dag rij verlichting achter

mitchelrensen

New Member
piaggio zip iget 50cc euro 5

ik heb de volgende problemen
dmp teller die niet goed werkt & dag rij verlichting achter werkt niet

de dmp teller rood om de zo veel tijd als ik me scooter weer aanzet reset die de kilometer stand en tijdens het rijden de snelheids meter die skipt die schiet terug naar bv 20 en dan weer naar de snelheid die ik rij

de dag rij verlichting achter werkt niet bij de ledjes aan de zijkant niet en de grote lamp ook niet remlicht werkt knipperlicht werkt

ik heb al meerdere dingen gemeten en gecheckt ik kan het niet vinden
kan het zo zijn dat ik nog een draadje naar achter moet leggen net zo als dat je dat met je voor ledjes doet zo dat ze altijd branden
 
Advertisement - register to remove this

Juist als er maar stroom vanaf de accu op staat en niet vanaf de stator.
Even meten dat er stroom op staat als je het contact aan zet. (witte draad ?)
 
Juist als er maar stroom vanaf de accu op staat en niet vanaf de stator.
Even meten dat er stroom op staat als je het contact aan zet. (witte draad ?)
ik heb ledjes voor en angeleye op witte draad dus kan ik vanaf daar af pakken? want als ik contact om zet gaat de ledjes voor aan
 
ik heb ledjes voor en angeleye op witte draad dus kan ik vanaf daar af pakken?
Ja, dat is oké.

Beetje vreemd dat iemand met een Euro5 Zip, dus nog niet zo'n oude scooter, er een teller op zet van twijfelachtige kwaliteit.
Ik hoop dat hier een goede reden voor was en niet alleen omdat je hem cool vond???
 
Last edited:
Ja, dat is oké.

Beetje vreemd dat iemand met een Euro5 Zip, dus nog niet zo'n oude scooter, er een teller op zet van twijfelachtige kwaliteit.
Ik hoop dat hier een goede reden voor was en niet alleen omdat je hem cool vond???
Nou het kwaliteit is gwn goed er zit gwn ergens iets niet helemaal lekker wat er dan voor zorgt dat deze problemen op treden maar ik weet niet waar
 
Nou ja, goed of niet goed aangesloten maar een kilometerteller die de reeds gereden kilometerstand, na een reset of spanningsverlies, terug naar nul zet, kan ik geen kwaliteit noemen.
Ivm met fraude mag een kilometerstand, analoog noch digitaal, nooit terug naar nul gaan als er iets gewild of ongewild geks gebeurd in het elektrische systeem van het voertuig.

Maar goed dit ter zijde, daar ben je momenteel niet mee geholpen.
Heb je een instalatiemanual van deze "kwaliteit teller" en zo ja, misschien hier even posten of linken en even aangeven hoe je de boel aan elkaar geknoopt hebt en waarmee.
 
Nou ja, goed of niet goed aangesloten maar een kilometerteller die de reeds gereden kilometerstand, na een reset of spanningsverlies, terug naar nul zet, kan ik geen kwaliteit noemen.
Ivm met fraude mag een kilometerstand, analoog noch digitaal, nooit terug naar nul gaan als er iets gewild of ongewild geks gebeurd in het elektrische systeem van het voertuig.

Maar goed dit ter zijde, daar ben je momenteel niet mee geholpen.
Heb je een instalatiemanual van deze "kwaliteit teller" en zo ja, misschien hier even posten of linken en even aangeven hoe je de boel aan elkaar geknoopt hebt en waarmee.
Mischien handig om te weten misschien dat je daar iets gelijk mee weet toen ik de normale ecu veranderde naar die van malossi gaf die nog op de oude teller motor storings lampje die ging niet uit toen ik nieuwe teller der in deed was die weg maar sinds dien werkt het half dagrij verlichting achter werkt niet en die teller die dan raar doet
 
Misschien even de edit knop drukken onder je post#9 en de tekst aanpassen want ik begrijp, na tien keren lezen, er nog steeds niks van.

Een vrije interpretatie mijnerzijds:
  • Dus je vervangt de ECU voor een ontgrensde van Malle Ossie.
  • Je motormanagementlampje brandt nu continue.
  • IPV het probleem op te lossen vervang je, je cockpit voor een DMP-kwaliteits teller.
  • Het lampje is nu uit (misschien geen wonder als de teller verkeert is aangesloten), maar je teller geeft problemen.
  • Je dagrijverlichting achter werkt ineens niet meer ook de ledjes aan de zijkant en de grote lamp wat je met die laatste twee bedoelt is mij ook niet duidelijk.
Ik heb je aangegeven hoe je het probleem met je dagrijverlichting oplost, doe dit dan ook.

Ik heb om informatie gevraagd om eventueel het probleem met je nieuwe teller op te lossen maar in plaats daarvan kom je met een post die niemand begrijpt.

Lees in het vervolg je tekst even goed na en verbeter de tekst als deze niet klopt het zij om reden van spelfouten/typefouten het zij om reden van leestekens plaatsen want ik houd er niet van als iemand mijn tijd verkwanselt door nalatigheid/slordigheid !
 
Misschien even de edit knop drukken onder je post#9 en de tekst aanpassen want ik begrijp, na tien keren lezen, er nog steeds niks van.

Een vrije interpretatie mijnerzijds:
  • Dus je vervangt de ECU voor een ontgrensde van Malle Ossie.
  • Je motormanagementlampje brandt nu continue.
  • IPV het probleem op te lossen vervang je, je cockpit voor een DMP-kwaliteits teller.
  • Het lampje is nu uit (misschien geen wonder als de teller verkeert is aangesloten), maar je teller geeft problemen.
  • Je dagrijverlichting achter werkt ineens niet meer ook de ledjes aan de zijkant en de grote lamp wat je met die laatste twee bedoelt is mij ook niet duidelijk.
Ik heb je aangegeven hoe je het probleem met je dagrijverlichting oplost, doe dit dan ook.

Ik heb om informatie gevraagd om eventueel het probleem met je nieuwe teller op te lossen maar in plaats daarvan kom je met een post die niemand begrijpt.

Lees in het vervolg je tekst even goed na en verbeter de tekst als deze niet klopt het zij om reden van spelfouten/typefouten het zij om reden van leestekens plaatsen want ik houd er niet van als iemand mijn tijd verkwanselt door nalatigheid/slordigheid !
Dat van jou werkte niet maar ondertussen heb ik het zelf al opgelost

En ik verpest je tijd niet want ik heb je niet gevraagd om te reageren die keuze is aan je zelf
 
Back
Top