De Airsal vlinder.. voordelen/nadelen

Mark@Typhoon

Old member
Ey mensen,

Ik stond vandaag @ JPS en stond wat met Ben de Vos over cilinders te babellen..

Maar goed eerst hadden we t' over de Hebo vlinder en de Athena vlinder. Volgens hem hadden deze 2 cilinders verschillende cilinder wanden. De Hebo zou namelijk een Airsal wand hebben en de Athena iets anders..

Volgens Ben levert Airsal de beste en sterkste Nicasil wat er te verkrijgen is. En dus levert Airsal TOP cilinders..

Dus ik zeg tegen m: Ik hoor juist wel vaker dat Airsal een onwijs brakke wand heeft en snel afbrokkeld?? Hij: Nee niets van waar is de beste die er is, wij racen er zelfs mee..

Verder vertelde hij wel dat de zuiger super brak was en er dus een andere zuiger in moest..

Ik heb nog even naar die Airsal gekeken en hij is wel HEEL tam hoor.. maar goed misschien wel vet tune baar? Tunebaar richting de Team misschien???

Alvast bedankt,


Mark
 
Advertisement - register to remove this

de wand van aisal is uitermate brak. Bij de nieuwe T6 is het een stuk verbeterd maar nog steeds mijlen ver van malossi bv.
De poort afwerking vind ik ook zo idioot brak dat ik dat ding never nooit op me scoot zou zetten zonder eerst grondig af te werkener
 
ik ken iemand met een oude airsal die vlamt mij dus echt 3 keer en dat terwijl mijn set up niet echt tam is ... kijk maar in me profiel . t gaat om de rox dus


er zit wel een polini zuigert in trouwens , en de cilinder is uitermate getuned .
 
na een goeie tunebeurt kan het redelijk gaan (voor hoelang), maar met een evo tuned moet je hem echt kunnen vlammen.
Watvoor setup heeft die airsal gast en op welke scoot....
 
die airsal gast heet mark piechota ook bekend als scooterracer op forum

euhm 27 mm mikuni dacht ik , agp pijp , selletra ontsteking enz ...

mijn cil is maar lichtjes getuned hoor
 
:| :| :|

Hebo heeft echt geen Airsal wand, dat maak je mij niet wijs...

Mijn ervaringen zijn dat de Airsal wandjes, die je overigens ook in de Bidalot cilinders vindt, extreem klote zijn.

Met het tunen vliegt het nicasil werkelijk om je oren als je het niet zeer nauwkeurig aanpakt, en bij het minste gerinste bolt het nicasil op. De hechting met het alu is veel en veel minder als bij de veel betere wanden van bijv. Gilardoni.

Tevens heb ik een T6 liggen waar de wand finaal naar de klote is gegaan na een pingeltje, echt hele stukken eruit.

Niet om Ben of JPS of wat dan ook af te kraken, maar dit is mijn visie op Airsal nicasil...

Ik moet wel vermelden dat we met de Doppler AC cilinder (die ook bij Airsal vandaan zou komen) wel goede ervaringen hebben met de wand... wat die cilinder doorstaan heeft is niet gering en de wand is nog steeds intact...
 
is dat zo ?

dat valt best wel mee denk ik , ze zijn wel slechter dan die van malossi of polini maar niet zo slecht als eurocilindro of airsal .

vooral de nieuwe series hebben een redelijk goed ( donkere) nicasil wand .
 
mja oude manstons wel volgens mij . die ik hier heb liggen ( van 02) heeft echt heele donkere wand , donkerder dan die van mijn evo 5 !
 
over de tuning van een airsal cil heeft joel gelijk, toen we met mark zijn cil aan de gang gingen, begon het nicasil langs de rand van de uitlaatpoort toch behoorlijk op te bollen.... Het grootste probleem bij een airsal cil is die gare timing van de spoelers.. die zitten gewoon erg verkeerd.. verder loopt die airsal best wel erg HARD:)

maar dat zullen jullie vanzelf wel een X zien ;)
 
Originally posted by lonneker
dat valt best wel mee denk ik , ze zijn wel slechter dan die van malossi of polini maar niet zo slecht als eurocilindro of airsal .

Eurocilindro = Hebo = Athena... Dus jij gaat de fout in :* Kijk maar eens aan de binnenkant van een Hebo gegoten zuiger...
 
ja ok , maar die nieuwe hebo's worden volgens mij niet meer daar gegoten , stond ergens in de scooter-atatck catalogus

bovendien de door hebo gebruikte zuigers varieeren van asso tot vertex ...
 
Originally posted by Mark@Typhoon
De Hebo zou namelijk een Airsal wand hebben en de Athena iets anders..

Volgens Ben levert Airsal de beste en sterkste Nicasil wat er te verkrijgen is. En dus levert Airsal TOP cilinders..

Het Nicasil van Athena/Eurocilindro is super, maar dat van een Airsal uitermate slecht.
 
Originally posted by Mark@Typhoon
Ey mensen,
Dus ik zeg tegen m: Ik hoor juist wel vaker dat Airsal een onwijs brakke wand heeft en snel afbrokkeld?? Hij: Nee niets van waar is de beste die er is, wij racen er zelfs mee..
Dit ook niet om Ben te "pesten" ofzo. Maar voor zover ik weet racen ze al een jaar met malossi cilindertjes zoals iedereen.
En wat het "beste" is zou dan toch ook het "hardste" moeten gaan??? Nouja laat maar.
Jorick, geef jij ff antwoord. Jullie reden toch met malossi cilindertjes afgelopen seizoen?
 
Re: Re: De Airsal vlinder.. voordelen/nadelen

Originally posted by -=MOL=-
Dit ook niet om Ben te "pesten" ofzo. Maar voor zover ik weet racen ze al een jaar met malossi cilindertjes zoals iedereen.
En wat het "beste" is zou dan toch ook het "hardste" moeten gaan??? Nouja laat maar.
Jorick, geef jij ff antwoord. Jullie reden toch met malossi cilindertjes afgelopen seizoen?

Idd! Ik zei nog: op welke scoot dan? Jullie zippie? Hij: Neuh al onze scooters... :?
 
Dus kokortom, hoe zit het nou: de nieuwe hebos hebben wel een goede wand en de oude niet???? Ik wil dus een Ng halen... wie weet wat over die wand?
 
Back
Top