CPI hussar 70cc (minarelli horizontaal)

Bartdegraaf

New Member
Ik heb pas geleden een 70 cc LC cilindertje gekocht
en heb voor de rest nog niks veranderd op het sproeiertje en het luchtfilter begrenzer na.
Hij heeft onderin veel koppel maar bovenin doet die 75 op de teller en 54 op de gps wat me nogal laag lijkt
Er zit een onbegrensde bocht en de ori demper maakt een herrie doordat alles binnen los zit en je het kan horen als je schudt
En voor de rest is ook alles ori
Dus nou zoek ik een uitlaat die nog wel presenteert op die 70cc maar die niet teveel herrie maakt net als een yasuni terugloopje
En Wat voor rollen moeten erin
En wat zal ik met de trek en druk veren doen ?

Ben niet thuis in het vario gedeelte van scooters dus alvast sorry voor deze noob vragen...
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik heb pas geleden een 70 cc LC cilindertje gekocht
en heb voor de rest nog niks veranderd op het sproeiertje en het luchtfilter begrenzer na.
Hij heeft onderin veel koppel maar bovenin doet die 75 op de teller en 54 op de gps wat me nogal laag lijkt
Er zit een onbegrensde bocht en de ori demper maakt een herrie doordat alles binnen los zit en je het kan horen als je schudt
En voor de rest is ook alles ori
Dus nou zoek ik een uitlaat die nog wel presenteert op die 70cc maar die niet teveel herrie maakt net als een yasuni terugloopje
En Wat voor rollen moeten erin
En wat zal ik met de trek en druk veren doen ?

Ben niet thuis in de vario wereld van scooters dus alvast sorry voor deze noob vragen...
Wat is het type 70cc cilinder a.u.b...

Als 't een laagtoerig type betreft zou je er zo een Sito+ onder kunnen doen zonder extreme herrie, is ook vrij simpel af te stellen.
Zo'n Hussar is een Minarelli-Horizontaal imitatie blok dus richtlijnen voor rollen, drukveer etc zijn 't zelfde:
-Drukveer wit of (geel)
-Rollen rond 5gr
-Trekveren ligt aan wat voor staat de koppeling verkeert, eentje in goede staat (genoeg segment) volstaat al met originele trekveren. En zolang er voldoende vermogen is onderin misschien iets sterker...
!! Slechts richtlijnen voor een laagtoerige afstelling

Advies is wel om bijhorende vario te nemen.
O.a. Power1, Top Performances zijn zeer Ok.
 
Wat is het type 70cc cilinder a.u.b...

Als 't een laagtoerig type betreft zou je er zo een Sito+ onder kunnen doen zonder extreme herrie, is ook vrij simpel af te stellen.
Zo'n Hussar is een Minarelli-Horizontaal imitatie blok dus richtlijnen voor rollen, drukveer etc zijn 't zelfde:
-Drukveer wit of (geel)
-Rollen rond 5gr
-Trekveren ligt aan wat voor staat de koppeling verkeert, eentje in goede staat (genoeg segment) volstaat al met originele trekveren. En zolang er voldoende vermogen is onderin misschien iets sterker...
!! Slechts richtlijnen voor een laagtoerige afstelling

Advies is wel om bijhorende vario te nemen.
O.a. Power1, Top Performances zijn zeer Ok.
Het is een 60 euro gietijzer setje niks speciaals maar het is inderdaad een laagtoerige, dus een sito + maar welke moet ik hebbeneen lange sito met een klein einddempertje achterop of zo een standaard uitziende sito
 
Idd de 571 voor Minarelli.
T is maar welke je liever wilt, zover ik weet duurder dan de standaard look Sito (587) en niet vollop meer verkrijbaar. Zullen qua prestatie niet veel verschillen, zijn allebei standaard vervangingsuitlaten maar de 587 is wel zeer bescheiden in herrie...
 
Last edited:
Idd de 571 voor Minarelli.
T is maar welke je liever wilt, zover ik weet duurder dan de standaard look Sito (587) en niet vollop meer verkrijbaar. Zullen qua prestatie niet veel verschillen, zijn allebei standaard vervangingsuitlaten maar de 587 is wel zeer bescheiden in herrie...

Weer even een update
De sitoplus zit eronder, geweldige presentaties vooral op hoge toeren als die in ze powerband kom, trekt extreem snel.
Dit was met ori 6,3 rollen waren zeer versleten dus ratelden veel maar reed prima.
Nu zitten er de 5 gram rollen in en de witte drukveer, hij trekt niet meerzo hard maar wel iets gelijker, maar hij voelt nog niet helemaal goed.
Dus wat kan ik nou het beste doen om hem nog iets beter te laten lopen.
En vanuit stilstaan heeft klimt die in toeren en dan een klein dipje en dan schakelt die over als een soort 2-speed tomos hoort dit of heeft die ook wat met de afstelling te maken
 
En vanuit stilstaan heeft klimt die in toeren en dan een klein dipje en dan schakelt die over als een soort 2-speed tomos hoort dit of heeft die ook wat met de afstelling te maken
Dat herken ik, en is je koppeling maar je kunt dat wegkrijgen door 'm vanuit begin hoger in toeren af te stellen dus lichtere rollen en sterke drukveer (geel) dan is gas herneming veel beter. Maar alleen als je setup dat ook trekt...
Belangrijk vooral dat v-snaar onderin ligt, gelijk met de bus.

Bij mij loopt dit echt netjes zonder dip:
17.5 dellorto
Power1 5.1gr
Drukveer geel
Trekveren Polini blank
 
Back
Top