This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

De nieuwste Miljarden business, Perceptie of waarheid?

Status
Not open for further replies.

Exision

Zand!
Iedereen kent het wel, het zogenoemde "Global warming probleem"
De media staan er vol van, in elk journaal komt de term wel een keer voorbij.
En de duitse bondskanselier probeert tevergeefs bush op een verdragje te gooien over het fenomeen. Het lijkt een aflopende zaak met deze wereld .

Ikzelf krijg de indruk dat 90 procent van de mensen zich laat leiden door hun omgeving inplaats van dingen in alle objectiviteit te bekijken (anthony robbins).
Zo ook met de nieuwste rage, de CO2 uitstoot. Ik vraag iedereen die dit topic opent even de moeite te nemen om naar het volgende filmpje te kijken:

[ame]http://video.google.com/videoplay?docid=2332531355859226455[/ame]
of
[ame]http://video.google.com/videoplay?docid=4499562022478442170[/ame]

En dan voor jezelf eens na te gaan wat je logischer lijkt. In mijn geval heb ik het gevoel dat de feiten voor zich spreken.

Maar het feit is wel dat politici tegenwoordig naar mijns inzien de weg volledig kwijt zijn geraakt.
Er worden miljoenen geinvesteerd in roetfilters, Co2 uitstoot terugdringen enz.
En wie wordt daar in eerste instantie beter van? juist de overheid.

Op mij komt het een beetje over als Amerika na 9/11, zorg dat het volk bang blijft en je kan ze alles aansmeren. Defensie budgetten, vrij spel...
Zo ook hier met het co2 gebeuren, altans die indruk verkrijg ik.

Ben benieuwd naar jullie mening.

(let op dit gaat niet over energie besparen, enkel Co2-weersverandering)

Is al een topic over...

Maargoed, mijn mening:

Ik vind de mediahype (en miljarden business zoals jij het noemt) erg irritant. Het is altijd wat met de overheid en belangrijke politieke figuren. Zij beïnvloeden mensen zodat de mensen zich schuldig voelen. Je hebt eigenlijk 2 kampen, waarvan 1 de meer politieke gasten, die dus paniek zaaien en de andere kant zijn de aanhangers van die docu op de BBC (Global Warming Swindle / HOAX). Ik zou zeggen verdiep je in beiden en maak je conclusie. Ik ben er voor mezelf iig al lang en breed uit. Dat politieke gelul moet eens ophouden, beetje mensen voorliegen met verkeerd gelegde causaliteit.

Sowieso, het aandeel van de mensheid in de uitstoot van CO2 is minimaal, dus al die miljarden die erin gepompt worden kunnen veel beter aan andere zaken besteed worden.

Kijk, tuurlijk ben ik voor een goed milieu en moet je proberen zo milieuvriendelijk bezig te zijn, maar er zon miljardenbusiness van te maken is echt over the top. Het klimaat verandert ja, dat hoort het namelijk ook te doen. Het klimaat is geen constante, in de middeleeuwen was er een kleine ijstijd, na de 2e wereldoorlog (ja toen de industrie op volle toeren vervuilde) was er een andere hype 'global colding'. Dus alles is lekker tegendraads, maargoed ondertussen gaat de energierekening wel weer omhoog omdat de energiebedrijven er zonodig geld in moeten pompen om milieuvriendelijker aan de slag te gaan.

Ik kan zo nog wel ff uren doorgaan, maar ik stop hier weer ff met tikken.

Idd, volledig mee eens.

Ik zie het ook als iets zeer irritants, elke keer beginnen mensen er weer over.
"Het weer is niet meer normaal", dit en dat.
Staat er ook nog eens in de krant dat het al 300 jaar niet zo warm is geweest enz.

Dan denk ik bij mezelf, waar berust je dat op? Heeft het klimaat zich niet altijd al veranderd?

Als iedereen nu eens de harde feiten onder ogen zou krijgen zou er n stuk minder gezeik zijn over die shit.
Las gister dat ze bij de G8 top ook al willen hebben dat alle landen de co2 uitstoot terugdringen. Miljarden kost het...

Staat er ook nog eens in de krant dat het al 300 jaar niet zo warm is geweest enz.

Dan denk ik bij mezelf, waar berust je dat op? Heeft het klimaat zich niet altijd al veranderd?

Ik denk dan altijd, oké dus 300 jaar terug was het zelfs nog warmer dan nu, whats the fucking problem? Toen deden we er niets aan en kwam het ook goed blijkbaar.

Het enige waar deze CO2 heisa goed voor is, is dat er aangezet word om fossiele brandstoffen te vervangen door alternatieve brandstoffen. Hierdoor kan Westen weer onafhankelijk worden van het Midden-Oosten.

Dat zal voorlopig toch niet gebeuren Nico. Het levert namelijk zoveel geld op, dat buiten ze uit tot de laatste druppel. Dat het Westen dan afhankelijk is van het Midden-Oosten, so be it in hun ogen.

Het enige waar deze CO2 heisa goed voor is, is dat er aangezet word om fossiele brandstoffen te vervangen door alternatieve brandstoffen. Hierdoor kan Westen weer onafhankelijk worden van het Midden-Oosten.

Ja dat is erg positief ja. Ik ben ook echt voor alle alternatieven van de fossiele brandstoffen. Maar dat vooral omdat het gewoon op raakt en daardoor veel te duur.

Onafhankelijk worden van het Midden Oosten zal nog niet zo heel makkelijk zijn en niet alleen afhangen van hun voorraad fossiele brandstoffen... Veel van die oliesjieks investeren als een gek in de Westerse wereld met hun verdiende geld... Beter kopen ze gewoon allemaal 10 kastelen en 30 custom made Murciélago's ofzo...

@ vass; In wie z'n ogen? Het Westen kan deze positie niet waarderen. Het M-O uiteraard wel, maar die hebben niets te vertellen over onze technologische ontwikkelingen. En dat is nu net de kracht van het Westen, kennis en technologische voorsprong. Uiteraard word dit tegengewerkt door de olie industrie (druk op autoindustrie etc.) Dat Nelie Kroes eens d'r werk doet
Ik ben er in ieder geval voor dat het Westen onafhankelijk word van het M-O, Rusland, centraal Afrika en Noord Amerika. Er is al genoeg kapitaal die kant op gemigreerd.

Ik las laatst een mooi stuk hierover. Zure regen was toen zo erg, ook miljoenen investeren, maar later bleek het toch heel erg mee te vallen, net als met bodemverontreiniging, verdwijnen van ozonlaag enz.

Oftewel, volgens mij valt het best wel mee.

Oftewel, geld verdienen.
Over de rug van mensen die het wel goed bedoelen.

En al die linkse terroristen in Heiligendamm trappen er allemaal mooi in.

/edit: Hmm, in één post terroristen, links en Heiligendamm. Deze gaat zeker gescreend worden door Interpol, Fbi en de KGB

Je zou eens nadenken over een maatschappelijk probleem he.

Qua nutteloze posts. Beetje pot verwijt de ketel. Hoeveel heb je niet in "eigen auto" topic gepost wat voorkomen had kunnen worden met wat technische know-how?

Weer zn nutteloos topic wat het forum maar langzamer maakt...

Kortzichtigheid spreekt..

Trouwens miljarden is nog een beetje weinig, als het filmpje helemaal kijkt blijkt dat er in america alleen al meerdere biljoenen met onderzoek gemoeid zijn...

Ook komt naar voren dat de huidige co2 waanzin de grootste remfactor is op het industrieelizeren van de 3e wereld. Waarin alleen in africa al 2 miljard mensen wonen..

Zonneenergie wordt gepromoot daar alszijnde schoon, fosiele brandstof is "not done" en ze mogen geen gebruik maken van hun natuurlijke grondstoffen als kolen en aardolie...

indeed beetje simpele gedachtengang van dhr Jeroen.

Anyway ik denk dat het niet helemaal onzin is. Die onderzoeken zijn gedaan door onafhankelijke instanties (zo zou het moeten zijn) en die zuigen een conclusie niet zomaar uit hun duim.
Al ben ik het wel eens dat het probleem groter word gemaakt dan het in werkelijkheid is. Echter zal dat verstoken van de fossiele grondstoffen niet ten goede komen van de natuur. Dit zorgt wel voor een versnelling van het proces..

Wat mij echter verontrust is de zee. Er word zo gruwelijk veel peut in de zee gedumpt waardoor hele stukken uitsterven. Er is heel weinig bekend over de zee en misschien behoort de zee wel tot een complex systeem wat ervoor zorgt dat we op aarde kunnen leven. Als we alles maar blind verwoesten weet je niet wat je doet. Zeeën worden leeg gevist, haaien/walvissen ed sterven uit etc. Problematisch in mijn optiek.

Het is wachten op een zwarte BMW voor je huis.

De video's in de startpost werken iig ineens niet meer. Maar de rest van goolge earth wel?

Iig hier is de youtube versie. wel ik delen, maarja:

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=8f8v5du5_ag"]YouTube - The Great Global Warming Swindle 1 of 8[/ame]

Als je geen zin hebt in al die lange filmpjes, kijk dan DEZE:

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=4boaEbtjByU&mode=related&search="]YouTube - Data from The Great Global Warming Swindle[/ame]

Volgens mij is het een keiharde zaak van geldklopperij. De overheid speelt dit spelletje vrij netjes, en laat de burger denken dat het allemaal zo slecht gaat. Als de overheid er echt mee zou zitten zou er actiever/directer opgetreden worden. Het zijn nu voornamelijke wetten die op de lange termijn veel geld gaan opbrengen. (kijk nu maar naar het flitsbeleid bijvoorbeeld, en andere regels m.b.t. het milieu)

Bovendien is het absurd dat wij als kleine Nederland miljoenen betalen aan duurzame energie, zuinige auto's en noem het allemaal maar op terwijl ze in Amerika de benzine tanken alsof het niks kost.

Volgens mij is het probleem in de werkelijkheid zoveel kleiner dan dat de politiek het doet voorkomen. Bovendien heb ik sowieso een hekel aan die linkse moraalridders die denken de wereld beter te maken. Met gedachtes zoals we ketenen ons maar vast aan een gebouw. Dan komt de ME ons los maken en dan hebben ze in ieder geval wat te doen...

Status
Not open for further replies.