Derbi Senda valt uit tijdens het rijden

De Derbi Senda van mijn neef viel ineens uit tijdens het rijden. Gisteren hebben we er samen naar gekeken en wat standaard zaken gecontroleerd:

Bougie/vonk
Luchtfilter schoongemaakt(stond wat water in vreemd genoeg)
carburateur schoongemaakt( die had iemand anders er al afgehaald)

Vervolgens wilden we een poging wagen om weer te starten echter liep er een straaltje benzine uit de carburateur. Op het punt waar de vlotterbak tegen de carburateur zit. Er zit overigens geen pakking op deze plek.(hoort dit wel?)

Nu is mijn vraag weet iemand hoe we dit op kunnen lossen en zijn er nog meer zaken die nagekeken moeten worden voordat we weer een poging wagen om te starten.

Ik weet dat hier meerdere topics over zijn maar ik wil toch graag dit apart benoemen omdat er wat omstandigheden zoals de lekkende benzine zijn die ik niet begrijp.
 

Attachments

  • 1.jpg
    1.jpg
    176.1 KB · Views: 6
  • 2.jpg
    2.jpg
    90.9 KB · Views: 6
  • 3.jpg
    3.jpg
    91.6 KB · Views: 6
Advertisement - register to remove this

Ten eerste zit er meestal een rubberen pakking op de vlotterkamer , je zou de vlotternaald moeten controleren op afdichten , of hij goed aan de vlotter bevestigd is, en of de vlotter niet lek is . meestal komt het benzine niveau niet boven de vlotterbak rand , dus er zal iets met de naald aan de hand zijn.
 
De Derbi Senda van mijn neef viel ineens uit tijdens het rijden. Gisteren hebben we er samen naar gekeken en wat standaard zaken gecontroleerd:

Bougie/vonk
Luchtfilter schoongemaakt(stond wat water in vreemd genoeg)
carburateur schoongemaakt( die had iemand anders er al afgehaald)

Vervolgens wilden we een poging wagen om weer te starten echter liep er een straaltje benzine uit de carburateur. Op het punt waar de vlotterbak tegen de carburateur zit. Er zit overigens geen pakking op deze plek.(hoort dit wel?)

Nu is mijn vraag weet iemand hoe we dit op kunnen lossen en zijn er nog meer zaken die nagekeken moeten worden voordat we weer een poging wagen om te starten.

Ik weet dat hier meerdere topics over zijn maar ik wil toch graag dit apart benoemen omdat er wat omstandigheden zoals de lekkende benzine zijn die ik niet begrijp.
Zou je kunnen uitleggen hoe die precies klonk toen die uitviel tijdens het rijden? Mogelijk dat we daar wat meer mee kunnen.
 
Back
Top