CPI hussar opvoeren lukt niet

-Johie-

Well-Known Member
ik wil een cpi hussar opvoeren maar ik snap niet waardie begrenst is.
wat ik gedaan heb:
-varioring eruit
-uitlaat ring stukje weggedremelt
-geprobeert zonder luchtfilterbuisje te rijden
het buisje uit het luchtfilter weggehaalt maar dan vieldie uit als je gas gaf. er zit een mikuni carb op moet ik daar dan andere sproeiers voor halen? als ik de sproeier wil wisselen hoe moet ik de benzine dan afsluiten? wat is de beste manier op hem gewoon ongeveer 65 laten lopen. en hij mag wel een stuk harder optrekken want het is nu echt een traag ding.

owja ik heb de varioring er nu nog uitzitten maar hij valt nu steeds uit. ik heb geprobeert de stationair schroef hoger te zetten maar toen maakte die zoveel toeren dat het achterwiel ging draaien. heel vaag iig. en het lijkt alsof die nu een soort klap geluid maakt.

ik kan wel sleutelen maar ik ben me eigen schakelbrommer gewend en ik snap van de scooter van me vriendin
 
Advertisement - register to remove this

Het is vrij eenvoudig, varioring eruit evenals zorgen dat de complete uitlaatprop eruit is. Neem een grotere sproeier en kijk welke grotere sproeier de juiste is (bougie medium bruin). Luchtfilterbuisje gewoon laten zitten. Benzine sluit je meestal af door vacuüm en benzine slang beiden los te trekken bij de carb en anders klem je de benzine slang met een lijmklem bijvoorbeeld.
 
oke, ik zie 2 slangen lopen naar de carb, een met een filter en 1 zonder, is die zonder de vacuum?

maar waarom moettie een andere sproeier alsie nog niet eens harder loopt met varioring eruit en prop{klein stukje uitgeslepen}

ze kan er geen andere uitlaat op zetten want dat mag niet:(, kan je uberhoubt wel wat met deze ori uitlaat? ik zie niks geen expansie gedeelte....
 
ik wil de scooter toch nog iets verder opvoeren. hij loopt nu ongeveer 55 60 echte km's ofzo(ring is eruit). er mag een andere uitlaat op maar niet te duur, tot 70 euro ofzo. ik denk dat elke uitlaat beter is omdat er nu gewoon een 'buis' opzit wat je niet eens een uitlaat kan noemen. toch?

cpi schijnt ook nog begrenst te zijn op cdi, een tc unit kan dit verhelpen???

als ik alleen een andere uitlaat erop zet zaldie dan harder optrekken en 65 lopen omdattie nog begrenst is op de cdi? en stel dat hij te hard loopt met een andere uitlaat kan ik er dan zwaardere rollen erin doen zodat hij sneller optrekt maar minder hard loopt?
 
ik heb een snelle bocht binnen voor cpi hussar. nu wil ik die eronder zetten en ik weet wel dat je opnieuw moet afstellen maar normaal zit er bij zoon bocht een sproeier, weet iemand welke sproeier dat is? ik heb gehoord dat je gemiddeld zoon 4 maten groter moet zitten met een snelle bocht. ik heb nu een 47,5 dellorto groot. moet er dan ongeveer een 55 in ofzo?
 
Back
Top