DMP, wie wat waar?

Advertisement - register to remove this

Is het anders niet een idee om het te 3D printen, met een zacht filament?

 
Is het anders niet een idee om het te 3D printen, met een zacht filament?


Als je een stukje scrolled op die pagina, geven ze ook een sample weg om te kijken of het wat voor je is.

Ik zie mogelijkheden ;-)
 
Is het anders niet een idee om het te 3D printen, met een zacht filament?


Het rubber moet best wel wat te verdragen hebben.. Hangt buiten onder het blok..
Dus je kan dan wel goed begrijpen dat zoiets door wind en weer moet kunnen overleven.
Niet dat er het rubber naar 3 maanden al begint te scheuren of scheurtjes begint te vertonen.

En de midden standaard drukt er tegen aan, dus het blokje mag best wel hard zijn.
Als het blokje te zacht is, is deze ook weer sneller kapot.


Maar ik wil er echt serieus werk van maken om deze opnieuw te laten produceren. Eventueel een afname van 50 of 100 stuks.
Kan ze dan altijd nog te koop aanbieden.

Heb er momenteel maar 7 stuks in voorraad. Maar deze zullen niet eeuwig beschikbaar blijven helaas.
En heb er minstens 1 nodig om daar de maat voering van te bepalen.
 
Soms moet je wat proberen, lijkt me vele malen goedkoper, en als je het 3d bestand eenmaal hebt gemaakt is het daarna voor iemand anders ook makkelijk te repliceren. Het zal nooit "exact" origineel zijn, maar gelukkig komen er steeds meer soorten filament beschikbaar.

Als ze letterlijk dit zeggen over het product:

"Op zoek naar een materiaal met rubber-achtige eigenschappen? Onze TPU 1301 is een thermoplastisch polyurethaan met zeer buigbare, zachte eigenschappen. Het heeft goede fysische eigenschappen en is goed bestand tegen slijtage en chemicaliën. Daardoor wordt het vaak gebruikt voor pakkingen, sport zolen en schoeisel, orthopedische modellen, slangen, afdichtingen en wielen."

Financieel gezien, als ik zie wat voor bedragen je al noemt, zou ik een matrijs kopen niet de meest voor de hand liggende keuze vinden.
 
Snap je punt wel met die laatste zin.

Kijk het moeten wel kwaliteits blokjes zijn.. Als ik er een hoop tijd erin steek en er komen alleen maar belabberde blokjes voor terug, wat schiet ik er dan ermee op. Om de 3 maanden een blokje vervangen vind ik nogal tijds verspilling.

En materiaal met rubber-achtige eigenschappen is nog steeds geen rubber. Belangrijkste hierbij hoeveel eigenschappen heeft het van rubber. Of hoeveel procent lijkt het op rubber. Hoeveel procent kan het als rubber dienen.

Bij fillament moet ik zelf echt gaat denken aan een soort plastic goedje.. Met die rubbere eigenschappen bedoelen ze alleen mee dat het elastisch is.

En ik ga het echt niet direct doen met die matrijs, maar het is wel iets voor op de langere baan.

Al hoop ik wel dat dmp er nog mee op de markt zou komen, alleen denk ik dat dit is te mooi is om waar te zijn.
 
Last edited:
Back
Top