This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Droom Motor #3

Status
Not open for further replies.
[IR]http://www.asphaltandrubber.com/wp-content/gallery/bimota-db7/big_Bimota_DB7_30.jpg[/IR]
 
Ultieme motor voor Tinne ?


------

Deze was van de week op tv (Biker Build Off), toch best een ziek ding :W


Alleen hou persoonlijk meer van zoiets:
[ir]http://firespeed.com/storage/mic@firespeed/aug185.jpg[/ir]



Mist alleen rode wheelstriping:
 
ik weet het niet..





het is een Cagiva Mito van 125 naar 200cc met NOS (2 takt dus)
geeft nu 90 pk op 100 kilo.
 
Laat me je knuffelen, klein ehmhaeretje van me!:love:

Opzich wel tof, maar niet heulemaal - houd niet zo van zoveel rake.
 


[ir]http://www.nicewallpapers.info/pics/motors/ducati/ducati_012.jpg[/ir]

[ir]http://www.docgb.org/photo_gallery/Factory%20pics/w_999r-fila_01-1024.JPG[/ir]

[ir]http://www.ibike.com.hk/08_fun/06/03milanshow/ducati/999rfila.jpg[/ir]

Echt wel 1 van de vetste ducs die er is imo :W
 
Vind hem zonder kuip het vetst wat ik ooit heb gezien eigenlijk.

Ik vind de voorkant van die kuip niet zo mooi, en als je er recht achter staat, zie je echt hoe smal en klein dat tankje eigenlijk is, terwijl de rest van de motor aardig vol en groot is.

 
916 sowieso het vetste...maar dat is jeugdsentiment.

Maar die 999 is qua styling toch wel erg origineel...ff wennen.



Ook ouderwets veel plastiek.
 
Ik vind de 999 ook steeds dikker worden Vond het eerst ook niet zo, maar het is gewoon echt een bike waar je even aan moet wennen denk..

Die twee ronde lampjes boven elkaar is echt vet

@ hierboven over de breedte van de bike.. Duc's zijn al snel een stuk smaller.. komt omdat het een twin is, waardoor het blok minder breedte nodig heeft.. Moet je een 1098 eens zien.. die dingen zijn echt smal..
 


Vet hoeveel zo`n 1098 nog op een 916 lijkt.
Een 999 past dan eigenlijk niet in het rijtje.
De styling van de 999 is ook niet doorgezet.

[ir]http://members.chello.nl/m.schoenmakers5/ducati/ducatiers/748_front.jpg[/Ir]
 
Laatst las ik nog een stukje over het ducati museum en over de 999 in de WSBK, wel kicke man.
Dat ding was, omdat ie evenveel cc's had als de andere superbikes best in het nadeel omdat het een twin was qua topvermogen.... dus die blokken waren echt onwijs getuned. Na elke race werden die blokken weer volledig gereviseerd en was zo'n beetje alles al volledig afgeschreven. Alleen op die manier konden ze nog meekomen.

Toen ging ducati zeiken en mochten de twins 200cc meer inhoud hebben dan de 4 cilinders. Imo niet helemaal eerlijk meer, want het koppel van die duc's is natuurlijk wel een stuk hoger en bij lagere toeren al.
Vanuit de bocht hebben ze nu veel meer voordeel.

Maar goed, wel leuk om te lezen voor jou misschien Tinne.
Stond in MOTOR geloof ik, ik heb hem nog wel ergens liggen. Hele special over het ducati museum.
Mij lijkt het wel vet om eens naar toe te gaan... leuke motor tocht gelijk
 
Vroegah waren de 4 in lijn 750cc's en de twins 1000 (R7 en 996 tijdperk dus). Dus dat verschil is al langer geweest
 
Status
Not open for further replies.