Derbi GP1.. vernieuwend ?

Dit is echt een super ding!
Fatsoenlijke remmen, telescoop voorvork, geen lomp (onafgeveerd) zwaar carter aan één kant.

Maar vertanding, als die al in het blok zit, zal een zeer lage rf waarde hebben, anders zou dit ding met deze ketting vertanding enorm kort gegeard staan.

Inderdaad je ziet duidelijk aan de ketting dat er een kleiner tandwiel aan de voorkant zit, dus waarschijnlijk geen vertanding a la standaart scooter...

Even losstaand van de technische dingetjes:
Volgens mij is de zitpositie heel truttig omdat je je voeten niet op stepjes maar op een voetenplank zet. Maar ik zie ook een buddybak volgens mij. En das een goeie zaak :)

heb je dat bij een andere scooter dan wel? :rolleyes:
alleen bij schakels zet je je voeten op die stepjes...

volgens mij issie ook niet bepaald op te voeren, of je moet een schakelbrommeruitlaat op de markt komen, aangezien de uitlaatdemper al helemaal onderin bij de kappen vandaan komt en dus geen ruimte heeft voor bijv. een hoogtoerige uitlaat...of zit k nouw te ijlen..? :P

Maar ik denk dat ze het vermogensverlies wel voor lief hebben genomen, omdat die waarschijnlijk niet echt op snelheid is gemaakt. Tenminste als je kijkt hoe die uitlaat uitloopt. (Weet niet hoe die er onder het kapwerk uitziet) Maar er is toch duidelijk geen ruimte voor een c20 of een technigas uitlaat.
Kan zijn dat ik het helemaal fout heb :rolleyes: Maar hier denk ik zo gauw even aan. Verder erg vette scoot

Razma, wat is precies dan de velgmaat? 14" ?

En idd, het achterwiel hoeft nu alleen die achterbrug te "tillen" en geen heel motorblok. Oftwel het onafgeveerd gewicht gaan omlaag, wat er voor zorgt dat de vering het makkelijker krijgt.

De centrale plek van motorblok mag duidelijk zijn. Je gewicht zit centraler, wat ook een veel beter wegligging/balans geeft. "center of gravity".

kijk jullie zeggen wel dat ding kan je nie egt opvoere, maar als je zo'n beetje logisch nadenkt. die mense van derbi gaan natuurlijk niet zo'n scooter ontwerpe om die te kunne opvoere. En het is ook nie bepaald moeilijk om hem een pktje meer te geven.

Dat denk ik tenminste

CiRox said:
heb je dat bij een andere scooter dan wel? :rolleyes:
alleen bij schakels zet je je voeten op die stepjes...

volgens mij issie ook niet bepaald op te voeren, of je moet een schakelbrommeruitlaat op de markt komen, aangezien de uitlaatdemper al helemaal onderin bij de kappen vandaan komt en dus geen ruimte heeft voor bijv. een hoogtoerige uitlaat...of zit k nouw te ijlen..? :P

street magic bijvoorbeeld!!!

machientje is geweldig in bochten te leggen....
en je kunt echt ver gaan... kom regelmatig met mn carter aan de grond in een bocht..
en mn schoenzolen lopen altijd af..lol

Back