delta clutch?!?

aaron010

Well-Known Member
heey allen,!

men originele koppeling is ver op... zo lijkt het toch (beentjes bijna compleet weg )
men setup:
yasuni r
P1 vario
dellorto 17,5
malossie v)snaar

afstelling
gele drukveer
4.4 rolllen
rode trekveren (originele koppeling)


maar lijkt of ik hier niet mee voooruit kom.. denk max 70KM/U

optrekken ook niet.. toeren genoeg maar weinig acceleratie vooral van stilstand zou die meer moete accelereren
heeft wel constant toerental tot top...
kan dit aan koppeling liggen?

heb delta clutch liggen splinternieuw
maar met de originele witte trekveren die bij de delta clutch waren, en deze op de strakste stand... pakt ie precies van in begin ...
en trekt daarmee langs geen kanten meer op
kan ik nog iets anders afstellen aan de delta clutch ???
heb al verhalen gehoord over gewichtjes enz... maar zie nergens iets van gewichtjes :s

is toch raar witte trekveren bij delta clutch?? is toch eigelijk niet voor trage setups?? en dan wit?!?

iemand raad?
 
Advertisement - register to remove this

wat voor scooter?

de koppeling is wel goed als ie makkelijk genoeg toeren kan draaien , tenzij het alu op ijzer is natuurlijk , dan zit er geen voering meer op..

een andere koppeling is dus niet echt nodig..

dit ligt puur aan de afstelling van de drukveer en/of rollen..
 
wat voor scooter?

de koppeling is wel goed als ie makkelijk genoeg toeren kan draaien , tenzij het alu op ijzer is natuurlijk , dan zit er geen voering meer op..

een andere koppeling is dus niet echt nodig..

dit ligt puur aan de afstelling van de drukveer en/of rollen..


hey!, melf ;)
gaat dus over mbk neos (ovettto)
heb echt alle maten van rollen geprobeert... van 4 GR overtoeren t, en tot 7gram geen toeren meer...
drukveer wit goed... geel veel beter.... rood probeer ik zelf niet ;)
alu op ijzer zal het dit jaar wel worde... moest het zo al zijn zou ik dat wel moeten horen zeker?
nu ligt die nieuwe delta clutch wel te roesten in garage...
maar u raad me dus aan die niet te steken dan?
ga seffes eens proberen met ringetjes tussen koppeling en koppelingshuis...

wat zou u nu proberen? 70km/u met deze setup?? origineel gaat sneller?!?
 
als je deze hebt kan het geen kwaad maar het voegt niks toe.

waar heb je een shim zitten bij de vario?

een neo's moet op de teller toch wel zo'n 90 moeten kunnen halen met een snelle uitlaat , 80/85 met standaard uitlaat..
 
als je deze hebt kan het geen kwaad maar het voegt niks toe.

waar heb je een shim zitten bij de vario?

een neo's moet op de teller toch wel zo'n 90 moeten kunnen halen met een snelle uitlaat , 80/85 met standaard uitlaat..

heb nog geen shim...
waar zou ik die dan moeten steken?
 
die moet erin zitten, of deze zit tussen de koelvin en variobus of deze zit achter de vario , er moet een ring in zitten anders zou de kickstarter niet werken.
 
die moet erin zitten, of deze zit tussen de koelvin en variobus of deze zit achter de vario , er moet een ring in zitten anders zou de kickstarter niet werken.

volgens mij niet.... :s
gradenplaat,gewichten,vario,variobus,koelvin,koelvin clip..
rondelen moer ... thats it :s
confused ...
 
die HOORT er wel in iig..

kijk anders even op www.easyparts.nl bij de originele onderdelen en dan bij jouw type scooter , daar staat exact wat erin hoort en op welke volgorde , en kun je dus zien wat waar hoort.

ik zal wel een keer een foto maken van de exacte volgorde van zowel piaggio als minarelli , dan is het wat makkelijker uit te leggen en in 1 keer duidelijk.
 
die HOORT er wel in iig..

kijk anders even op www.easyparts.nl bij de originele onderdelen en dan bij jouw type scooter , daar staat exact wat erin hoort en op welke volgorde , en kun je dus zien wat waar hoort.

ik zal wel een keer een foto maken van de exacte volgorde van zowel piaggio als minarelli , dan is het wat makkelijker uit te leggen en in 1 keer duidelijk.

http://www.easyparts.be/showdrawing...-m426-m21-m632-m4471-s5034-d63509/Clutch.html
NR 17daar dan? ?
heb die er dan uitgehaald met varioring eruit te halen ...
kan ik daar gewooon rondel steke dan?
lijkt mij gewoon verlenging van variobus?
komt men snaar daarna dan nog bovenaan in de vario?!?
 
Last edited:
dit is van een snor , daar zit zo te zien nog een ring extra in.

de nr 17 is een speciale bolle ring die er tussen hoort!!

NR12 is de ring die daar std ook zit en hoort te zitten dus , deze kun je ook achter de vario zetten waardoor het vaak stabieler loopt.
 
dit is van een snor , daar zit zo te zien nog een ring extra in.

de nr 17 is een speciale bolle ring die er tussen hoort!!

NR12 is de ring die daar std ook zit en hoort te zitten dus , deze kun je ook achter de vario zetten waardoor het vaak stabieler loopt.


heb 2shimmen geplaats juist voor de variobus
en nu trekt die al veeel beter van stilstand!
kan ik er nog meer plaatsen of kan ik dit op een andere manier checken wanneer men vsnaar goed ligt.
moet namelijk anders gaan bestellen
 
Back
Top