dellorto Dongle zelf maken ?

henkdito

New Member
Hoi techneuten, heb een tijdje zitten lezen op het forum en viel mij op dat er veel over de dongles geschreven is maar kan nergens vinden of het mogelijk is er zelf 1 te maken ?
Nu zoek ik me gek naar een usb dongle zodat ik aan de slag kan, heb zelf een obd2 naar usb kabel die ik in me pc kan pluggen maar de software deuss laat me er niet in omdat hij geen dongle kan vinden...

heb jij al een geprobeert om een duplicaat te maken met een standaard usb stick met de gekopieerde software van de dongle erop ?

ik hoor graag van je.
groetjes, Henk
 
Advertisement - register to remove this

heb jij al een geprobeert om een duplicaat te maken met een standaard usb stick met de gekopieerde software van de dongle erop ?
Laat een dongle er nu net voor bedoeld zijn om dit soort praktijken te voorkomen :D Het promoten van illegale software, wat dit is, lijkt mij niet toegestaan. (Al zal het mij verder worst zijn of je dat doet of niet :p) En als het er al wel was dan zou het binnen no time al wel bekend zijn. Ik heb wel eens iets, maar weet niet of dat ook voor Dellorto was, op AliExpress voorbij zien komen. Maar dat was ook tegen hoge prijzen, dus wordt je ook niet wijzer van.
 
De dongle dupliceren is moeilijk of niet mogelijk.
Ik ben wel al op sites geweest waar ze dongles dupliceren.
Moet je flink voor betalen en van alles doen met software op jou PC.
En of dat veilig is is maar de vraag.
Of het dan werkt is afwachten.
 
ah rob105 daar heb je gelijk in, wist niet dat de bedoeling was om dat te voorkomen eerlijk gezegd..
aangezien je die software overal kan downloaden dacht ik dat het gewoon gratis was zodat je je eigen ecu kan aanpassen...
Post automatically merged:

De dongle dupliceren is moeilijk of niet mogelijk.
Ik ben wel al op sites geweest waar ze dongles dupliceren.
Moet je flink voor betalen en van alles doen met software op jou PC.
En of dat veilig is is maar de vraag.
Of het dan werkt is afwachten.
ja lijkt me wel leuk om te doen, omdat ik vind dat een ieder aan zn ecu zou moeten kunnen klooien als die dat wilt :)
Maar voor nu ga ik me daar niet mee bezig houden, Bulldog ik zag al meere posts van jou metreft coderen, kun je mij vertellen of behalve die dongle het ook mogelijk is met een normale odb2 naar usb kabel of is die ook speciaal ? kan ik me niet voorstellen namelijk.

en belangrijkste vraag kun je me vertellen waar ik die dongle gewoon kan kopen zonder de kabels etc ? en dan bedoel ik de legale originele versie, ik kan het op dellorto site niet vinden

Thanks alvast.
 
ja lijkt me wel leuk om te doen, omdat ik vind dat een ieder aan zn ecu zou moeten kunnen klooien als die dat wilt :)
Begrijp ik, maar veel fabrikanten willen dat nu juist weer niet. Als ze dat wel zouden dan zouden ze het wel als open software verkopen. Maar ja dan verdienen ze niks meer want dan gaat iedereen het gewoon kopiëren.

Misschien heb je nog iets aan dit draadje.
 
ah rob105 daar heb je gelijk in, wist niet dat de bedoeling was om dat te voorkomen eerlijk gezegd..
aangezien je die software overal kan downloaden dacht ik dat het gewoon gratis was zodat je je eigen ecu kan aanpassen...
Post automatically merged:


ja lijkt me wel leuk om te doen, omdat ik vind dat een ieder aan zn ecu zou moeten kunnen klooien als die dat wilt :)
Maar voor nu ga ik me daar niet mee bezig houden, Bulldog ik zag al meere posts van jou metreft coderen, kun je mij vertellen of behalve die dongle het ook mogelijk is met een normale odb2 naar usb kabel of is die ook speciaal ? kan ik me niet voorstellen namelijk.

en belangrijkste vraag kun je me vertellen waar ik die dongle gewoon kan kopen zonder de kabels etc ? en dan bedoel ik de legale originele versie, ik kan het op dellorto site niet vinden

Thanks alvast.
 
Maar dit is niet een illegaal systeem, je betaalt daarvoor 250 eurootjes en je koopt daarmee ook de Dongle. Niks mis mee als je het ervoor wilt betalen.
 
Maar dit is niet een illegaal systeem, je betaalt daarvoor 250 eurootjes en je koopt daarmee ook de Dongle. Niks mis mee als je het ervoor wilt betalen.
klopt maar dit is erg duur, en de kabels heb ik niet nodig, 250 voor alleen de dongle vind ik te gek, kan ik beter een andere ecu kopen denk ik ?
 
Als ik een dongle in bezit zou hebben dan kan ik de software zo maken dat er geen dongle meer voor nodig is. Ik heb al wat rondgevraagd en gekeken maar helaas kan niemand mij hierbij helpen. Wellicht is er hier iemand die nog een dongle kan missen.
 
Back
Top