Condensator contactpunten ontsteking

Chris5000

Member
Hoi, allemaal
Ik heb een oud brommertje gekocht laatst en er kwamen allerlei vonken tussen de contactpunten van de ontsteking. Dus condensator kapot nou heb ik hem eraf alleen ik weet niet precies wat voor een condensator het is en welke ik weer nodig heb. Op de achterkant staat wel info maar ik vind hierop niks: 521 ABG.
Het is een ABG vap 610 blokje.
Hopelijk is er hier iemand die wat meer weet van condensators.
 
Advertisement - register to remove this

Ja zou ook nog kunnen,
Ik heb er nu een via marktplaats gevonden die ook revisies doet. dus het komt wel goed.
Ik heb ook de bougiekabel vervangen en hij vonkt ineens een stuk minder je ziet alleen soms een wit vonkje.
Bedankt voor de info hier kan ik wat mee.
Als ik verder ben zou ik natuurlijk meer onderdelen moeten hebben dan zal ik het forum van de solexclub even opzoeken.
 
Ik bedoelde de bougie kabel , maar nee dat lijkt me niet is een geheel met de spoel ,ook nog orgineel zo te zien (de schuldige zal dan inderdaad de condensator zijn) . Mooi dat je hem weer in orde brengt , heb zelf een trabant uit 1972 , die ik al 21 jaar heb , ook zo lekker eenvoudig .
 
Ja zeker, dit is mijn eerste echt oude restauratie project. Ik heb een Yamaha mint uit 1988 gehad maar deze is natuurlijk wel heel wat simpeler dan zo een mint.
 
Het zou mooi zijn als je misschien ergens bij een van die hobby clubjes weet wat de waarden zijn van die condensator. Of misschien de huidige openschroeven en kijken of je daar iets van de waardes kan vinden. Het is in principe een vrij eenvoudig onderdeel.
 
Ja er staat 521 op er word gezegd dat de 5 voor de eenheden staat en de 2 voor de tientallen en de 1 voor het aantal nullen maar ik kan geen 250 pF condensator vinden.
 
Back
Top