Derbi GP1.. vernieuwend ?

die heeft t erover dat een "hoogtoerige" uitlaat niet past...
Maar die post nam ik al niet serieus ;)

Alles is snel te krijgen.
 
ik vind het serieus een geweldig ding! het lijkt mij echt een scooter om standaard te houden (anders heel veel kappen-gekut) of om een project van te maken.

als je hiervan een project zou willen maken kan je natuurlijk alles eraan veranderen om bv. uitlaat passend te maken, je bent met zo'n ding ook echt origineel! wegligging is veel beter, misschien ook iets voor races/sprints?

ps: komen een paar ideeën naar boven :X
 
CiRox said:
aangezien de uitlaatdemper al helemaal onderin bij de kappen vandaan komt en dus geen ruimte heeft voor bijv. een hoogtoerige uitlaat...of zit k nouw te ijlen..? :P

nu je het zegt ik was al aan het zoeken naar een uitlaat, daar is ie dus :P

mooi ding (y)
 
Last edited:
ik ga er echt voor dat ze dit alleen hebben gedaan om hem mooier en beter in bochten enzo te maken het is echt geen voordeel op het motorvermogen lijkt me hoe je het weent of keert het blijft en vario en kopelings systeem met dan nog eens een extra ketting
 
Ik krijg net het persbericht binnen dat ie binnenkort leverbaar is in... euh... rood... en rood !

50cc versie zal 2799 moeten kosten advies verkoop vanaf eind maart en de 125cc volgt ook in NL !
 
ik vind het uiterlijk helemaal top... voral de uitlaat :P

maar ik denk dat hun voor de look gaan en niet voor vermogens verlies of zo..
maar wat noemen we het nou? brommer of scooter?
zo als ik er over denk:
brommer heeft ketting
scooter heeft v-snaar....

hij heb BTW wel hele zware trekjes van de GPR...
 
DPR ken een hoop met de uitlaat denk... kwa tuning.

soort van gost rider idee maken :P vooraan een tuutje uit de kap.. :D

maby ben ik niet zo bij de tijd. maby iets leuks voor fotosoep wedstrijd? :P
 
MotoRhIsPaNiA said:
aangezien de uitlaat een expansie gedeelte heeft en het een piaggo scooterblok is lijkt het me vrij duidelijk...

Piaggio bouwt wel degelijk 4takt scooterblokken hoor, alleen zie je die zelden. Denk aan de Zip 4t enzo.
 
Razma, enig idee of de 125cc versie ook in België te krijgen zal zijn? En een eventuele richtprijs?
Vind het best een mooi ding :)
 
Hij zou bedoelt kunnen zijn voor de zuiderlijker gelegen landen waar veel met 125 cc wordt gereden. Denk aan italië bijvoorbeeld. Dan heb je weinig last van het vermogensverlies door gebruik te maken van 2 overbrengingen. toch?
 
het maakt niet of het 50cc of 125 cc is, je hebt nog steeds een bepaald percentage aan vermogensverlies dus dat wordt niet ineens minder. ik geloof dat een ketting+kettingwielen een vermogensverlies heeft van 10%, maar ik denk dat dit gegeven hoort bij een schakelbak en dus zit de weerstand van de versnellingsbak en de primaire aandrijving van een motor met versnellingsbak.
 
mij bescheiden mening is dat er weldegelijk mensen gaan zijn die het kopen bijzonder omdat het die combinatie is, t'is een beetje het DNA idee maar dan verder doorgewerkt zodat de meeste jongeren ervoor zullen vallen.

Overigens ivm het vermogenverlies probleem, over een jaar of 2 was 18 pk's monsterlijk en on-indenkbaar , nu wordt er al geflirt met 23 pk , een racescooter vermogen ligt ook altijd lager dan een sprinter ivm betrouwbaarheid maar ook hierin zal geëvolueerd worden denks, tegen de tijd dat deze machines worden ingezet in races, laat zeggen binnen een jaartje oid (in de benelux dan) , zijn de racescooter vermogens wss alweer 'betrouwbaar' toegenomen zodat het 'dubbele verlies' deels wordt opgeheven en het verlies dat zowiezo wordt geleid, gecompenseerd wordt in het covtenwerk, hier is weldegelijk nagedacht over gewichtsverdeling en ik denk dat het een achte klitteband moet zijn in het bochtenwerk

naja na deze filosofiche uitleg :p denks dat het hoofdoel toch jongeren zullen zijn en ik vermoed dat hun doel gwoon niet gemmist zal worden
 
Back
Top