This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Edslet's 200cc 4t Gilera ICE

laatste onderdeeltjes zijn binnen:

Sterkere klepveren en een olie sproeiertje voor in het blok.

Last edited:
Met het zip subframe kan er dus geen uitlaat meer op, tussen uitlaatpoort en subframe zit dan maar 4cm ruimte, dus ik heb nu (hopelijk me laatste) weer een nieuw subframe van een GTS250.
hier zit ook een boog in waar de uitlaat mooi onder door kan.

carter helemaal schoongemaakt en matzwart gespoten:

Collega even een busje voor me gedraait (die ik was vergeten erbij te bestellen:+ )

En achtervelgje matzwart gespoten en een nieuw bandje eromheen:

Ook wacht ik nog steeds op me voorrem setje, maar meneer elias is een beetje nalatig. dus dat zo nog wel even duren..

bedankt voor de reacties allemaal:W

Heb nu ook de cilinderkop terug van mario, kan ik mooi alvast de kleppen inschuren en monteren.

geflowde kop:

Persoonlijk vind ik dit project echt 15x interessanter als al dat 2takt gedoe wat je hier altijd ziet (al is dat ook leuk hoor). 4takt is gewoon veel handiger om alles van te weten (inclusief met wat voor "kleine" aanpassingen je meer vermogen kunt bereiken) als je de overstap naar auto's maakt. Succes ermee!

Ed, kan je uitleggen wat kleppen inschuren inhoudt?

het punt waar de klepschotel tegen de klepzitting aanzit op elkaar inslijpen met speciale kleppasta, zodat je contactoppervlak optimaal is.
dan kan er dus tijdens de compressieslag geen mengsel tussen de klep en de zitten worden doorgeblazen.

Links een ingeschuurd klepje, rechts de standaard klep:

de gespierde spijkers erin zetten:

en nog de nacontrole of ze allemaal echt goed dicht zitten:

Last edited:
het punt waar de klepschotel tegen de klepzitting aanzit op elkaar inslijpen met speciale kleppasta, zodat je contactoppervlak optimaal is.
dan kan er dus tijdens de compressieslag geen mengsel tussen de klep en de zitten worden doorgeblazen.

dankje! en dat inslijpen doe je door de kleppen met de hand rond te draaien?

dankje! en dat inslijpen doe je door de kleppen met de hand rond te draaien?

Ik heb het zelf met de hand gedaan, maar het makkelijkste is met een zuignapje op een stokje, die speciaal vor kleppen inslijpen gemaakt is.

@vaughan:

tnx:W