Beste ScooterfreakzZz
Nou ben ik al enige tijd uit de scooters aangezien ik er vroeger nogal veel gezeik mee gehad heb, en bijna me rijbewijs niet mocht halen als ik 18 zou zijn.
Gelukkig is dat nu weer 7 jaar geleden, en heb ik weer een scooter aangeschaft!
Het betreft hier weer een DJ Kymco Y50, welke ik vroeger nogal erg veel gehad heb 8P
Ik ben van plan de scooter op te voeren .. lijkt me duidelijk! Maar heb nogal een vragen over ervaringen en bedenkingen van jullie kant af.
Ik wil het eigenlijk weer serieus gaan aanpakken, maar toch wil ik niet opvallen.
Ik zit nog zelf te twijfelen aan de 70cc Mallosie Sport of MHR Cilinder, MHR gaat me voorkeur wel naar uit, echter als je door leest denk ik dat de Sport versie beter bij me past.
Dit omdat ik de scooter voor dagelijks gebruik wil gebruiken, ik ik waarschijnlijk de MHR toch niet volledig ga kunnen gebruiken met de setup die ik in gedachte heb.
Nu heb ik het volgende bedacht, zo een soortgelijke stille setup heb ik ook al eerder in het verleden gehad.
Malossie Sport cilinder Inc kop, pakkingen en membraam
19 mm carb die achter een originele spruitstuk past, welke uitgeboord is tot 20mm
Hierop komt dan gewoon een originele filter welke wel extra lucht gaten krijgt, maar zo wordt het mooie en brute geluid gedempt (alhoewel ik daar eigenlijk van baal, maar tis niet anders!)
Als uitlaat had ik de Turbokit STD in gedachte, die zit er zo uit:
Ik heb zo een vermoeden dat die niet gek veel onder zal doen dan een snelle sport uitlaat, zal uiteraard wel wat schelen, maar met zo een uitlaat lijkt de scooter al snel standaard en zal die hopelijk niet al te gek veel geluid maken.
Dit aangezien de mondstuk toch aardig dik is en de pijp in zijn geheel toch mooi dik loopt ?
Want dat is uit eindelijk waar het om draait, snel, stil, undercover, en een standaard look behouden.
Dan wil ik er een Mallosi Vario, rollen, drukveer , koppeling en vsnaar op hebben
Ik zit ook aan de vertanding te denken en heb een Malossi vertanding gezien met een verhouding 16/32, wie kan mij daar iets over vertellen ?
Ik weet niet welke verhouding kymco standaard heeft, en of ik met deze Malossi vertanding nou sneller op trek of een hogere top krijg ?
Alvast bedankt voor het lezen en mee denken !
Nou ben ik al enige tijd uit de scooters aangezien ik er vroeger nogal veel gezeik mee gehad heb, en bijna me rijbewijs niet mocht halen als ik 18 zou zijn.
Gelukkig is dat nu weer 7 jaar geleden, en heb ik weer een scooter aangeschaft!
Het betreft hier weer een DJ Kymco Y50, welke ik vroeger nogal erg veel gehad heb 8P
Ik ben van plan de scooter op te voeren .. lijkt me duidelijk! Maar heb nogal een vragen over ervaringen en bedenkingen van jullie kant af.
Ik wil het eigenlijk weer serieus gaan aanpakken, maar toch wil ik niet opvallen.
Ik zit nog zelf te twijfelen aan de 70cc Mallosie Sport of MHR Cilinder, MHR gaat me voorkeur wel naar uit, echter als je door leest denk ik dat de Sport versie beter bij me past.
Dit omdat ik de scooter voor dagelijks gebruik wil gebruiken, ik ik waarschijnlijk de MHR toch niet volledig ga kunnen gebruiken met de setup die ik in gedachte heb.
Nu heb ik het volgende bedacht, zo een soortgelijke stille setup heb ik ook al eerder in het verleden gehad.
Malossie Sport cilinder Inc kop, pakkingen en membraam
19 mm carb die achter een originele spruitstuk past, welke uitgeboord is tot 20mm
Hierop komt dan gewoon een originele filter welke wel extra lucht gaten krijgt, maar zo wordt het mooie en brute geluid gedempt (alhoewel ik daar eigenlijk van baal, maar tis niet anders!)
Als uitlaat had ik de Turbokit STD in gedachte, die zit er zo uit:
Ik heb zo een vermoeden dat die niet gek veel onder zal doen dan een snelle sport uitlaat, zal uiteraard wel wat schelen, maar met zo een uitlaat lijkt de scooter al snel standaard en zal die hopelijk niet al te gek veel geluid maken.
Dit aangezien de mondstuk toch aardig dik is en de pijp in zijn geheel toch mooi dik loopt ?
Want dat is uit eindelijk waar het om draait, snel, stil, undercover, en een standaard look behouden.
Dan wil ik er een Mallosi Vario, rollen, drukveer , koppeling en vsnaar op hebben
Ik zit ook aan de vertanding te denken en heb een Malossi vertanding gezien met een verhouding 16/32, wie kan mij daar iets over vertellen ?
Ik weet niet welke verhouding kymco standaard heeft, en of ik met deze Malossi vertanding nou sneller op trek of een hogere top krijg ?
Alvast bedankt voor het lezen en mee denken !