Dealer bullshit stories.

Status
Not open for further replies.

eXoR

el Presidente
Ik gisteren ff naar dealer, voor nieuwe (std) halfpoulie voor kameraad (aerox) .. zegt ie dat die dingen niet bestaan! |( :D

Anyway, iemand anders nog van dit soort dingen meegemaakt? :P

p.s.
dit was bij De Vries, in Tolbert. :W
 
Advertisement - register to remove this

OF je besteld een gaskabel van een brommer en wat krijg je een remkabel van een fiets:S

OF iemand die een cilinder kop nodig had voor z'n tomos en wat kreeg hij een cil kop van een dr 70 voor pia :S

Ad Obers Deurne ( is gelukkig gestopt )
 
Vaporized@XtremeSR said:
Egberink in Hengelo...

Wij gingen op vakantie, en de scoot moest revisie hebben, want me zusje kreeg em na de vakantie ( sr www ), wij de scoot er heen gedaan, en na de vakantie ophalen... ik rijden rijden, en na ongeveer 10Km, pats boem knal :) vast !, ik me laten ophalen en naar egberink gegaan met scoot, hun daar uit elkaar halen, zat het linker lager er scheef in :P, gebarsten in de cil gaan vreten :P

dus ik weer terug komen, en het zou nu allemaal goed zijn, en ik ging rijden, en wat een gerammel, hadden ze de moeren van de vario & koppeling niet vast gezet, het stond op punt om er af te lopen :P

Egberink Hengelo !
Ik kom nooit bij egberink als ik wat moet laten repareren, dan ga ik wel naar damhuis toe, stukken goedkoper.
Kameraad bracht daar zn sr voor rem revisie, zegt ie dat dat ong 75 euro koste en uiteindelijke prijskaartje was 125 euro, en als je door hun wat wilt laten monteren, repareren, zitten ze altijd te zeiken of je dat niet zelf kunt.
 
zal ik maar beginnen...

kom net van theo van baden vandaan (beverkoog) zie ik daar een cilinder liggen met een kaartje erbij, malossi mhr speed 375 euro.. ik kijk zo naar die cilinder zie ik een ovale poort ik zo aan theo vragen, theo dit is echt geen speed hoor, speed heeft vlinderpoort, hij zo nee dit is wel speed en ovaal is veel beter, word in de racerij gebruikt, want dan kan je em veel beter tunen. met spijl is troep slijt je veren minder snel, ovaal is echt voor race gebruik.. dat waren zijn woorden in de vitrine lag ook een mhr cross, die er wel naar behoren uitzag, ze wilde me niet geloven dat het geen speed was stelletje n00bs
 
Pierre's scooterhome @ Almere

ik kom daar dus voor een gasschuif veer voor mijn Dellortho 25mm.
Zegt die monteur: Ja je zoekt motoronderdelen zeker?
Ik : nee gasveer voor carb.
hij: ah man je moet niet groter gaan da 17,5 mm, dat is groot zat!
ik: mja ik wil toch een gasveer hiervoor
hij: (uitlachend) ga eerst maar eens leren hoe alles werkt !
ik: ja ik rijd nu met evo en c20 , ik heb wel verstand van zaken hoor...

ondertussen baas erbij gekomen
hij: ja ik reed met me malossi psort en 17,5mm alles evos eruit in almere!
ik: ok massol, ik ga wel naar Fejo (andere zaak hier)

(uiteindelijk geslaagd bij de PRAXIS! :L

maar ik vond het bespottelijk dat ik uitgelachen werd :S vind ik echt niet kunnen...
 
Ook weer wat leuks van van vliet uit Hoorn..

Vriend van me heeft een senda drd (versie met dubbele schijfrem), nieuw gekocht daar. waren er barsten in zn kappen op gekomen, hij bellen of ie andere kappen mocht.. Jahoor tuurlijk, dat viel onder de garantie. Dit was in mei.

Op dit moment is hij sinds 2 weken de blije eigenaar van nieuwe kappen. Fucking 4 maanden gezeik om een stel klotekappen :| Een greep uit de smoesjes: 'Ja de kappen zitten in een container in indonesie, duurt nog wel even' 'Ja de monteur die je daarmee helpt is vandaag vrij bel morgen maar weer' 2 maanden geleden waren de kappen ook binnen, maar dat waren paarse kappen voor een zwarte brommer :?

Ook toen hij zn brommert daar eens neerzette voor een servicebeurt, kreeg ie direct maar nieuwe tandwielen en een ketting (dealer: ja je hebt het voorste tandwiel omgedraaid nu is het stuk) en nog wat vaag gelul over gebroken remblokken achter :S Dat ding was strontorigineel, en had nog geen 2500 km gelopen :L

Zelf nog een gezeik gehad om een paar lulknipperlichtjes.. kom ik daar vragen om wat parelmoer gekleurde achterknippers voor een neos, moesten ze bestellen omdat ze alleen complete setjes hadden hangen. Hij nog opgezocht op zn computer, kostte 6 euro. Ik heb m laten bestellen, hij zegt: volgende week donderdag kan je ze ophalen
Sta ik daar de volgende donderdag weer, komt er een andere kerel mij helpen. Ik: hebknippelrichtbesteld bla bla.. Hij naar achteren, komt terug en zegt: de man die dat regelt is vandaag vrij, kom morgen maar :|
was ik nog zo gek ook om daar de volgende dag heen te gaan, stond daar WEER iemand anders. En dit exemplaar vertelde me doodleuk dat die knipperlichten NIET te bestellen waren? JA DOEI!
 
@ kappen: als ze niet geleverd worden door de importeur kan de dealer er toch nix aan doen???? en als ze paarse kappen leveren van de importeur kan de dealer daar toch eveneens nix aan doen?

@ indien de remblokken gebroken waren is dat eveneens toch niet de schuld van de dealer, maar van de producent? Ik veronderstel dat ze toch ook die gebroken blokken hebben meegegeven, zoniet kan je zoiets altijd vragen.

@ knipperlichten: enkel oranje originele knipperlichten zijn apart te bestellen, de rest van kleuren zit in een setje...
 
Toen hij (vriend) die paarse kappen kreeg, en deze geweigerd had, konden ze opeens wel snel besteld worden.. en dat de kleur verkeerd was, lijkt me niet de schuld van de importeur, kwestie van goed bestellen lijkt me? Daarbij is het ook opvallend dat de kappen er pas waren toen de garantie NET was verlopen, gelukkig was z'n vader nogal overtuigend, dus heeft ie niks hoeven betalen..

En die remblokken waren dus NIET gebroken, is gewoon BS.

Dat van die knipperlichten kan wel zo zijn, maar dan moeten ze mij niet gaan lopen vertellen dat ze m wel kunnen bestellen, en mij 3x voor niks laten komen alvorens er iemand bij is die het WEL weet (namelijk dat het per set gaat) :/

Het zijn gewoon een stel prutsers daar, ze zijn wel aardig maar werken niet bepaald goed samen, en 't blijft gewoon een fietsenboer die de scooters 'voor erbij' doet. dit baseer ik dus op eigen ervaringen :)
 
Ik ben bij plaatselijke beunschuur en waren in gesprek over een derbi atlantis die aanwezig is:

Hij : leuk ding niet
Ik : ja , wel grappig (altijd beleeft blijven)
hij : loopt hard hoor
ik : Hoe hard dan wel niet ?
hij : 130 km/h
ik : Wow
Ik : wat zit er onder dan.
Hij : Alles malossi
Ik : zozo , zoals ?
hij : eehmmz vario , eehh membraamplaatjes en koppeling
hij : ohnee , de trekveertjes .
Ik : dus. :D
 
Volty said:
Ik busje uitlaatverf halen bij Dila (in p'end-centrum), omdat de gemeente hier nogal enthousiast strooit :P

Ik w8en, waren nog n paar gasten voor me.. 1tje wou scooter kopen en de ander wat klein spul..

verkoopster was daar de hele tijd druk brzig met heen en weer lopen en met de computer klungelen.. ik wacht..

..een kwartier later stond ik er nog :|8P

toen eindelijk aan de beurt.. ik zie: nieuwe vrouw achter toonbank. mja boeiend.
vraag om een busje zwarte, hittebestendige verf.
zij: *zoekt*
ik: DIE bus wil ik (stond recht voor mn neus, in zo'n rekje) en zij maar zoeken :P
zij: oja die, even opzoeken wat de prijs is.
zij gaat op de computer zoeken..
5 mins later.. zij: ik kan het niet vinden, ik bel even de werkplaats.
ik: best
zij belt werkplaats.. 'wat kost een busje hittebestendige motip verf?' 8P
zij: hangt op. 'kost 10 euro'
ik: alstu, doei

half uurtje daar gestaan.. voor zon stom busje verf :P
suffe n00b verkoopster ook :|


Lol .. dat mens van Dila is inderdaad een beetje dom .. heb daar laatst een half uur moeten wachten omdat ze de sproeiers niet kon vinden :S

Bij BMS daarintegen wel goeie snelle service vind ik.

In Amsterdam noord zitten ook 3 dealers.
1 beweerde dat je met een Gianelli GSP sneller gaat dan met een Polini Evo pijp (op Evo cilinder)
Dat was trouwens "Dijkie" , zit vlak bij de pond daarzo ..
 
x8racer said:
Ow ja ik herinner me nog wat, ik had een keer mn scooter terug ff aan iemand uitgeleend, maar die gast had vergeten mn begrenser terug te geven (afstandsbediening). Ik was op school dus ik ff naar de dichtsbijzijnde scooterzaak, Klaassen in Middelburg. Ik wilde ff mn begrenser uit draaien zodat ik normaal naar huis kon. Ik kom daar zo aan, ik vraag zou ik misschien ff imbus kunnen lenen (maat 6 geloof ik). Komt ie terug: ja die hebben we niet. Dus ik keek em echt vol verbazing aan. Komt er een andere gast die daar werkt erbij: ja ik zal wel ff zoeken, dus na een paar minuten komt ie terug met een bijna rond gedraaide imbus. Daar kon ik nog net het klepje in mn voorkap eraf draaien, maar nu had ik dus nog een heel klein platbek schroevendraaiertje nodig om mn begrenser op stand 0 te zetten en daar kon je niet goed bij. Ja hoor, die gast zoeken: ja sorry, die hebben we niet. Nou uiteindelijk weer een 5 minuten verder komt een andere gast eindelijk terug met een of ander schroevendraaiertje. Ik was dus bijna een half uur verder voor ik dat ding uit had gedraaid, terwijl ik er thuis 2 minuten over doe.
Jezus zeg, wat voor gereedschap gebruiken ze daar?? Alleen hamers en koevoeten ofzo :?

Die gasten probeerden me dus ook wijs te maken dat een andere uitlaat op een x8r niet hielp. Ik kwam daar dus alleen ff binnen voor een zilveren polini drukveer en toen begon die gast te blaten dat dat helemaal niet nodig was voor honda en dat ze die niet hadden want ze hielden altijd de originele. Voor dat ik de zaak uit was had ie me al een polini 50cc willen aansmeren, omdat dat veel beter was dan een andere uitlaat, terwijl het bewijs dat een andere uitlaat wel hielp buiten stond in de vorm van mijn scooter. Ook was het volgens hem totale onzin om een grotere carb op je originele cilinder te zetten.

(ps. nu ik het zo typ klinkt het niet echt spectaculair maar het zijn gewoon ontzettende aarzen daar. Een gast die ik ken zit op school tegenover die scooterzaak, had een lekke band en liet em daar ff maken. Staat ie in de pauze buiten, komen ze wheeliend met zn scooter voorbij 8P)
geloof er weinig van die lui zijn a 20 jaar hnda dealer en weten wel redelijk goed waar ze het over hebben
plus dat ze zeker wel goed gereedschap hebben
 
B.R.O.N. Lelystad.

ik:

heb je die en die rolletjes?

B.R.O.N. waarom?

ik: waarom niet?

B.R.O.N. : ik bedoel heb je ondertoeren dan?

ik: ja... daarom wil ik die en die..

B.R.O.N.: je kan toch ook gewoon je varioring terugzetten?

ik: de ballen.. en ik liep de deur uit. dat zei me al genoeg :)
 
ik had ook iets doms :p
K was bij een gassie die ik ken en kwam op het volgende:

Hij: volges mij moeten er nieuwe rolletjes in
ik: ok dat kan... weetje wel waar ze zitten ( voor de gein :P )
hij: jah d0h in je cilinder natuuk 8P
ik: Muwhahahahaha jah denk het ook... ( op manier van tuuk niet )
hij: ooow nej sorry ik maakte foutje.... ( ik d8 van pfff miss valt het nog mee ) zegt iet ow nej ze zitten in je carb. 8P
ik: k ging lachen :D
 
GoRiLlAz said:
ik had ook iets doms :p
K was bij een gassie die ik ken en kwam op het volgende:

Hij: volges mij moeten er nieuwe rolletjes in
ik: ok dat kan... weetje wel waar ze zitten ( voor de gein :P )
hij: jah d0h in je cilinder natuuk 8P
ik: Muwhahahahaha jah denk het ook... ( op manier van tuuk niet )
hij: ooow nej sorry ik maakte foutje.... ( ik d8 van pfff miss valt het nog mee ) zegt iet ow nej ze zitten in je carb. 8P
ik: k ging lachen :D

Is dat een dealer bullshit story?

Wel leuk dat dit topic weer een keer omhoog gegooid wordt:)
 
nej geen dealer bull shit maja paar posts hierboven gaat het ook over een beunhokkie en over 1 of andere scooter geblaat, dus ik d8 ken ik dit ook wel vertellen
 
Bij Van Duin in Wervershoof:
Hij had een rox met getunde Evo etc die hij had laten tunen en inelkaar had laten zetten. moest ik die jongen vertellen wat voor rotor hij erop had (selletra) en wat het verschil was tussen de Mallossi, Polini en selletra 8P
En wat de squish was etc. lekker als fietsenmaker zijnde en verantwoordelijk voor de brommers en scooters....
 
ging naar fietsen/scooterdealer in schagen,

ik: mag ik een B10 met een lange schacht
zij:wat?
ik:B10 bougie met lange schacht
zij:waar heb je t over jongen B10 bougies bestaan helemaal niet
ik(sarcastisch):nah dan heb ik cker een verkeerd gedrukte bougie in me schuur liggen want daar staat B10 op...
zij:wou je beweren dat ik sta te liegen en er nix vanaf weet?
ik:jup...

toen ben k maar weggelopen en nooit meer truggekomen wat een stom Ito wijf 8P

Ander verhaal bij Van DUin in hoogwoud...

k wilde me cilinder snel laten honen dezelfde dag nog want k had haast want moest ermee naar school (70cc DR)

De jager had geen tijd die dag dus ik denk bel die gast op. Dus ik vraag of ie cilinders ken honen, hij zegt nee niet honen maar wel opboren, dus ik zeg ja what ever noem hoe je t noemen wil als me cilinder maar weer als nieuw is en daarmee bedoel ik een laagje van de cilinderwand af...hij zegt ok is goed.

Dus ik breng die cilinder kon em om 16:00 uur ophalen, ik kom daar:

Ik: is me cilinder al klaar
hij:ja helemaal af
ik:mooi dan wil ik ook een nieuwe 47,2 zuiger erbij
hij: hoezo?hij is nog steeds 47mm hoor
ik:ja wat is dit nu je zou em honen(opboren 8P )
(ik bekijk de cilinder(lang leve de staalborstels en het schuurpapier) )
hij:dat is dan 25 euro
ik:ja denk t ook wel ff niet
hij:hoezo niet hij is tog goed
ik:bij de jager honen ze em EGT voor 30 euro
hij:dit is honen!
ik:doei!

Cilinder meegenomen tog maar naar de jager gegaan k vertel t verhaal daar aan Wilco en wat blijkt, John van Duin laat altijd ze cilinders honen(egt HONEN) bij de Jager... PRUTSER :L :L
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top