nee, het is niet dat ik geen zin heb om af te stellen. alleen is het mij onduidelijk waarom hij zich gedraagt zoals hij doet.Geen zin om af te stellen, dan moet je er gewoon niet aan beginnen. Wat een verhaal weer.
Ik zet in op warmloper door het "geen zin in afstellen".
ja ik had bij t membraan vloeibare pakking gedaan maar misschien dat daar wat van in de inlaat is gelopen ofzo, zou dat m gesloopt kunnen hebben?Wel nieuwe pakkingen gemonteerd? Niet dat t het eerste probleem oplost maar wel een mogelijk nieuw probleem.
En bij de cilinder?ja ik had bij t membraan vloeibare pakking gedaan maar misschien dat daar wat van in de inlaat is gelopen ofzo, zou dat m gesloopt kunnen hebben?
bij de cilinder als voetpakking gedaanEn bij de cilinder?
Tja dat is niet handig. Als t goed uitgehard is werkt t ff. Nu dus niet. Vervang de pakkingen van membraan en de cilinder en kop voor de juiste en kijk dan nog eens. Misschien lost dit probleem 1 en een mogelijk 2e wel op.1 tip: bespaar niet op pakkingen. Want vele fouten zijn pakking fouten/ valse lucht omdat oude/ verkeerde pakkingen gebruikt zijn of omdat oude pakkingen lek zijn. Als je oude pakkingen terug zet die al niet best waren en t spul weer op de zelfde manier met de zelfde pakkingen terug zet dan ga je geen reet opschieten. Er zijn er zat die er volhouden dat t niet aan de pakking ligt, en na t vervangen niet meer op t forum terug keren..bij de cilinder als voetpakking gedaan
en bij de kop had ik die metalen pakking terug gezet die er origineel op zit
stationair sproeier heb ik niet gecheckt, zal wel std zijn wat er in zo’n gurtner zit. als het zo droog is zal ik m nog eens doorblazen voor de zekerheid, ondanks dat het me niet het probleem lijkt omdat dit op 2 andere carbs ook gebeurdeik weet dat dit gezeik is natuurlijk maar ik had snel vervoer nodig voor weinig geld en deze reed prima
ik dacht laat me er een terugloper en 17.5 op schroeven, omdat er sws een te kleine sproeier in zat en hij 65 ging ofzo mocht van mij wat sneller, vooral optrek
Ik snap niet dat je snel vervoer nodig hebt en dan eraan gaat lopen prutsen.
Een 17,5 carb op dat ding zitten zou ik zelf nooit doen.. Loopt gewoon niet beter.
Je kan beter de originele carb laten zitten en eventueel voor een ander uitlaat gaan, leverd je meer op.
alles weer teruggezet, en hij kreeg opeens te weinig benzine ofzo (stotteren en wegvallen). dus heb ik de std 12mm met sproeier 54 ipv 50 gezet en standaard ontgrensde uitlaat. hiermee bleef dit benzine probleem, dus had ik een nieuwe vacuüm kraan geplaatst, slangen gecheckt en andere bougie. geen verbetering. verslechtering zelfs; hij startte helemaal niet meer.
Weet niet wat je stationair sproeier is die erin zit.. Maar voor hoofdsproeier zou ik zelf voor 58 gaan. En dan heb je een goed startpunt.
Als die sneller wilt optrekken moet je hem beter afstellen.. Meeste mensen kunnen dit niet eens en dat verlies je al een hoop vermogen wat het motorblok eerder wel had. Er is ook een mogelijkheid dat die uitlaat verstopt is, en dus geen goede flow meer heeft.
Luchtfilter verder helemaal standaard houden.
als iets ook niet op remmenreiniger start, is het òfwel zwaar verzopen/aan het verzuipen/wordt de verbranding geblust door dooie benzine/water of heb je dus tòch geen compressie (mogen we daar een waarde bij? "hij drukt m'n vinger eruit" is 3 bar) of, als laatste: onder compressie (dus met bougie op zijn plaats) heb je toch géén vonk.start ook niet op remreiniger
dag C-Row bedankt voor je reactie. ingaand op je eerste punt, probleemoplossing gaat altijd uit van aannames toch? als ik wist waar ik het moest zoeken, zou het probleem er in eerste instantie niet zijn en kon dit forum worden opgeheven"zal wel"
"lijkt me (niet)"
als iets ook niet op remmenreiniger start, is het òfwel zwaar verzopen/aan het verzuipen/wordt de verbranding geblust door dooie benzine/water of heb je dus tòch geen compressie (mogen we daar een waarde bij? "hij drukt m'n vinger eruit" is 3 bar) of, als laatste: onder compressie (dus met bougie op zijn plaats) heb je toch géén vonk.
ik heb de carb opengemaakt en de sproeier eruit gehaald en daar stond niks op. dus dan lijkt het mij dat het standaard is. in dit geval mag je AANNEMEN dat als ik de carb al heb nagelopen dat ik daar ook wel naar zou kijken, zelfde als met de hoofdsproeiernee, probleemoplossing is gebaseerd op logisch uitsluiten.
aannemen dat er wel een standaard sproeier in zit gaat daar dwars tegen in, je moet hem er uit schroeven en kijken.
zoals in eerder bericht vermeld vonkt hij wel en heb ik al andere bougies geprobeerd en de ontsteking schoongemaakt, dus dan is het niet raar om daar naar te kijken door een mogelijk te zwakke vonk?We weten niet of we een vonk hebben, dus we gaan er een nieuwe bobine en cdi tegenaan gooien. Wat dacht je van de bougie?
En wat dacht je er van om gewoon de bougie er uit te draaien, en te kijken of hij vonkt?
Zo sluit je problemen uit, en dat is inderdaad hoe het werkt. Dingen controleren, nakijken, en verifiëren. Diagnose is het tegenovergestelde van aannames doen.
zou je dus kunnen meten , je hebt voelers voor sproeiers om de maat te bepalen . Als je een sproeier bijvoorbeeld zelf naar een grotere maat ruimt , moet je de oude maat verwijderen . Maar inderdaad ook weleens , bij Chinese carb , sproeiers zonder maat tegen gekomen .en de sproeier eruit gehaald en daar stond niks op
Helder blauwe vonk: krachtige ontsteking. Geel / klein geel vonkje: zwakke ontstekingik heb de carb opengemaakt en de sproeier eruit gehaald en daar stond niks op. dus dan lijkt het mij dat het standaard is. in dit geval mag je AANNEMEN dat als ik de carb al heb nagelopen dat ik daar ook wel naar zou kijken, zelfde als met de hoofdsproeier
zoals in eerder bericht vermeld vonkt hij wel en heb ik al andere bougies geprobeerd en de ontsteking schoongemaakt, dus dan is het niet raar om daar naar te kijken door een mogelijk te zwakke vonk?
dan neem ik maar aan dat je er wel uit komt.ik heb de carb opengemaakt en de sproeier eruit gehaald en daar stond niks op. dus dan lijkt het mij dat het standaard is. in dit geval mag je AANNEMEN dat als ik de carb al heb nagelopen dat ik daar ook wel naar zou kijken, zelfde als met de hoofdsproeier
zoals in eerder bericht vermeld vonkt hij wel en heb ik al andere bougies geprobeerd en de ontsteking schoongemaakt, dus dan is het niet raar om daar naar te kijken door een mogelijk te zwakke vonk?
Feit is dat je je arrogantie moet laten varen en de tips welke je gegeven zijn in acht moet(beter gezegd:mag nemen Voor je daar weer over valt..). iedereen hier wil helpen en er zijn er een boel hier welke t naadje van de kous weten. Als je dat negeren gaat omdat je denkt dat JiJ het wel weet dan ga je flink naast de pot piesen.(zacht gezegd)ik heb de carb opengemaakt en de sproeier eruit gehaald en daar stond niks op. dus dan lijkt het mij dat het standaard is. in dit geval mag je AANNEMEN dat als ik de carb al heb nagelopen dat ik daar ook wel naar zou kijken, zelfde als met de hoofdsproeier
zoals in eerder bericht vermeld vonkt hij wel en heb ik al andere bougies geprobeerd en de ontsteking schoongemaakt, dus dan is het niet raar om daar naar te kijken door een mogelijk te zwakke vonk?