Dit goed voor m'n piaggio?

Wesking

Well-Known Member
Last edited by a moderator:
Advertisement - register to remove this

maar met nieuwe carb en krukas, kost t alweer klauwe vol me geld....


dus alleen maar een uitlaatje dan..... + goed afstellen.....
kan ik een c21 of c16 op de standaard cilinder doen..... of kan ik net zo goed yasuni R erop zetten?
 
Je kan er beter een Yasuni R onder monteren. En als je dan nog wat extra wil uitgeven, zou je eventueel wel een DR70 kunnen nemen, de meningen zijn altijd verschillend over ofdat je een betere krukas er in moet doen of niet, maar ik denk dat veel mensen dat toch niet doen. Het ligt er ook wel een beetje aan hoe oud je motorblok (en dus je krukas) is..
 
nouja, ik zal van de week ff kijken, heb ook nog blok staan uit schade scoot, misschien is die krukas nog heel.... dan zal ik die erin zetten en kan voor de dr70 gaan....

maar een c21 of c16 bied dus geen betere prestaties dan de R?
 
C21 en C16 zijn uitlaten voor cilinder die hoogtoeriger zijn dan DR70/Std cilinder. Volgens mij kon een C16 nog wel op een DR70 RPM maar is moeilijker goed af te stellen dan een R.
 
Je moet dan veel meer toeren draaien dan waar die cilinder voor gemaakt is, dus het zal ook lastiger af te stellen zijn en niet geweldig lopen nee.

Een ANDERE krukas monteren heeft niet zoveel zin, wat is dan je voordeel tov de krukas die je nu erin hebt zitten. Druk er gewoon een 70cc onder, als het vastloopt moet je een keer naar huis lopen, big deal ;)
 
Back
Top