Dealers blijven aarzen

LXSpeedfighterz

Fryslân Boppe
Nou, ben weer ff naar dealer geweest om wat stuff te halen....

Eerst vroeg ik om een koppeling die in het std koppelingshuis van een peugeot past....waar komt ie mee aanzetten? Een Vario :S

Ook had ik doppler luchtfilter gekocht waar buisje bij zat, dealer zij dat als hij teveel lucht nam dat je dan dat buisje erin moest zetten. Het blijkt dus net andersom te zijn, als hij te weinig lucht neemt kun je extra gat maken en daar dat buisje in stoppen.

Een collega van mij bestelde laatst een onderdeel van de kickstarter.... hij zij een tandwiel.....hij krijgt een veer :S

Bij deze Schaafsma jullie zijn geweldig! (maar 1 ding hebben ze wel en dat is dat ze altijd veel onderdelen op voorraad hebben en niet duur zijn)
 
Advertisement - register to remove this

Mocht het voorkomen dat ik iets bij de dealer bestel, dan geef ik hem op een papiertje wat ik wil hebben. Dus: Merk, Onderdeel + produktnummer. Dan weet ik zeker dat hij het goed besteld :P

Greetzz DAW
 
Originally posted by DAW
Mocht het voorkomen dat ik iets bij de dealer bestel, dan geef ik hem op een papiertje wat ik wil hebben. Dus: Merk, Onderdeel + produktnummer. Dan weet ik zeker dat hij het goed besteld :P

Greetzz DAW

shit :) Je was me voor...
 
heb je 2 x een vario sleutel besteld:rolleyes:

Neej ok bij ons (salomons en swierts) krijg je bv ook 3 x de verkeerde remblokken als je nie oplet. Ook betaal je voor dat tandwiel waar je kickstarter opzit 60 piek :| .
 
Originally posted by NastroAzzuro
Zo'n Doppler filter, is dat wat btw? Zit er over te denken ook 1 te halen, maja.. wel 30 pleuro hier :S

23 euro bij schaafsma :rolleyes: wel 3x zeggen DOPPLER filter anders krijg je misschien variorollen ofzo :p

Is best geinig filtertje, heeft makkelijk uitneembaar filterelement, heeft standaard 1 gat binnenin van iets van 12cm met een buisje erin. Er wordt nog een buisje meegeleverd wat je in het tweede gat kunt stoppen (dat tweede gat moet je zelf maken met een mesje, maar is heel erg makkelijk).
 
Hier ook zo een figuur.... Had dus de overrange besteld+deltaclutch+safety clutch bell. Ikke helemaal blij naar huis na alles gemonteerd te hebben blijkt dus dat dat verdomde huis 105mm is en men koppeling 107 gvd dus ik terug! Hij zo van jah dat kan niet blablabla je kent het wel... w8 nog steeds op mn huis is momenteel niet op voorraad ofzo...

GRMBL DEALERS...........
 
Originally posted by PowerFreak
[offtopic] Is dat doppler filter een powerfilter, en met veel herrie?

Mja, doppler filter is beetje vreemde eend in de bijt, maar 't is wel powerfilter, als je bijde gaten open doet (zit achter filterelement) dan maakt ie een "leuk" geluidje. Beter dan het geknetter van sommige powerfilters....
 
Mjah... daar zijn het ook dealers voor:P

Toen ik mijn Giannelli bestelde heb ik daar 3mnd op moeten wachten.

Laatst even een nieuw achtertandwiel (orgineel 46T), "jah die moest besteld worden blabla", heb ik 4mnd op gewacht:D


Remmen ontluchten kon ik niet zelf doen, dat moest je met een compressor doen oid.
Ik even langs een kennis van ons, het was zo klaar.

Gilardoni = van Malossi.

Ze hebben bij mij eerst de importeur moeten bellen om te vragen wat een powerbox was.


ik:Scheelt een grotere carb veel van mijn orignele
dealer: jahoor, Als je op een MHRrep een grotere carb zet merkte je het verschil echt wel met standaard:|

Maar ze hebben verder wel veel onderdelen, zijn wel vriendelijk.
 
Mijn dealer op de hoek volgt het allemaal niet meer qua scooteronderdelen; "Er is zo veel te koop, dat is allemaal niet bij te houden"...

Ik ben meer aan het wachten tot er weer eens wat leuks & nieuws op de markt komt...

Dat is dus het verschil :P

Ik rij ook meestal gewoon 35km voor m'n onderdelen, en ga niet naar de brommersjop om de hoek :)
 
dealerverhalen :rolleyes:

Ik ging pakkingssetje halen voor malossi SPORT 70cc. Kon ie gewoon nergens bestellen zei ie (gewoon geen zin dus).

In de tijd hadden ze 70cc gemonteerd met 17.5mm met een 67 sproeier. Ga ik ding halen: JAH hij trekt autowheelie!
Ik vroeg welke sproeier erin zat. Hij: "mja de standaard 67. Heeft ie ter plaatse toch effe mogen veranderen...
Overlaatst ga ik batterij halen. Probeert ie me een gelbatterij van 40 euro aan te smeren. Ben vertrokken met een klassieke van 20 euro. GING NIET WERKEN! was slecht voor de scoot... Bla bla bla
Werkt dus gewoon...

andere dealer: ga ik vragen voor grotere remschijf! Lacht ie me gewoon uit! hij wil weer anders zijn dan de rest.... pffff
Belgie is NOG erger hoor prijs jullie gelukkig daar in NL:|
 
Originally posted by Karoshi
Ik ging pakkingssetje halen voor malossi SPORT 70cc. Kon ie gewoon nergens bestellen zei ie (gewoon geen zin dus).

MOET IE GEEN SCOOTERDEALER WORDEN...

In de tijd hadden ze 70cc gemonteerd met 17.5mm met een 67 sproeier. Ga ik ding halen: JAH hij trekt autowheelie!
Ik vroeg welke sproeier erin zat. Hij: "mja de standaard 67. Heeft ie ter plaatse toch effe mogen veranderen...

IK HEB MET POLINI 70 OOK GEWOON MET STANDAARD SPROEIER GEREDEN :) WEL MET STANDAARD FILTER :)

Belgie is NOG erger hoor prijs jullie gelukkig daar in NL:|

DAT IS WAAR...

 
Ik ging laatst ook naar een dealer [Mols, in Kelpen] en vraag naar een vario sleutel...
Komt die gast aanzetten met een koppelingsleutel :S, ik zeg: dat is een koppelingsleutel, ik moet er een hebben voor de vario.
Ja die bestaan niet, stonden allemaal mensen in die winkel stond dus helemaal voor paal daar :(. Week later ging ik naar die shop en Geldrop hadden ze er 20 op voorraad liggen...
 
Back
Top