vertonen, noem maar op.