Deuk in sitoplus

Advertisement - register to remove this

Mooie deuk, ik heb vaker deuken gezien, maar wat is je vraag?
Ik ben gister schuin tegen een paal gereden en nu heb ik deze deuk in me uitlaat ik merk nu dat tijdens t rijden dat ie steeds dood valt hoe kan ik dit oplossen?
Post automatically merged:

Of dit nog goed genoeg is moet jij zelf bepalen. Als gasdicht de enige vereiste is.
Ik ben gister schuin tegen een paal gereden en nu heb ik deze deuk in me uitlaat ik merk nu dat tijdens t rijden dat ie steeds dood valt hoe kan ik dit oplossen?
 
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat deze deuk dit veroorzaakt.
De doorlaat die er momenteel nog is, is minstens zo groot als de bocht, ik zou eerder eens controleren of die klap tegen de uitlaat geen schade heeft gemaakt aan de cilinder.

Maar goed als je dennkt dat het toch aan die deuk ligt, zou je het volgende kunnen proberen.

Schroef de uitlaat los van de scooter door de bouten van de ophanging te lossen en de twee boutjes van de flens tussen de bocht en de uitlaat.
Zoek een stomp hard voorwerp (hef van een oude schroevendraaier, stuk bezemsteel, steel van een oude hamer, etc...) die juist door de flens van de uitlaat past.
Probeer met het stompe voorwerp de deuk van binnenuit eruit te kloppen of indien het blik niet zo dik is te wrijven.
 
Het is van een brom een snor uitlaat geworden.

Kan je er mee rijden?

Ja als die dicht is wel, maar wel met prestatie verlies.
Waarom die inhoud is omdat bij een snor uitlaat met een dunne bocht ook een kleinere sproeier in zit.

Deze schade beperkt je uitlaat stroom zo dat je eigenlijk nou met een te grote sproeier rijd.

Weet dat het geld kost. Als je even niet hebt zou ik het zo even laten en je schade accepteren zoals het is.

En anders toch maar een nieuw pijp eronder hangen en de volgende keer beter opletten zodat het de volgende keer niet meer gebeurd.
Post automatically merged:

Je zou ook met een bezemsteel oid proberen het weer (wat) terug te buigen.

@Sparky We waren precies tegelijk.

En dan breekt je steel af, zit die ook nog eens keihard knel in die uitlaat.. Fijne dag houd je er dan aan over.

En misschien maak je dan nog wel meer schade.. Kan je hem wel uitdeuken, maar op de plek waar je de meeste druk hebt gezet ineens een scheur in het metaal heeft zitten en je uitlaat ineens niet meer lek dicht is.,
 
Schroef in draaien en trek je hem er zo weer uit.

Of hem gewoon meteen in de prullenbak gooien. Kan je net zo goed wat proberen. Het hoeft ook niet perfect te zijn. Als de ergste deuk er maar weer uit is.
 
of je trekt hem bij de onderste las naad open..

Als je ergens zoveel kracht gaat zetten zal die kracht ook ergens naar toe willen.. Kans dat de lasnaad scheurt is erg aanwezig..

Heb je moeite voor niks gedaan. Kan je uitlaat nog vervangen.
 
Die uitlaat kan je proberen te maken voor dat het oud ijzer word.
Best zonde van die uitlaat aangezien het leuke uitlaten zijn. ( Tot ze roesten bij de bocht bij de cilinder en de geluidsdemping daar niet goed meer werkt )
 
Ze zijn niet zo zeldzaam dat je dan niet aan een nieuwe of een andere gebruikte zou kunnen komen.
En voordat je toch aan de oude gaat rommelen is het wel verstandig om een hele uitlaat er naast te hebben als het mis gaat.
Tsja als je die goede uitlaat dan toch hebt liggen, waarom dan nog tijd en moeite steken in die oude.. Meteen de bak in geworpen.

Als je dan gaat lopen klagen dat het zonder is, had je beter moeten uitkijken. Want op het moment dat die bocht het paaltje kuste was dat blijkbaar ook geen probleem dat die uitlaat schade zou gaan oplopen.
 
Nee broken is als die niet meer gas dicht is en herrie begint te maken onder het rijden.
Dus als ik jou uitlaatpijp bijna helemaal (of helemaal) dicht druk, is hij volgens jou nog steeds goed?

Deze uitlaat zal nog iets van de helft van de originele doorstroom hebben, waardoor hij nu ook gewoon niet goed meer loopt. Dat is volgens jou gewoon prima?

Iets wat niet meer aan de originele specificaties voldoet is kapot.

Ik heb hier nog wel een paar dichtgekoolde uitlaten liggen. Kopen? Volgens jou zijn die prima in orde.
 
Back
Top