Dpr + Bidalot demper

Thunder-rox

Yamaha Aerox
Hey

Nu heb ik een DPR handmate uitlaatje en dat is allemaal helemaal top, maar ik heb geen demper en geen normale ophanging

Weet iemand van jullie welke ophanding ook past?
en weet iemand waar ik een Bidalot c20 demper kan kopen?
want Yasuni is geen punt maar ik ben lekker eigenwijs want ik wil een Bidalot demper


alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Normaal gesproken past de uitlaat op een Malossi ophanging of hij moet voor een andere gemaakt zijn.
Een c20 demper kan je gewoon bij elke dealer bestellen.
Over de Bidalot demper, geen idee of hij past.
 
hehe ja Bidalot c20 demper is t zelfde als Yasuni demper

alleen die kleur is anders
Bidalot is 10x mooier

ey bedankt voor de tip van malossi ophanging!

als iemand anders weet waar ik een bidalot demper kan fixen hoor ik het graag!
 
Nee een demper maakt niet echt iets uit voor het voor vermogen

Zoals jullie freaks wel weten heeft een 2takt moter een demper nodig voor tegendruk

tis volgens mij zo dat de grote van de demper en de dikte van de demper vooral het geluid bepalden
Je kan ook van 2 blikjes Redbull een demper maken
en ja hehe een nrx demper op een dpr dat zal ook nie werken
maar of je nu een c20 c16 evo mhr jolly moto demper hebt dat maakt denk ik weinig uit
 
ja

waarom hadden die 2takt motoren wel een demper
en die 4 takt niet?

omdat een 4takt kleppen heeft daar zn druk mee opbouwd
en een 2takt daar een demper voor nodig heeft

of klopt dit misschien niet?
 
Nu we het over verschil in prestaties hebben ivm demper heb ik ook een vraag (sorry voor thread hijacking) Maar ik heb een s2 met c20 demper en hij wil echt niet zo gaan als je zou verwachten van een s2. Zou dat aan de demper kunnen liggen, kheb al zoveel verschillende afstellingen geprobeerd dat ik een beetje wanhopig word.]

EDIT: ff proberen de topic starter te helpen, ik heb mijn bida bij GJB besteld, en kreeg er c20 demper bij, misschien kun je hun mailen of ze die dempers ook los verkopen? www.scooterparts.nl
 
Last edited:
Originally posted by Thunder-rox
een maat van mij heb dat gedaan met een Giannelli voor een Wallaroo ( redbull blikjes )

dit is toch niet aan de orde of wel ? het gaat om een DPR en das ff wat anders alleen walleroo (als het goed is weet jij dat als topic starter)
 
Dan mag hij tog zelf bepalen of hij antwoord geeft op een vraag die is gesteld?

Ik denk dat de demper wel degelijk uitmaakt...
Als je het verhaal hoort van de bida S2 met C20 demper..

Een te lange demper op bijv std 50 geeft naar mijn weten ook te veel tegendruk, waardoor hij dus niet presteerd, neem je een korte demper, zal het beter presteren.. (in dat geval)
 
demper is idd wel belangrijk , je zit met de diameter van de pijp, de lengte , en er kan zelfs verschil optreden met teveel demperwol! maar ik kan me niet voorstellen dat het met een c-20 einddemper meteen bereslecht loopt!
 
Ik heb nog geen demper op mn DPR
Maar omdat een C20 demper vaker gebruikte wor op deze uitlaat dacht ik, ik neem ook een c20 demper!
Alleen heb ik liever een Bidalot dan een Yasuni
Maar ik zal nog wel eens rondvragen bij de plaatse dealer
(weinig kans op!)
 
Ik zou ook maar checken of een c20 demper past, DPR's worden met verschillende diktes tailpipes geleverd. Verder zou het ook kunnen dat als je een andere demper gebruikt dan waar hij voor gemaakt is dat je niet uitkomt met de demperklem, of dat de demper tegen je wiel/kap oid aankomt.
Informeer gewoon even bij de vorige eigenaar hoe en wat hij het had gedaan, dan heb je iig zekerheid en koop je straks niet een dure demper voor niks.
 
Ik heb een bida c20 demper om m'n HR2 pijp,

Ik heb hem nog niet getest (geen cilinder :p8P)


Maar het zou dus kunnen dat hij teveel tegendruk geeft omdat en HR2 demper een stuk kleiner is?

het ziet er wel kick uit btw.
 
Last edited:
Originally posted by Mol
Feitje: Ik heb 2pk verschil gemeten door verschillende dempers te testen.

ik heb weleens gehoord dat bij crossers, dus 125cc, 250cc en 500cc, het aanzienlijk scheelt... daarom had ik er zo mn twijfels dat het niet zou schelen bij scooters. WEL dus :)
 
Back
Top