Piaggio dmp cdi begrenzer

Enterprise

Well-Known Member
Piaggio fly 4 takt 2v 2007

Ik wilde toch nog eens iets van DMP proberen en heb er nu al weer spijt van.

Met de dmp cdi kan ik alleen rijden als ik heel langzaam de gashandel open draai. Anders valt ie uit. Ik heb de oude cdi weer geprobeerd en toen had ik nergens last van. Met de oude cdi wel weer.

Waar kan dit aan liggen? Te kleine sproeier?

Video:

 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik ben er ook bang voor. Simsa heeft dezelfde al een tijd en nergens last van.
Denk dat het weer een miskoop is.

Ben even t denken aan alternatieven.
Heb ik niet een cdi die doorgezaagd kan worden? Dan zet ik er gewoon een schakelaartje in.
 
Ik ben er ook bang voor. Simsa heeft dezelfde al een tijd en nergens last van.
Denk dat het weer een miskoop is.

Ben even t denken aan alternatieven.
Heb ik niet een cdi die doorgezaagd kan worden? Dan zet ik er gewoon een schakelaartje in.
probeer de cdi anders terug te sturen en laat de webshop de video zien misschien sturen ze je een nieuwe op
 
Ja ik ga het eens proberen.
Post automatically merged:

Mochten ze me nou geen nieuwe sturen, of de nieuwe werkt ook niet dan ga ik toch zagen denk ik.

Maar kan dat wel bij een cdi voor mijn scooter? Ik weet dat het bij bepaalde piaggio cdis kan maar wil het eerst zeker weten voordat ik ga zagen.
 
Last edited:
Aiii.. Deze begrenzer is inderdaad hoofdpijn. Wij hebben er meerdere gemonteerd en de klanten kwamen steeds terug met meer klachten. Stotteren, haperen, uitvallen. Ik kan me herinneren dat ik nog een post hierover heb gemaakt. Terugsturen doen de webwinkels gelukkig niet moeilijk mee.
 
De originele pia CDI kan je inderdaad inzagen om te ontgrenzen. Je kan eventueel zelf een begrenzer maken door een schakelaar tussen het doorgezaagde kabeltje in je CDI te monteren. Niet zo hypermodern als een draadloze begrenzer, maar als je de schakelaar verstopt en de CDI terug waterdicht maakt met wat kit, werkt het prima.
 
Dank voor de reactie´s.
Ik had de video al naar de verkoper gestuurd en die zegt eigenlijk al meteen van je kunt hem retourneren.
Ik denk dat ze vaker terug komen inderdaad hierdoor.

Ik heb een beetje onderzoek gedaan op het doorzagen van de cdi, het schijnt alleen te kunnen bij een cdi met gele stekker of zo´n ducati cdi.
Ik heb een cdi met zwarte stekker, Ik denk origineel. Kan deze dan ook doorgezaagd worden?
 
Ducati met gele stekker is nog begrensd, met grijze stekker is al ontgrensd. De gele kan je dus zelf nog doorzagen.
Het is mij altijd gelukt de standaard CDI op die manier te ontgrenzen.
Vergeet straks niet een grotere sproeier te monteren. Sproeier 78/80 voldoet.
Succes!
 
Back
Top