This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

De nieuwste Miljarden business, Perceptie of waarheid?

Status
Not open for further replies.
Duurzame energie is ook een leuke, die windt molens moeten minimaal 40Jaar nonstop draaien voordat ze al en energie terug gewonnen hebben bij het produceren van die dingen.

en roetfilters, grotere rommel is er niet. Die subsidie die je krijgt is leuk meegenomen maar het mileu word er alleen maar slechter van, die fijne roet deeltjes kunnen gewoon door het filter heen waardoor wij ze inademmen. Hij vangt alleen de "zware" roetdelen op waar wij juist weer geen last van hebben.

imo is het een grote geldklopperij, er zit natuurlijk een kern van waarheid in maar of de wereld hier beter van word?

Bovendien is het absurd dat wij als kleine Nederland miljoenen betalen aan duurzame energie, zuinige auto's en noem het allemaal maar op terwijl ze in Amerika de benzine tanken alsof het niks kost.

Ja vooral investeren met zn allen in de KLEINE Nederlandse industrie die al enorm milieuvriendelijk is in vergelijking met het GROTE niet milieuvriendelijke China bijvoorbeeld... Nuttig! Beter dat geld om NL een paar procenten beter te maken investeren in China om met makkelijke maatregelen alles tientallen procenten milieuvriendelijker te maken.

Chinese regering heeft aangegeven 0,0 interesse te hebben in de beperking van uitstoot. Alles staat in het teken van industriele groei, ongeacht de schadelijke gevolgen.

Niks meer afnemen uit dat land zou pas een statement zijn.

Beter stoppen ze dat geld wat ze gebruiken om het mileu in europa schoner te maken, in andere projecten. Bijvoorbeeld voor schoon water voor de hele wereld. Ik denk dat het makkelijk gefinancieerd kan worden als er flink wordt bezuinigd op het schoner maken hier. Het schoner maken van het milieu in Europa is ook te onredabel, in China bijv. stoten ze toch wat meer uit toch :? Dus als daar wat meer geld wordt in gestoken... Define your own conclusion.

Edit: had de laatste posts niet gelezen :+

Ik heb de film van Al Gore bekeken tijdens een avond van de Rabobank over maatschappelijk verantwoord ondernemen. Nu wil ik niet gelijk zeggen dat hij gelijk heeft, maar ik ben wel van mening dat we moeten gaan opletten met wat we uitstoten. Behalve onze uistoot vind ik dat iedereen eens meer moet stilstaan bij wat ze weggooien en waar. Als je kijkt op straat en in het water kijkt wat een zooi er ligt niet normaal.

Chinese regering heeft aangegeven 0,0 interesse te hebben in de beperking van uitstoot. Alles staat in het teken van industriele groei, ongeacht de schadelijke gevolgen.

Ik denk echter dat dát wel een heeeeel goede oplossing is

Die film is zo onwerkelijk/gemanipuleerd/ Amerikaanse pulp.

Ze willen de gloeilamp verbieden. Las in de krant dat dit nog niet eens 1% van het energie verbruik is volgens het CBS (Centraal Bureau voor de Statistiek)

De G8 top wil voor 2050 het CO2 gehalte ?? terug brengen, preciese percentage weet ik zo niet meer. Kom op zeg..2050

Vergeet niet dat China 1 van de grootste export landen naar het westen is. Zonder China zijn we nergens.

Sinds hoeveel jaar is China een NIC?

Sinds hoeveel jaar floreert de "Westerse" economie (met ups en downs)

?

En nog heel veel andere Aziatische landen!

Een visie voor tot 2050 is volgens mij echt irrelevant, omdat dan de technologie ontzettend veel verder is ontwikkeld. Ze willen trouwens het wel allemaal steeds verlagen, maar er is wel CO² nodig op aarde he :+ En oh ja, ze moeten minder bomen kappen of meer planten :?

nou ja China en India zijn toch wel het meest booming op het moment. Alleen is China beter bezig dan India maar dat terzijde.

Vooruitkijken is beter dan genezen natuurlijk..

Moet wel zeggen dat het een zeer sterk argument is dat landen als Amerika en China geen flikker doen aan de uitstoot en een klein kikkerlandje als Nederland wel. Maar goed je kunt niets doen als zulke landen niet willen.. Amerika wilde ook niet meewerken aan het Kyoto Protocol en niemand die ze wat kon maken.

Status
Not open for further replies.