Dellorto phva 17.5

Rimovanax

Active Member
Iemand enig idee wat de stationair sproeier doet?

Snap dat hele ding niet, heb eindelijk me carburateur in orde gekregen (pakkingen ervangen) en werkt aanzienlijk beter dan eerst. Alleen had ik al met de stationair sproeier lopen kloten. toen het nog STD zat er ook een sproeier maatje 32 in. Had die al vervangen voor een 46. alleen krijg ik hem nog steeds niet normaal afgesteld. Stationair loopt hij met de gasschuif op de hoogste positie & 2 slagen uitgedraaid.

gasnaald ¾
voor een 70CC stage6 streetrace
Piaggio SP 98 terugloop
luchtfilter heeft al een extra gat.
BR9ES

heb de keuze uit de volgende sproeiers: 32, 39, 42, 46 & 48.
 
Advertisement - register to remove this

stationair lopen als de hoofdsproeier voor zo`n 95% afgesloten zit. Anders zou je dan te weinig mengsel hebben om de motor te kunnen laten lopen. Doe je dan je gas een klein beetje open dan draait hij nog steeds op de stationaire sproeier totdat je meer gas gaat geven en dan vloeit het over naar de hoofdsproeier.

Van 32 naar 46 is wel een erg groot verschil. Stationair sproeiers daar moet je eigenlijk niet teveel aan rommelen tenzij het echt nodig is als je merkt dat het daar wat te arm loopt.

Als 32 standaard was? Heb je dan wel 34 / 36 / 38 geprobeerd.. Want de rest wat je daar hebt liggen lijkt mijn wel veelste groot eigenlijk.
 
Stationair sproeier moet je niet mee willen kloten, gewoon de std terugzetten en de lucht en mengselschroef afstellen.
Post automatically merged:

De gasschuif heeft overigens niks met stationair te maken, dus ik stel voor dat je je eerst fatsoenlijk op de werking van een carb inleest want dit gaat niet werken zo. Op t internet en andere topics valt veel ge vinden
 
Als 32 standaard was? Heb je dan wel 34 / 36 / 38 geprobeerd.. Want de rest wat je daar hebt liggen lijkt mijn wel veelste groot eigenlijk.
Niet gegeprobeerd, was er te lui voor. Had eerst bij me 50CC een goeie dip bij het optrekken(hoofd 72), daarna 42 erin geflikkerd en toen trok hij normaal op.
Stationair sproeier moet je niet mee willen kloten, gewoon de std terugzetten en de lucht en mengselschroef afstellen.
Post automatically merged:

De gasschuif heeft overigens niks met stationair te maken, dus ik stel voor dat je je eerst fatsoenlijk op de werking van een carb inleest want dit gaat niet werken zo. Op t internet en andere topics valt veel ge vinden
Hij bleef alleen stationair draaien met de gaschuif open, vanaf 32. Ik gooi morgen 32 erin aangezien ik pas vandaag alle kracker pakkingen vervangen Heb.

is 32 niet klein voor een 70cc?
 
Last edited:
Niet gegeprobeerd, was er te lui voor. Had eerst bij me 50CC een goeie dip bij het optrekken(hoofd 72), daarna 42 erin geflikkerd en toen trok hij normaal op.

Hij bleef alleen stationair draaien met de gaschuif open, vanaf 32. Ik gooi morgen 32 erin aangezien ik pas vandaag alle kracker pakkingen vervangen Heb.

is 32 niet klein voor een 70cc?
Nee, als je de luchtschuif open moet houden krijgt het ding gewoon te weinig lucht of is de hoofdsproeier te arm, van de stationairsproeier gwn afblijven
 
Nee, als je de luchtschuif open moet houden krijgt het ding gewoon te weinig lucht of is de hoofdsproeier te arm, van de stationairsproeier gwn afblijven
Nee de gasschuif, moet hem nu nog steeds helemaal open zetten, wil hij stationair lopen.
Stationair sproeier is bij 50cc 32 maakt dat iets uit bij 70cc? of gwn het zelfde
 
Back
Top