smiley
Sbo 2011 70B
Custom Yamaha Neos SBO11 70B
Hey allemaal!
Hierbij maak ik ook maar eens een project page aan! Updates duren wat langer als andere projecten aangezien ik nog aan het revalideren ben van mijn operatie ten gevolge van een ongeluk!
ik begin maar even met mijn scooterverleden:w
ik werd 16,, kreeg een yamaha neos.. deze heb ik verbouwd naar neorox met een parelmoer kleur kappenset. helaas geen foto's meer door een pc-crash.
de kleur begon me te vervelen en de scooter was niet WOUW genoeg,, hij viel niet genoeg op! dus gestript, gespoten, en wat nieuwe dingetjes! dat kwam in dit uit!
[PR]http://static.scooter-freaks.nl/fotos/72477_1.jpg[/PR]
[PR]http://static.scooter-freaks.nl/fotos/72477_3.jpg[/PR]
1 november 2008,, ongeluk
[PR]http://i49.tinypic.com/2n1rry1.jpg[/PR]
[PR]http://i50.tinypic.com/vg7r68.jpg[/PR]
nog best veel geluk gehad knie kapot,, vandaar me revalidatie,, ja een jaar later!
nja toen weer een neos gekocht,, die omgebouwd naar deze!
[PR]http://static.scooter-freaks.nl/fotos/82405_4.jpg[/PR]
[PR]http://static.scooter-freaks.nl/fotos/82405_0.jpg[/PR]
deze kappen gingen me vervelen en heb ik verkocht!
scooter zoals die nu erbij staat!
(fotos komen zo snel mogelijk!)
oke, mijn plannen!
Setup blijft een heel eind zo, alleen blok spuiten, uitlaatje keer opknappen en afstellen!
setup:
Cilinder: Dr70 AC
Uitlaat: Yasuni R
Carters: Getuned op Dr70 ( BT)
Krukas: Trd krukas
Vario: MHR2005
V-snaar: athena
Koppeling: MHR Delta Clutch
huis: stage 6
vertanding: org.
Kappen!
Kappen zijn nu in gescheurde,, stukken missend, en gestraald/mat zwart gespoten toestand.
Deze worden allemaal netjes afgewerkt en gespoten in de kleuren van de scooter die ik totall loss reed!
veel mensen kennen me van deze scooter, vandaar de keus!
verder is het gewoon het idee de scooter geheel af te breken, en alles weer helemaal fris in elkaar te zetten!
Updates zullen niet snel gaan! dit vanwege revalidatie en omdat ik niet voor elk schroefje een update uitbreng:w
UPDATE 01-12-2009
Hey mensen,, even een kleine update, mensen hebben gevraagd naar een foto van de huidige staat van de scooter!
vandaag vooruitstaande clamp opgezet, is nog wat te hoog maar komt nog goed! excuses voor niet de mooiste foto! morgen maak ik m schoon, plaats nog wat foto's maar maar er geen update van!
dat was 1, volgende: plan!
ik wil me scooter dus compleet herbouwen! hierbij maak ik gebruik van een leenframe! zodat ik mijn frame netjes kan maken tot in de kleinste details! hierdoor kan ik dus blijven rijden en me scooter in 1 keer goed maken!
en even voor degene wie het boeit!;
ik mag weer lopen! wel met brace enzo maar er is een begin, daarbij werk ik weer gedeeltelijk dus hopelijk snel scooter strippe en spuitennn!!
UPDATE 12-02-2010
Heeey mede beuners! goed nieuws, ik werk weer full time dus kan er weer een beetje schot in de zaak komen!
tijdens het revalideren moest ik mezelf ook vermaken dus ben ik toch maar aan het polyesteren gegaan.. echt een supervette voorkant is het geworden, en gewoon nog nooit gezien:O dusja fotos komen niet, pas als hij strak is:w voordat je weer van die afzeikers het :emo:
vandaag scooter gestript, frame blank geschuurd, velgen alvast gedaan en meteen gespoten natuurlijk!
pictures uiteraard!
eerst zonder blanke lak
[pr]http://i45.tinypic.com/6pxr14.jpg[/pr]
[pr]http://i45.tinypic.com/2z6ys8l.jpg[/pr]
[pr]http://i46.tinypic.com/scew5z.jpg[/pr]
en toen met
Dit is NIET de kleur die de kappen gaan worden! De rest van de scooter word een ( vind ik:w) mooie kleur zwart! MB C046 Designo Black! om precies te zijn :w
Mini-Update!
Vandaag spullen even uit de kabine gehaald.. weer wat spullen klaargelegd om te spuiten! dat word maandag
ff snel nog 2 fotootjes
Update 20-02-2010
Het rijd!
ff korte uitleg,
frame in elkaar gezet,, kabelboom schoongemaakt en gemonteerd net als de rest van de zooi, bandjes om de wielen gelegd en gemonteerd!
verder: Blok schoongemaakt en gespoten, evenals de voorvork,
dit allemaal gemonteerd en in een uurtje of 3 liep het beestje weer
door een eigelijk kapotte kap hebk weer wat ideejen opgedaan, dit word van eigens duidelijk!
momenteel rij ik rond met een paar kapjes erop, volgende maand wat kappe bijkopen en dan kapjes spuiten! fotooos
wel nog even een probleempje gehad, remklauw voor waar ff een boutje uit trilde, velg kan dus opnieuw, verder geen ongelukken gelukkig :w
Nog wat fotos gemaakt vandaag, ook ff keer geklokt op gps.. 83.3 kmp/u..
24-02-2010
Het gaat lekkerrr!!
vandaag niet veel te doen op mijn werk! dus halve dag vrij gepakt en lekker kappe geschuurd en in de grondlak gezet!
picturesss
zoo,, deze week lekker schuren dan het kleurtje erop!
even over de kappen, de wijsneuze die vinden dat de lak er raar uit ziet! dit is een controle laag voor het schuren :w
dat was hem weer
26-02-10
Vandaag maar even begonnen met het beenschild, aangezien deze in 2 kleuren moest komen! ging zo lekker, dat ik alles maar ni de cabine heb gelegd!
ook voor de eerste keer gespoten, en dan heb ik het niet over een framepje of een blok, maar echt kapwerk! en het resultaat mag er wezeee
Vanavond stappen! morgenvroeg opbouwen xD dus word lache
27-02-2010
OEffff Wat een nacht, van alles gehad,, 5 uur thuis,, 8 uur stond ik op mijn werk om te sleutele rustig op het gemakje! kappe zitten erop!
Als de spuiter zn hebben en houe het, word het zooitje geairbrushd
06-02-2010
hey allen! weekend weer effe bezig geweest! aantal nodige dingen gedaan waaronder:
Licht gemaakt!
voorvork lagers vernieuwd ( stuur draaide niet meer? zie foto )
kabelboom weggewerkt scooter zo kaal mogelijk houden(A)
contactslot vernieuwd
v snaartje vernieuwd
bedrading in orde gemaakt
ff wat fotos
de lagers(A)
en wat fotos,
08-03-10
Ben ik weer even! vandaag na het werk nog ff wat tijd over gehad, dus even de beugels eraf gehaald! niet ivm gewicht of om degene achterop te treitere, maar simpelweg om het zo kaal mogelijk te houden!
Eerst beugels eraf, toen resten weggeslepen, een likje plamuur en in de grondlak! toen was het autorijlestijd dus zo gelaten!
woensdag wil ik het achterlicht oranje spuiten, het frame opnieuw, en het contactslothouderdingetje..
ook een setje extra voorvork poten geregeld! deze worden helemaal verlaagd voor meetingkjes
fotows
13-02-2010
Weer een lang weekend achter de rug.. de vrijdag vrij gehad.. dat nieuws ging blijkbaar snel rond want een voor een goede vriend van me heb ik een achterkant moeten spuiten en voor een andere maat de gehele scooter..
maar, tussendoor wilde ik mijne natuurlijk ook in orde maken! dus buiten dat heb ik het volgende nog aan mijn scooter gedaan..
frame gespoten opnieuw
afneembare voetsteunen achter gelast
achtellicht gespoten
achterhevels gespoten
achter verhoogd dmv blokje
benzine leiding weggewerkt
scooter gepolijst de lak dan he..
motorische check,
boegie, achterpoelies gereinigd en nieuw vet erop, achterkoppeling bijgesteld en rolletjes wat aangepast.
Morgen meeting! ik heb er zin in! steunen zijn BREED geworden:|,,, geen gezicht, maar goed, het is maar voor als het nodig is en aangezien er morgen een dame achterop zit wil je natuurlijk ook dat die 90 km lang lekker zit!
fotows!
scooter ff SNEL ingepakt, daarna bijspuiten.. blanke lak heeft n collega gedaan, blanke lak uitspuiten hebk nog nooit gedaan dusja,,
hier zie je de beugels xD
en ja spatbord gaat er af, nogmaals een aanpassing voor de dame die morgen achterop zit
en dit is de reden waarom ik nu nogal moe ben,, was gister nog een vernaajde smerige onderbekraste scooter
nog een fototje van de lak
23-04-10
Klote update,
het poject komt mischien ten einde,
omdat de scooter begon te tikken ben ik het gaan controleren.
na wat dingen afgevinkt te hebben kwam ik er achter dat het krukas lager kapot was. dus even gebeld en geregeld blok eronderuit en weggebracht..
vandaag opgebeld dat het probleem niet het lager was, maar dat de krukas is uitgesleten bij het lager? nja goed..
kosten om te maken: 180 euro incl kleinmateriaal
nou is het niet dat ik t niet heb, maar simpel weg er niet voor over heb en dus mischien de scooter verkoop! bij interesse kan er altijd gePMT worden. ik ben echt nog aan het mindfucke over hoe of wat maar zal het snel laten weten.
hier nog wat fotos
hierboven staat die met een tijdelijk baggerblok
tot overmaat van ramp breekt ook nog de achteras af, zat nogal goed vast denk ik.. dit is wel zo gemaakt, heb nog wel een setje vertanding liggen
25-03-10
Betere update,
contact gehad met bt scootertuning best en een prijs afspraak gemaakt,
er komt dus een nieuwe krukas, met nieuwe lagers, en,,,
fotos..
Wat hebben we daar? :w buiten de smerige kappen :w
juist, de neos is vanaf heden Liquid Cooled(H)
ook even uit een ander blokje een achteras gesnukt,,
Bestelling geplaatst bij euroscooters, koelslangen!
De setup is nu,
Cilinder: MHR replica 70 LC
uitlaat; Yasuni R
Carb: 19 mm dell ortho
Inlaat: eigen gedraaid recht spruitstuk met wig
krukas: TRD racing
vario: MHR2005
Vsnaar: Athena
koppling: MHR delta clutch
huis: stage6 wingcooler
Carters: SD bt-tuned
ontsteking: vervroegd
Updateje 28-03-10
Intussen gekocht, binnen gekregen etc
-racegaas
-circlipjes
-benzineleiding
-benzine filter
-membraampakking 2x
-waterpomp meenemers
-twin air luchtfilter met kelk
-waterpomp chroom ( voor maat van me, mijne is zwart van de scooter)
-vertandingsolie
-pakkingset mhr replica
-koelslangen dik en dun! 5 meter in totaal
-19 mm dell ortho
- carters met nieuwe krukas en lagers
-ophanglagers bij subrame
Voor de 18e moeten er nog kleine dingen gedaan worden, voornamelijk spuitwerk en wat kleine dingen als handvaten! dus ik heb wat te doen
29-03-10
vandaag weer een vruchtbare dag gehad!
mijn blokje was klaar dus meteen opgehaald!
verder gedaan vandaag;
buddy aangepast,
kabelboom netjes gelegd,
benzine leiding vernieuwd
ophanglagers blok gemonteerd
blok, overbrenging, ontsteking en achteras gemonteerd!
voorwiel losgehaald zodat ik remsysteem kan spuiten
LC systeem afgemaakt
vast nog wel wat meer! stond bij twins, even met hem over gehad en toen toch maar metenen 19 mm meegenomen, morgen even luchtfilter omruilen en dan komt alles goed
fotos
let niet op kabels, klote kabelboom :w
Ja is beschadigd het blok, is niks aan te doen helaas!
krukas zit perfect met dank aan BT!
wachten op subrame, spruitstuk, cilinder, en achterstaaf!
Update! 3-4-10
spullen binnen! helaas vielen het spruitstuk en cilinder tegen en worden dan ook terug gestuurd!
ter vervanging een stage 6 spruitstuk met wig gekocht van nielsje van het forum!
toen maar even naar twins gereden aangezien ik toch een LC cilinder wilde, het is geslaagd, meteen bij behorende stuf meegenomen!
toen had ik nog meer tijd, dus even naar me werk gegaan, en het hart van mijn remschijf gespoten, zo ook de stuur inrichting met remklauw( alleen @#^%& de remklauw adapter vergeten xD )
foto van remschijf heb ik,, maar is zo slecht dat ik t maar niet post..
vanacht neit op stap! maar blok opbouwen en hopen op droog weer dat ik ff stukkie ken rijden
UPDATE
vanacht alles opgebouwd,, beestje rijd, fotos komen nog hier filmpje alvast..
UPDATE
Net even wat fotos gemaakt, morgen lc systeem even nakijken, een slang lekt een beetje, racegaas vormen bij voorkap, gespoten killswitch monteren
REACTIEEEEEEEEEEEEEEEEEEESSSS ZIJN NIET VERBODE [/url]
Last edited: