Delta Clutch

gaszitrechts

Well-Known Member
Zondag banken bij Vasco

Hallo mede sf ers,

Vraagje over de mallosi delta clutch,
Ik heb de gaatjes iets uitgevreesd zodat je de stand
van de schoentjes nog iets strakker kan zetten.
Wat zijn de strakste veertjes die er voor deze koppeling te krijgen zijn?
Hoorde iets van het merk omega?

Alvast bedankt
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

omega zwart dacht ik dat de sterkste waren. Maar van de meeste merken zijn de zwarte het sterkst geloof ik, tja ergens vind ik zwart persoonlijk de logische kleur daarvoor :P
 
Oke bedankt voor het snelle antwoord,
OVerigens nog steeds aan het zoeken voor de sterkste drukveer.
Maar malossi rood is het nog niet helemaal.
Hoorde wel dat hoe sterker de drukveer hoe meer vermogen het kost.

GR
 
Ik dacht toch altijd dat de mhr zwarte veren het sterkste waren?
En dat de omega veren niet paste in de delta i.v.m. lengte van de veer.
Ik had overigens altijd zwarte mhr veren in mijn delta en dan nog niet eens helemaal op de strakste stand, reed prima.
 
kan goed hoor, maar ik zeg ook alleen maar dat zwart meestal wel het sterkst is, en dan voor een mhr koppeling moet je dan inderdaad waarschijnlijk wel aan de mhr veertjes xD

offtopic: hoe kom jij eigenlijk aan je naam, heb je een keer aan de verkeerde kant aan je stuur lopen draaien ofzo? 8P
 
kan goed hoor, maar ik zeg ook alleen maar dat zwart meestal wel het sterkst is, en dan voor een mhr koppeling moet je dan inderdaad waarschijnlijk wel aan de mhr veertjes xD

offtopic: hoe kom jij eigenlijk aan je naam, heb je een keer aan de verkeerde kant aan je stuur lopen draaien ofzo? 8P

Haha ja bedankt voor je antwoord kerel,

Maar dat is een uitspraak van mij en van black magic hier op het forum.
aangezien 90 procent van nl op de snelweg niet zijn gas bebruikt.
En dat ze ook niet weten waarom de linkse baan is.
Die is om in te halen en niet om op te rijden.

ONtoppic

Dus gewoon mhr veertjes regelen (zwarte)

Mijn koppeling is wel al aangepast.
Normaal kan je de delta clutch verstellen
maar heb het gaatje van het boutje uitgevreesd zodat hij nog 2 tandjes strakker kan.
 
haha aah vandaar :P.

Maar kerel, als je clutch zooo strak kan, dan heb je wss geen zwarte nodig. Want dan zet je de strakste veertjes, op de strakste stand van een strakke koppeling om het zo maar te zeggen. En ik denk dus dat jij met std of mss iets sterkere veertjes ook een heel end komt als je die koppeling heel strak versteld.
 
hij mag van mij aangrijpen bij 8500
of gaat dan alles kapot?

Overigens pakt onderuit de big bore 77cc van black magic veel beter op als ik, en hangt veel beter aan het gas als mijn 2f4race,
maar na het wisselen van koppeling drukveer en rollen van 5 gram eruit en 3,5 erin
gaat het al stukje beter.
Maar nu is je top stuk minder hoog toch?
 
mja , ik denk dat je je beter af kunt vragen wat er niet goed is aan je scooter..

de trekveren moeten niet te strak zijn , als je op het maximale van alles zit moet je gaan bekijken wat er niet klopt , aangezien je met behoorlijke setups helemaal niet zover hoeft te gaan eigenlijk..

vertel anders eens je exacte setup en afstelling , dan kunnen we kijken waar het aan ligt..
 
2f4r 80cc untuned
js80cc pijp
28 mm keihin sproeier 148
mhr binnenrotor
aandrijving compleet overrange
Overigens gaan we zondag met de scooters naar vasco banken dus
hopelijk komt er dan wel een en ander naar boven,
wel nog even nieuwe rode drukveer monteren en nieuwe zwarte trekveertjes.
Hopen dat we er 25 pk uit kunnenkrijgen
 
Last edited:
Back
Top