Dellorto 21mm

XxRastaxxboyzxX

New Member
Hallo hierbij een vraagje heb een MBK NITRO van 2002 heb er een orgineel cilinder en orgineel uitlaat steken dus de vraag is wat is de juiste afstelling hiervoor . ( vlotter al uitgekuist zit in het midden een 50 daar onder zit een 60 en daar boven de 50 zit een au262 op
Dus is orgibeel cilinder orgineel trekveren en drukveer en 4,9 gram gewichtjes van polini (vario polini)
 
Advertisement - register to remove this

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt.
Je vraag gaat over een 21mm carburateur volgens de titel.
In je verhaal heb je het over “vlotter uitgekuist in het midden van 50 daaronder 60 en daarboven 50 zit een au262”
Wat betekent dit?

Rollen lijken me goed. Standaard vario zit 5,4 gr.
Met een Malossi of Polini Vario ga je altijd iets lichter dus 4,9 zou op zich correct kunnen zijn.
Is de uitlaat geheel origineel, of is deze onbegrensd gemaakt.
 
Is aangesloten op een kelk
Post automatically merged:

Is ook een nieuwe carburateur dus zou me verbazen
Post automatically merged:

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt.
Je vraag gaat over een 21mm carburateur volgens de titel.
In je verhaal heb je het over “vlotter uitgekuist in het midden van 50 daaronder 60 en daarboven 50 zit een au262”
Wat betekent dit?

Rollen lijken me goed. Standaard vario zit 5,4 gr.
Met een Malossi of Polini Vario ga je altijd iets lichter dus 4,9 zou op zich correct kunnen zijn.
Is de uitlaat geheel origineel, of is deze onbegrensd gemaakt.
Dat is dit wat ik opnoem op mijn 21mm carbu en bugie zie er altyd zwart uit
 

Attachments

  • IMG_2126.jpeg
    IMG_2126.jpeg
    132.8 KB · Views: 4
  • IMG_2127.jpeg
    IMG_2127.jpeg
    102.8 KB · Views: 4
  • IMG_2128.jpeg
    IMG_2128.jpeg
    56.5 KB · Views: 4
Ik had eerst 21 maar nu een 12 maar die 12 mm valt uit met de scooter dus nu heb ik die 21mm terug steken
Post automatically merged:


Waarvoor standaard cilindertje is omdat de flikke op de hoede zitten
Met die 21 mm carb zal je meer op vallen dan met een 12 mm.
De 12 mm zou moeten werken op de standaard cilinder, blijkbaar staat die 12 mm niet goed afgesteld.
Persoonlijk zou ik de 12 mm Dellorto nemen met de luchtschroef 1.5 slag open, standaard luchtfilter, sproeier tussen de 70 en 80 testen en de gasnaald op de middelste stand.
Die 21 mm gaat toch niet werken ook niet als je het zou willen.
 
Met die 21 mm carb zal je meer op vallen dan met een 12 mm.
De 12 mm zou moeten werken op de standaard cilinder, blijkbaar staat die 12 mm niet goed afgesteld.
Persoonlijk zou ik de 12 mm Dellorto nemen met de luchtschroef 1.5 slag open, standaard luchtfilter, sproeier tussen de 70 en 80 testen en de gasnaald op de middelste stand.
Die 21 mm gaat toch niet werken ook niet als je het zou willen.
Heb nu de 21 mm steken en stottert nog maar niet hard zoals eerst .
 
Het is en blijft een kunst om een carbarateur af te stellen op een 2takt 50 cc scooter.
Laat staan een 21 mm carb, dat is altijd leerzaam om te leren hoe een carb werkt na veel experimenten met af stellen.
 
Die 21 zorgt ervoor dat er mengsel de cilinder in gaat. De cilinder moet dit volume wel aankunnen.
Het probleem is dat dit met een originele cilinder niet echt gaat. Er komt teveel mengsel binnen waar de cilinder geen raad mee weet en begint te stotteren.
Ga je kleiner in sproeier, dan is de verhouding lucht/brandstof niet meer goed. De scooter loopt alleen maar slechter, wint er geen vermogen mee en werk averechts.
Het best is een 17.5. Makkelijk af te stellen en je winst er ook nog wat mee.

Ik heb maat 44 schoenen. Ik kan wel met 42 lopen maar dat schiet niet op.
Een carburateur afstellen is niet moeilijk, maar het moet wel passen.
 
Is de 21mm een Chinese carbu? Die zijn best prima, wel zul je er een originele w07 gasnaald in moeten steken.
Is ne dellorto 21mm carbu dus veronder stel dat dit geen chinees van shein en temu is hoor
Post automatically merged:

Die 21 zorgt ervoor dat er mengsel de cilinder in gaat. De cilinder moet dit volume wel aankunnen.
Het probleem is dat dit met een originele cilinder niet echt gaat. Er komt teveel mengsel binnen waar de cilinder geen raad mee weet en begint te stotteren.
Ga je kleiner in sproeier, dan is de verhouding lucht/brandstof niet meer goed. De scooter loopt alleen maar slechter, wint er geen vermogen mee en werk averechts.
Het best is een 17.5. Makkelijk af te stellen en je winst er ook nog wat mee.

Ik heb maat 44 schoenen. Ik kan wel met 42 lopen maar dat schiet niet op.
Een carburateur afstellen is niet moeilijk, maar het moet wel passen.
Ik meng benzine en olie samen geen apparte
Post automatically merged:

Die 21 zorgt ervoor dat er mengsel de cilinder in gaat. De cilinder moet dit volume wel aankunnen.
Het probleem is dat dit met een originele cilinder niet echt gaat. Er komt teveel mengsel binnen waar de cilinder geen raad mee weet en begint te stotteren.
Ga je kleiner in sproeier, dan is de verhouding lucht/brandstof niet meer goed. De scooter loopt alleen maar slechter, wint er geen vermogen mee en werk averechts.
Het best is een 17.5. Makkelijk af te stellen en je winst er ook nog wat mee.

Ik heb maat 44 schoenen. Ik kan wel met 42 lopen maar dat schiet niet op.
Een carburateur afstellen is niet moeilijk, maar het moet wel passen.
Carbu past op men nitro dus dat is niet het probleem
 
Met mengsel heb ik het over lucht en brandstof, niet de olie.
En aangezien je het zelf allemaal al schijnt te weten wens ik je veel succes.
 
Dat de carbu op 'nen nitro past' betekent niet dat het geschikt is voor een originele 50cc.

Ik raad je aan een Gürtner carburateur te kopen voor Aerox/Nitro. Tweedehands kost dat hooguit 20eu. Vervolgens kun jij de scooter fatsoenlijk afstellen.
 
Back
Top