Trekveren delta clutch

Als je naar mijn setup kijkt: Welke sproeiermaat zit daar dicht in de buurt :O?
Rollen heb ik 3 setjes van Doppler 4 6 en 7 gram :)
Ik heb een nieuwe vlotterbakpakking nodig,, die dicht niet goed af :(

Rode heb ik vandaag binnen :), en ja het mengsel kan zeker de boosdoener zijn.. maar ik heb daar nietveel verstand van,, luchtschroef kan niet op anderhalve slag want dan valt de scooter uit met gas geven,, als ik de luchtschroef op ongeveer 1 slag open zet loopt het een beetje..

Dan draai je je stationair schroef wat verder in? Luchtschroef gewoon 1,5 slag open zetten, dan moet het goed lopen.

als ik luchtschroef op anderhalf zet valt ie zo goed als uit, met stationair schroefje ook al geprobeerd, dat helpt niet, dus eerst maar eens een paar sproeiers kopen ? :O

Ik heb net de std koppeling gemonteerd en dit maakt geen verschil.
Jullie hebben gelijk in opzicht met de sproeier, MAAR de carburateur is ook in slechte staat.. Ik ga de choke van die 17,5 overzetten :)

/ edit :P. Ik vind het wel raar ( als de scooter eenmaal gestart is :( ) dat als je het achterwiel optilt de scooter gewoon normaal rijd ?

Dan heeft de motor ook bijna niets van tegendruk. Zie het als door een grote buis heeen blazen, dat gaat makkelijk. Echter als je door een rietje probeerd te blazen (met weerstand dus) Blaas je lang niet zo hard.

DOH +pippi+

Wat gebeurd er als je over een kaars een glas zet, juist hij gaat uit omdat er geen goeie verbranding is. Zo gaat dat dus ook in je cilinder. Een juiste benzine en zuurstof verhouding mede doormiddel van een vonk zorgen er dus voor dat het zaakje ontbrand. Is deze verhouding niet juist, is de ontbranding ook niet sterk genoeg en is dus de weerstand groten dan de kracht waarmee je cilinder kan duwen. Waardoor je heel traag tot niet vooruit komt...

Dan lijkt het mij logischer dat mijn sproeier te groot is.. Maar ik bestel wel wat sproeiers en ik zoek na de pakking vervangen te hebben de juiste sproeier wel uit met de luchtschroef op anderhalf..

Dat merk je toch zo... sproeier te groot = enorm roken (daar zou ik even niet opletten ivm de elektrische choke) en stotteren.

Te kleine sproeier is inzakken en geen toeren maken.

Ik heb vandaag al mijn sproeiers getest ( maat 58-76 ) en het loopt van geen kant,
sproeiermaat 62 loopt "het beste". En het probleem is nog niet opgelost.
Ik ben al de hele dag bezig geweest.

Ook ben ik bij de bromfietsenmaker geweest en heb ik mijn choke laten testen. Die is kapot en overgezet. Verder weinig verandering..

Iemand een idee :( ?

/ edit: Ik heb nu ook de rollen lichter gezet op 5,5 gram.. Ik ga steeds iets harder en beter :)

Last edited:
Back