DR70 op std krukas.

Master_R

Well-Known Member
Hallo,
Ik heb een zip sp met sito plus uitlaatje maar ik wil een DR70 zetten, alleen lees ik overal dat ik me krukas moet vervangen en weer sommige zeggen van niet. Nu weet ik echt niet wat ik moet doen ik twijfel nogal. hij heeft bijna 16.000 km gelopen, en als ik me DR70 zou zetten dan laat ik me sito plus er gewoon op, is een andere krukas dan nodig?
(17,5 carb.)
(sito plus)
 
Advertisement - register to remove this

dat kan gewoon :)
DR70cc is niet echt een beukende cilinder dus dat gaat wel lukken..

het zou alleen verstandiger zijn om een ander asje + lagers te steken maar zonder dat blijft het ook wel rijden :)
gewoon goede olie gebruiken
 
Hallo,
Ik heb een zip sp met sito plus uitlaatje maar ik wil een DR70 zetten, alleen lees ik overal dat ik me krukas moet vervangen en weer sommige zeggen van niet. Nu weet ik echt niet wat ik moet doen ik twijfel nogal. hij heeft bijna 16.000 km gelopen, en als ik me DR70 zou zetten dan laat ik me sito plus er gewoon op, is een andere krukas dan nodig?
(17,5 carb.)
(sito plus)

het kan het liefst als je scoot niet te veel km heeft gelopen maar ik raad het echt af ik zou echt een andere krukas nemen
 
oke bedankt jongens.
Ik ga gewoon de DR70 erop zetten en volgende maand als het geld weer binnen is zet ik er een andere krukas op, want dan weet ik zeker dat het niet fout kan gaan.
 
Andere krukas is altijd beter, maar het kan gewoon heel lang goed gaan. Vriend van mij heeft reedt vroeger met een MHR replica op std krukas, heeft ie echt 5.000 km mee gereden ofzo...mja...toen kwam ook wel de drijfstang door het blok heen zetten :p
 
Pia en Peugeot hebben hele sterke krukassen. Gewoon monteren die handel. Zou wel even in de gaten houden als je scooter op 25000km staat hoe hij dan loopt. Eventueel kan je dan een revisie overwegen. En zorgen voor een extra dopje olie bij de benzine.
 
Ik heb een pia LC DD (2007) met dr70 rpm. Volledig ontgrenst doch rest standaard. Op dit moment geen problemen. Beukt lekker al moet ik zeggen dat ik het voor het vermogen heb gedaan i.p.v. snelheid en niet zo'n jager ben.
 
Andere krukas is altijd beter, maar het kan gewoon heel lang goed gaan. Vriend van mij heeft reedt vroeger met een MHR replica op std krukas, heeft ie echt 5.000 km mee gereden ofzo...mja...toen kwam ook wel de drijfstang door het blok heen zetten :p

en vaak gebeurd dat ook nog veel eerder...

en kijk eens naar de enorma schade die je kunt oplopen , en de ellende die je er van hebt.
 
Back
Top