Diameter rotor minarelli/piaggio/peugeot

chassy

New Member
Goedeavond, wie kan mij helpen?
Ik wil een binnenrotor gaan plaatsen op mijm sr2000 (morini) het elektra gedeelte is geen probleem ook de grondplaat niet. Echter wil ik weten wat de binnendiameter is, (het conische gedeelte) zodat ik kan kijken welke rotor het dichtste bij die van mij komt.

Wie heeft er een rotor liggen en zou voor mij dit willen opmeten?

Helaas zijn de italkit onstekingen voor morini nergens meer te vinden.

Advertisement - register to remove this

En je plan is dan om de rotor uit te draaien? Zorg wel dat ie goed in balans is he, anders is je krukas zo om zeep
Ja ik ga het door een bedrijf laten doen, zelf durf ik dat niet aan haha.
Heb veel moeite moeten doen voor een goeie krukas dus die is me heilig. Heb nog een kundu f1 krukas gevonden een jaar geleden

Last edited:
Ben benieuwd of het goed gaat, draait wel aardig wat toeren natuurlijk. Maar aan de andere kant, als het wel werkt wel iets wat niemand heeft

Ben benieuwd of het goed gaat, draait wel aardig wat toeren natuurlijk. Maar aan de andere kant, als het wel werkt wel iets wat niemand heeft
Yes dat klopt hoop het ook! ( draai nu ongeveer 13000 toeren. Zelf had ik ook niet gedacht dat alles makkelijk zou gaan met een morini blok ben tot nu toe tevreden met het resultaat maar verbetering kan altijd.

Maar die binnenrotor is meer als alleen een stuk metaal he, daar zitten ook magneten in. Die kan je niet zomaar afdraaien.
daar ben ik me van bewust, vandaar dat ik de maten van de rotors wil om te kijken bij welke het minst gedaan moet worden. Ik wil het op zijn minst een kans geven "niet geschoten is altijd mis"
Post automatically merged:

Wat belangrijk is :
De Cilinder . als die niet Hoogtoerig is , of matig is , heeft een Rotor geen enkele zin .. boel werk voor niks , en boel geld en tijd kwijt .
(denk ik) .
Ja ik heb een redelijke setup, vind ik zelf dan een bewerkte airsal
Bewerkte carters
Kundu krukas
V force membraam
24 mm pwk
Malossi vario en koppeling
En een opmaat gemaakte shot
Draai een 13000 toeren en niet aan de grond te houden. Maar alsnog wil ik meer uit het morini blokje krijgen.

Back