Dopler vario wat is er zo goed aan?

Honda Red Bull

Red Bull Wallie
Ik kwam op internet en later ook nog bij van t slot .

Dit staat op de site van dopler, maarja mijn frans is niet zo best. Dus ik kan het niet vertalen.

LE VARIATEUR S3R DOPPLER

Le variateur S3R DOPPLER, véritable vitrine technologique, regroupe tout le savoir-faire DOPPLER dans les systèmes de variation de transmission automatique. Il possède une grande plage de fonctionnement, qualité primordiale au rendement optimal de la transmission de puissance du moteur vers la roue. De plus, le faible coefficient de frottement du système permet une longévité accrue.

newsvaria.jpg


en dit is de vario. Wie weet hier meer van. Vindt het wel een speciaal ding dus zullen de prestaties mischien ook wel speciaal zijn.
 
Advertisement - register to remove this

hmm denk dat je beter je geld geeft aan een andere ...

ale , hangt er vanaf op wat setup je hem gaat steken...

is goede vario voor gewoon std setup imo

rij zelf met hebo en ben daar heel tevreden van
 
Originally posted by Razma
kan je dat ook uitleggen waarom afhankelijk op welke setup?

nee want ik zit nog in men leerproces...
maar lijkt me niet helemaal onlogisch als je ziet dat ze bij racin ook niet met een "gewone" dopler gaan rijden.

Denk dat vario geschikt is voor 50 cc / 70 cc , maar als je vol bennut wilt gaan hebben van je zware 70 cc setup (> hoogtoerig) dat je dan best aangepaste vario daarvoor steekt.

Heeft dat niet te maken met het feit dat je dan tot 14000 toeren ofzo doet en dat vario nie gemaakt is voor zon kracht over te dragen?

** en als jij me nu even uitlegt waarom dat nu eigenlijk wel of niet zo is, dan weet ik dat ook al weer...
 
gebruik de search is wel een topic van..
het gebruik is niet spetterend op hoogtoerige setup's aangezien dan die blokjes lostrilden..

Wat is de thread dan? Ik kon namelijk niks vinden. Kan zijn dat ik het niet goed heb gedaan. Maar ik vond niks.
En wat zijn nu de voordelen van deze vario, want tot nu toe staat er alleen maar: Niet aan te raden op brute setups.
 
Een vriend vsn mij heeft deze vario gehad.Hij was gemonteerd bij een MHR replica ,een yasuni R en een 17,5 carb.Hij was dus totaal naar de klote.De vario was gewoon gesprongen.Naar mijn idee kon hij de kracht niet aan!!
 
Originally posted by H4ns'
nee want ik zit nog in men leerproces...
maar lijkt me niet helemaal onlogisch als je ziet dat ze bij racin ook niet met een "gewone" dopler gaan rijden.

Denk dat vario geschikt is voor 50 cc / 70 cc , maar als je vol bennut wilt gaan hebben van je zware 70 cc setup (> hoogtoerig) dat je dan best aangepaste vario daarvoor steekt.

Heeft dat niet te maken met het feit dat je dan tot 14000 toeren ofzo doet en dat vario nie gemaakt is voor zon kracht over te dragen?

** en als jij me nu even uitlegt waarom dat nu eigenlijk wel of niet zo is, dan weet ik dat ook al weer...

beter post je geen onzin als je nix concreet weet.. vragen stellen kan altijd

ik ken mensen met deze vario op speed hebben zonder problemen... als je ze maar goed monteerd.
op cyclo gebruiken ze dit systeem vrij vaak op hoogtoerige setups
 
Originally posted by speedvechter
anders open je een belgies blaat toppic ofzo en dan mag je daar zo veel fouten maken als je wilt


Beter geef jij antwoord op zn vraag, en blaat JIJ niet... :|


Denk dat het principe van gewone rollen wat makkelijker werkt, dit is duurzamer (doordat er geen rollen slijten) maar uiteindelijk denk ik dat je beter af bent aan een gewone vario, aangezien daar maar 4 bewegende delen zijn (bus, vario zelf, gradenplaat en rollen...) en bij die doppler zitten er meer moertjes etc op... (wat dus idd allemaal los kan trillen imo)
 
Was geloof ik makkelijker af te stellen omdat je geen gewichten hoeft te vervangen, btje moertjes verstellen. Nja makkelijker, je hoeft gewoon niet zoveel rollen te kopen als je geen idee hebt op wat voor gewicht je moet zitten.
 
Is een hele goede vario, gewichtjes trillen er niet af als je ze gewoon goed vast zet hoor.. maar op snelle setup moet je al gauw met eigen ringetjes als gewichtjes aan de gang. Het probleem is, als je 'm op een beetje mooie setup zet is er de kans dat ie gewoon knapt op een gegeven moment. Vriend van me was ook z'n halve vario verloren. :)
 
Originally posted by Honda Red Bull
Wat is de thread dan? Ik kon namelijk niks vinden. Kan zijn dat ik het niet goed heb gedaan. Maar ik vond niks.
En wat zijn nu de voordelen van deze vario, want tot nu toe staat er alleen maar: Niet aan te raden op brute setups.

k heb eff mijn topic van toen opgezocht..
maaar hij was er wel, 28e pagina van de search..:X
(k weet et k ben te liev..:D)
http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?s=&threadid=41321&highlight=doppler

hieruit heb ik toen de conclussie getrokken, dat de doppler vario niet al te goed was op hoogtoerige setup's... aangezien de reactie die in het topic zijn gemaakt..
 
Back
Top