Derbi senda remmen op druk brengen werkt niet

Rutger_792

New Member
ik heb een Derbi senda uit 2012 staan (sm). Ik heb de remmen uit elkaar gehaald, gespoten, netjes in elkaar gezet en weer gemonteerd. Ik wil ze ontluchten. Heb hiervoor zo’n slangetje die daarvoor bedoeld is en heb het meerdere malen geprobeerd aan de hand van het YT-filmpje van Zandri waarin ze laten zien hoe je ze moet ontluchten. Ontluchten is gelukt.

Het gaat alleen fout bij het op druk brengen. Op de een of andere manier wil dat niet. Heeft iemand tips?
 
Advertisement - register to remove this

voordat je de boel uit elkaar haalde , werkte de remmen toen wel goed ?
Als je zeker weet dat je goed ontlucht hebt , en er komt met pompen , remolie uit de ontluchtings nippel , bouwt de hoofdrem cilinder geen druk op , waarschijnlijk door inwendige lekkage .
 
voordat je de boel uit elkaar haalde , werkte de remmen toen wel goed ?
Als je zeker weet dat je goed ontlucht hebt , en er komt met pompen , remolie uit de ontluchtings nippel , bouwt de hoofdrem cilinder geen druk op , waarschijnlijk door inwendige lekkage .
Remmen werkte goed, er komt olie uit het ontluchtingsnippel, hoop niet op een inwendige lekkage. Is er iets wat ik daar tegen kan doen?
Post automatically merged:

Vaak blijft er lucht hangen in de Banjobouten , Remhandel inknijpen , Banjobouten open en dicht draaien .
Tnx, ga ik proberen!
 
Als Brute-Force zijn tip niet helpt , zou je de hoofdcilinder kunnen honen , en nieuwe manchetten om de zuiger , als je al onderdelen kunt krijgen daarvoor .
Maar waarschijnlijk is een nieuwe dan goedkoper. Ook kun je nog proberen om olie vanaf de remklauw omhoog te pompen , via de ontluchtings nippel. Maar hou hierbij wel het reservoir in de gaten , dat het niet overloopt.
 
Back
Top