Derbi senda x-race tandwielverhouding

seppe

Well-Known Member
Hallo,,
Ik heb dus een derbi senda x-race (volledig standaard)
hij loopt +/-55km/h

Ik zou hem graag tusse de 5 en de 15km/h opdrijven.

Nu is mijn vraag: gaat dit zonder een andere uitlaat of carburateur te steken, maar door de tandwiel verhouding aan te passen?
En hoe zit dat met dat plaatje in de carburateur?

Ik open deze topic omdat al de opdit moment geopende topics gaan over brommers met aangepaste uitlaat en carburateur.

Mvg seppe
Alvast bedankt.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

tandwielen gewoon standaard laten (heeft ook geen nut) , gewoon de uitlaat iets ontgrenzen , dan heb je ook meteen iets meer trekkracht.

de standaard tandwielverhouding kun je zeker wel 90 km/h mee halen met een snelle uitlaat!!

het is "DIT topic" btw!

Het plaatje in de carburateur als deze erin zit zou ik verwijderen en de carburateur opnieuw afstellen ,het is niet echt een begrenzer maar het loopt er niet beter op.
 
Oke bedankt,
en btw: deze topic klinkt beter dan dit topic,, hoe iets klinkt is ook belangrijk soms ;d
Moest ik mijn brommer hetzelfde geluid laten kunnen maken als mijn quad dan deed ik dat direct maar ja dat is niet mogelijk denk ik. Of toch niet betaalbaar allesinds
 
Maarja , als iedereen zijn eigen taaltje gaat maken word het erg lastig om fatsoenlijk te communiceren natuurlijk..


Foutje komt een keer voor , ik wijs je er alleen op dat het zo niet klopt omdat er blijkbaar tegenwoordig velen zijn die geen ABN beheersen..

En dat is op een forum wel gewenst!

En dit is scooterforum.net , en niet brommerforum ofzo..

een brommer meer geluid laten maken is niet moelijk , alleen totaal niet stoer als je niet ook sneller gaat...
 
Ik heb nog een vraag waar jij mij misschien mee kan helpen,
Als mijn motor koud staat (bij een buiten temp. van 10 grade of minder) dan trekt mijn brommer heel slecht op en kan ik niet rijden met de gas volledig open want dan valt mijn motor uit, dit probleem isder niet bij een warme motor of warmere buiten temp,

Wat kan het probleem zijn en kan ik het oplossen?
 
Maar hij is nu nog volledig standaard? Dus het probleem zou ergens anders moete liggen, en ik zou het liefst er pas beginne aan te werken aks hij volledig in orde is.

Zou het kunne liggen aan het naft/zuurstof mengsel? Dat hij te rijk of te arm staat?
 
of gewoon verstopte stationairsproeier.

daarnaast even de luchtstelschroef in draaien en op 1,5 slag zetten , deze beide dingen kunnen soms wonderen doen!

je moet nooit zomaar wat gaan veranderen , eerst alles goed maken zoasl het hoort.
 
mijn brommer loopt perfect eens dat hij warm heeft dus dat van die luchtschroef is het al niet denk ik, hoe kan ik de stationerings sproeier eruit halen? zit hij bij in de carburateur? en hoe moet ik hem propper maken?
 
Ik heb nog een vraag waar jij mij misschien mee kan helpen,
Als mijn motor koud staat (bij een buiten temp. van 10 grade of minder) dan trekt mijn brommer heel slecht op en kan ik niet rijden met de gas volledig open want dan valt mijn motor uit, dit probleem isder niet bij een warme motor of warmere buiten temp,

Wat kan het probleem zijn en kan ik het oplossen?

Klinkt eerder een choke probleem.
 
mijn brommer loopt perfect eens dat hij warm heeft dus dat van die luchtschroef is het al niet denk ik, hoe kan ik de stationerings sproeier eruit halen? zit hij bij in de carburateur? en hoe moet ik hem propper maken?

vlotterbak eronder weg en naast de hoofdsproeier zit een klein sproeiertje , deze moet je er even uit halen en met lucht doorblazen.

de luchtstelschroef kan hier zeker wel wat mee te maken hebben , ze staan vaak te ver uit , warm wil dat wel maar koud is ie er wat gevoeliger op.
 
Back
Top