:W
[ir]http://www.motorfreaks.nl/fsget.php?id=11279[/ir]
ik ook niet
edit/
de Super Mito zal niet meer de bekende 125cc tweetakt als krachtbron worden gebruikt maar een ééncilinder 500cc viertakt. Dit is dezelfde krachtbron die ook in de Husqvarna SM 510 wordt gebruikt.
Dat het frame van de Mito meer aan kon dan de krachten van de kleine tweetakt, was voor de meeste Mito rijders wel duidelijk; het frame kon met gemak de 30pk aan die de 125cc krachtbron leverde. Nu ze de ééncilinder 500cc viertakt gaan gebruiken komt er een motor met 60pk en veel koppel onderin. Dit gecombineerd met een eigen gewicht van maar 133 kilo en de agressieve uitstraling van het kuipwerk is een leuke aanvulling op het huidige leveringsprogramma van Cagiva.
De prijs zal rond een scherpe 7000 euro liggen.
OMG, klinkt echt als de ideale beginmotor :~ :~
ack in December last year, we had reported on Cagiva’s plans of building the Mito 500 sportsbike, which would be fitted with a single-cylinder, 510cc engine sourced from Husqvarna. Well, Cagiva have changed their minds it seems. The Mito 500 will now be the Mito 650, and will be fitted with a liquid-cooled, DOHC, 650cc, 79bhp v-twin sourced from Korean motorcycle manufacturer Hyosung. (The same engine is also fitted to the American-made Fischer MRX.)
To keep costs down, the new Mito 650 will be built in India, by Pune-based two-wheeler manufacturer Kinetic, who also have tie-ups with Hyosung, SYM and Italjet. Though it’ll only be moderately powerful, The Mito 650’s Ducati 916-esque styling, light weight and low-ish price (we hope!) should make it an interesting proposition for some.
1cyl 4t geluid uit een ss lookalike :no: