Draaden worden super heet

Jbonit

Member
Hallo ik heb een probleem met deze scooter (kymco super 8
26000km
4t
2008)
Want waneer ik op de start knop druk wordt de draadje bij de minpool van de accu. En de draadje voor de startmotor zo heet. Dat er rook ervan af komt. En de startmotor draait wel maar heel langzaam waardoor de scooter ook niet start. En ook soms waneer ik op start knop druk valt alles uit.
 
Advertisement - register to remove this

Zo ontstaan veel elektriciteit gerelateerde woningbranden.
Wanneer men stroom trekt over een weerstand, lees slecht contact, ontwikkeld zich hitte en kan er dus brand ontstaan.
Dus maak de draden aan de minpool van je accu los.
Maak de accupool en de kabelschoenen aan de min-draden heel goed schoon, eventueel met wat fijn schuurpapier.
Verbind de draden weer opnieuw met de accupool en draai de bout goed aan.
 
@gcs100
1. Niet heel random het gebeurde na dat ik de rolletjes en vsnaar verving.
2. Ja ik heb m een onderhoudsbeurt gegeven.
3. Monenteel niet bij de scooter morgen stuur ik foto’s.

@Sparky Goed dat je het zegt ik ga het met schuurpapier langs.
 
Mijn vermoeden is een startmotor die op 1 of andere manier te hard moet werken en wordt daardoor een grootverbruiker. Draait de bendix vrij? Anders lijkt mij dat de startmotor op zijn laatste benen draait.
Er gaat nu zoveel stroom door deze kring dat die heet wordt van zijn eigen weerstand.
Groet,
 
Probeer dan eens om een extra massa draad aan te leggen , raar dat ze van een dikke draad naar een dunne gaan , precies de draden waar met starten de hoogste stroom doorheen gaat. Niet per ongeluk een draad bij de accu vergeten
 
Van je min pool naar een schone plek op je blok of frame . En dan liefst een draad net zo dik als die van je startmotor naar je accu gaat.
Als je er een hebt zou je het is kunnen proberen met een startkabel , weet je zeker dat dat een probleem is , startkabel op je accu en ergens op een schone plek op je blok. Loopt er ook een massa draad van je blok naar je frame nu ?
 
Ho sorry mijn fout die kabels zijn even dik. Der loopt geen massa kabel naar het frame zo te zien, wel loopt er nog een naar de cilinder. Het rare ook sinds dit begonnen is als ik de knipperlicht aan doe gaat het heel snel knipperen.
 
Snel knipperen kan een kapote lamp zijn of is het aan beide kanten?
Als alles even dik is zou ik toch als beschreven alle aansluitingen schoon maken en wat zuurvrije vaseline op de accu polen smeren.
ook kan dan een extra draad naar het frame geen kwaad , als er geen een zit.
 
Het is link zowel recht en het knipperlicht geluidje. Ik heb net de min en plus pool schoon gemaakt en de batterij aan de lader gezet. Zijn er nog meer ideeën die voor dit probleem kunnen zorgen?
 
Ik ben bang dat @Harrr hierboven, in zijn post #6 , gelijk heeft.

Ik heb het vermoeden dat je wikkelingen van je startmotor verbrand zijn en dat de startmotor daardoor veel te veel stroom trekt.

Omdat er geen enkele zekering zit in het hoofdcircuit van je startmotor wordt door de hoge stroom de bedrading heet op de plaatsen waar het contact van de verbindingen het minst goed zijn.
 
Back
Top