Kan iemand mij uitleggen hoe het kan dat een nieuwe batterij dit heeft opgelost?
Dit lijkt bijna hetzelfde als het probleem wat ik vanavond met mijn new dink tegenkwam.
Ik weet niet of ik het hier kan plaatsen of beter in een nieuw topic?
(basisinfo: newdink 50, 2013, 12000km, net geinstall. 90 cc cil+kop van Naraku, 24mm carb van Naraku).
Rechtsboven is de roodwitte draad die naar de startmotor gaat en linksboven de massadraad.
linksonder zitten beide aan een stekkerblokje. Beide zekeringen zijn nog goed.
Bij het testen en paar korte ritjes (nog met de standaard carb) is de nieuwe 8 ah accu helemaal leeggetrokken.
Elke keer dat ik terugkwam van een ritje rook ik wel wat plastic smeul geur, maar kon niet ontdekken waar het vandaan kwam.
Vandaag de nieuwe accu aan de lader en de oude 5 ah weer aangesloten.
Weer proberen te starten, startmotor draaide, bougie had vonk, maar starten deed de scoot niet.
Nog een paar keer doorstarten en ik zag een beetje rook bij het stekkertje aan de startmotor vandaan komen en was ook de oude accu leeg.
Ook aan de andere kant van de roodwitte draad was deze behoorlijk heet.
De lichten gingen wel telkens aan als ik probeerde te starten (doen het alleen als de motor draait, behalve het remlicht die werkt altijd).
ps
Om de 8 ah accu te kunnen plaatsen heb ik de accukabels moeten verlengen, zodat ze elk naar de andere zijde geleid konden worden (+ en - zitten bij grotere accu's andersom).
De verlengkabels zijn dikker dan de gewone en had ik met een boutje en moertje aan de gewone accukabels gemonteerd. Daaromheen had ik een stuk krimpkous gedaan om het te isoleren.
Bij het wegwerken van de kabels is de krimpkous blijkbaar beschadigd. Ik dacht dat wat tape het probleem op zou lossen, maar het hitteprobleem bleef bestaan.