Stop kabel mist van derbi senda 2010

Bassievrucht

Active Member
Hoi allemaal, ik heb vandaag een derbi senda gekocht die blijft lopen als je het contact uitzet, even zitten zoeken en blijt dat de stop kabel uit de cdi mist, ik kan hem ook nergens meer vinden dus nu moet ik telkens me bougie kabel van me bougie aftrekken om de brommer uit te zetten. Wat moet ik precies doen nu aangezien ik 0 ervaring heb met de elektra van dit ding.
 
Advertisement - register to remove this

De Kill-draad vind je bij de Senda niet bij de cdi.
Dit is de groen/zwarte draad bij je connector van de stator.
Deze groen/zwarte draad loopt naar je contactslot waar hij naar massa word geschakeld als het contactslot uitgeschakeld wordt.

Dus er kunnen een aantal dingen aan de hand zijn, namelijk:

  • Groen/zwarte draad maakt geen of slecht contact in de connector van de stator.
  • Groen/zwarte draad tussen statorconnector en contactslot maakt ergens slecht contact of is onderbroken.
  • Het schakelcontact in je contactslot tussen de groen/zwarte draad en de blauwe draad schakelt niet of niet goed.
  • De blauwe draad bij je contactslot maakt geen of een slecht contact naar massa.
 
Ik heb een groen zwarte kabel gevonden maar deze komt wel gewoon op mijn frame (hij zit ook samen met een rood zwarte kabel) is dat waar ik naar op zoek ben? Ik kan de stator trouwens ook niet vinden.
 
@trabiarie , de avatarfoto van @Bassievrucht is een beetje misleidend, de Derby Senda is een schakelbrommer. (All-road model)
Ik ben niet bekend met de AM6 blokken maar de stator zit achter de linker carterkap.
Aande recher kant zitten de koppelingsplaten, je ziet dit aan het koppelingsheveltje boven op het blok.
Aan de linker kant zit de stator maar deze ligt waarschijnlijk in oliebad van de transmissie dus als je die kap eraf haalt om bij de stator te komen loopt je de olie over de schoenen.
Aan de linker voorkant van het blok komen de draden van de stator naar buiten.

Edit: Hier een fotootje wat de tekst hierboven waarschijnlijk overbodig maakt.:
Naamloos.png
 
@trabiarie , de avatarfoto van @Bassievrucht is een beetje misleidend, de Derby Senda is een schakelbrommer. (All-road model)
Ik ben niet bekend met de AM6 blokken maar de stator zit achter de linker carterkap.
Aande recher kant zitten de koppelingsplaten, je ziet dit aan het koppelingsheveltje boven op het blok.
Aan de linker kant zit de stator maar deze ligt waarschijnlijk in oliebad van de transmissie dus als je die kap eraf haalt om bij de stator te komen loopt je de olie over de schoenen.
Aan de linker voorkant van het blok komen de draden van de stator naar buiten.

Edit: Hier een fotootje wat de tekst hierboven waarschijnlijk overbodig maakt.:
View attachment 66131
Ah ok dus dan moet ik daar maar eens gaan kijken. Bedankt voor de info, als ik verdere vragen heb horen jullie het.
Post automatically merged:

Ok ik heb nog even zitten kijken en wat bleek, de blauwe kabel was aan een andere kabel gebeund en die andere kabel was gebroken, gestript aan mekaar gesoldeerd en hij doet het weet :D. Nu heb ik nog een probleem, de toerenteller doet het namelijk niet. Opzich kan ik wel zonder maar zou leuk zijn als die het wel deed. Wijzertje staat stil boven 14k toeren en beweegt niet.
 
Last edited:
Wijzertje staat stil boven 14k toeren en beweegt niet.
Dit is waarschijnlijk een mechanisch probleem van het draaispoelmetertje.
Denk aan:
  • Asje van de wijzer sleept tegen wijzerplaatgat.
  • Wijzer sleept tegen wijzerplaat.
  • "lagertjes" waar het asje in draait versleten/kapot.
  • Asje uit de "lagertjes" geschoten.
  • Veertje wat zorgt dat de wijzer weer naar de nulstand gaat gebroken of losgeschoten van het asje.
 
Back
Top